hirdetés
hirdetés
hirdetés

Félmillió fontra bírságolták a Facebookot

A lehető legnagyobb büntetést kapta, amiért kiadta 87 millió felhasználó adatait. Mégis eltörpül a bevételei mellett.

hirdetés

A Cambridge Analytica botrány miatt, azaz amiért kiadta 87 millió felhasználója adatait a politikai tanácsadó cégnek, amely felhasználta azokat a Trump-kampányban, a Facebookot a brit hatóság félmillió fontra bírságolta, írja a New York Times. Ennél nagyobb bírságot nem tesznek lehetővé a brit törvények, mégis, a Facebook többmilliárdos éves bevételéhez képest egészen kevésnek számít.

A Cambridge Analytica pszichológiai profilt állított össze az egyes Facebook-felhasználók adataiból, ennek segítségével célzott üzeneteket lehetett küldeni a felhasználónak, befolyásolva ezzel a választói viselkedést, Trump javára az elnökválasztási kampány idején. A felhasználók az adataik felhasználásához nem járultak hozzá. A Facebook értéke nem sokkal a botrány után 35 milliárdot zuhant, Mark Zuckerberget pedig a Kongresszus elé idézték.

Fotó: CNN

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

200 nevezésből összesen 57-et díjazott a zsűri.

2019. január 10-ig várja a nevezéseket az MPRSZ.

Budapesten nyílt az applikációval működtetett szálloda, amelynek gyakorlatilag nincs személyzete.

A magazin olyan hírességekről közölt fotósorozatot a különleges számban, mint Alföldi Róbert, Dobó Kata vagy Bródy János.

hirdetés

A Kreatív magazin ismét megrendezi a Nagy Kreatív Napot! Még nagyobb, még kreatívabb: itt a helye minden reklámosnak, kommunikációs szakembernek, marketinggel és PR-rel foglalkozó ügyféloldali megbízónak! Save the date: 11.27.

Díjátadó: 18.11.27. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányok és megoldások versenye, pontszerzés a Kreatív-MAKSZ M+Listán. Nevezési határidő: november 30.

A Kreatív év végi médiakonferenciája mindig arra keresi a választ, mi vár a piacra a következő évben. Időpont: december 4.

Hogyan keress IT-s kollégát? Félnapos konferencia december 4-én.

hirdetés
hirdetés