hirdetés
hirdetés
hirdetés

Félmillió fontra bírságolták a Facebookot

A lehető legnagyobb büntetést kapta, amiért kiadta 87 millió felhasználó adatait. Mégis eltörpül a bevételei mellett.

hirdetés

A Cambridge Analytica botrány miatt, azaz amiért kiadta 87 millió felhasználója adatait a politikai tanácsadó cégnek, amely felhasználta azokat a Trump-kampányban, a Facebookot a brit hatóság félmillió fontra bírságolta, írja a New York Times. Ennél nagyobb bírságot nem tesznek lehetővé a brit törvények, mégis, a Facebook többmilliárdos éves bevételéhez képest egészen kevésnek számít.

A Cambridge Analytica pszichológiai profilt állított össze az egyes Facebook-felhasználók adataiból, ennek segítségével célzott üzeneteket lehetett küldeni a felhasználónak, befolyásolva ezzel a választói viselkedést, Trump javára az elnökválasztási kampány idején. A felhasználók az adataik felhasználásához nem járultak hozzá. A Facebook értéke nem sokkal a botrány után 35 milliárdot zuhant, Mark Zuckerberget pedig a Kongresszus elé idézték.

Fotó: CNN

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Indul az HBO Max globális kiterjesztése, ennek részeként az HBO márka alatt Európában futó D2C-szolgáltatások is egységes ernyő alá kerülnek.

Az idei év tökéletes választás a poklok urának, jól is érzik magukat együtt. 

Ebben az évben a döntőbe jutott 47 pályamű közül a legtöbb döntős a Társadalmi célú kampányok – CSR - Márkák, vállalatok /doing good kategóriában született.

Eltűnt az Index impresszumából az Ivermektin nevű vegyületet a koronavírusra hatásos gyógyszerként feltüntető Molnár Dávid neve.

A discovery+ globális terjesztése 25 országban indul, a Discovery márkáinak és partnereinek – például a BBC, az A&E és a Group Nine – több mint 55 ezer epizódjával és az Eurosport tartalmaival, köztük az olimpiai közvetítésekkel.

Felfrissített kategóriarendszerrel a Kreatív digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye 2020-ban! Célunk megtalálni a legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és online megoldásokat a magyar piacról idén is!

hirdetés
hirdetés