hirdetés
hirdetés
hirdetés

Feldühödött hörcsögtartók miatt került furcsa helyzetbe a Telenor

Amikor megkerestek a Telenortól, hogy lenne itt egy téma, amivel foglalkozhatna a Kreatív, egy pillanatig sem gondoltam volna, hogy arról van szó, hogy egy szpotjukban szereplő hörcsög miatt pattant ki botrány. Amikor a harmadik visszakérdezésemre is azt mondták, hogy igen, ez a helyzet, megcsillant a hírnév ígérete a szememben: még egy kreatívos újságírónak sem állt módjában feltérképezni egy ilyen horderejű témát.

hirdetés

A hörcsög-gate abból indult ki, hogy a Telenor forgatott néhány reklámfilmet az üzleti tarifáit népszerűsítendő, az egyik szpotban pedig felvillant egy hörcsög is, amely egy mókuskerékben futott. 

„A reklámfilmünk arról szól, hogy az ügyfelek rugalmasan választhatnak tarifát, és ebben el szerettük volna mondani, hogy a perceket (tehát hogy mennyit akarnak díjmenetesen beszélni - a szerk.) is rugalmasan választhatják meg. Az eredeti elképzelés szerint egy nagy óralap lett volna látható a képernyőn, amelyen mozognak a mutatók. Az utolsó pillanatban valaki azt mondta, hogy ne óralap legyen, hanem egy hörcsögkerék, amely indirekte utal arra, hogy telik az idő. Ezt ketten tudtuk, aki kitalálta, meg én, aki jóváhagytam, senki másnak nem jutott eszébe az óralap, de hát ez klasszikus, hogy az ember csinál egy reklámfilmet, amibe belerak olyan dolgot, amiről azt gondolja, hogy nagyon frappáns lesz, közben meg nem az" - vázolta a jelenet lényegét Civin Péter, a Telenor marketingkommunikációs igazgatója. Alább a film:

Civin szerint a Telenor filmjei szándékosan provokatívak, kezdve a magát rúzsozó férfival a gatyába befényképező emberen át a kengurujelmezt letoló, kvázi pucéran álló holland turistáig (aki egyébként nem volt betervezve, a forgatás helyszínén találkoztak vele). A hörcsögös jelenet persze egyáltalán nem provokatív szándékkal került be a filmbe, ártatlannak és jópofának tartották.

Az ártatlanság és jópofaság egészen addig tartott, ameddig a Youtube-ra is kikerült film alatt szaporodni kezdtek a negatív kommentek, amelyek mind egy irányba mutattak: hogy a filmben látható hörcsögkerék több szempontból is árt a jószágnak: egyrészt kicsi a kerék átmérője, ami miatt túlságosan meghajlik a hörcsög gerince, másrészt a kialakítása is problémás, mert beleakadhat a rácsba az állat lába, illetve kirepülhet belőle, ami balesetveszélyes. Volt olyan vélekedő is, aki szerint lapáttal kellene megtanítani a marketingest arra, hogy mi is az a felelős hörcsögtartás.

Nehéz nem mosolyogni

Alapvetően ha van egy alacsony nézettségű online film, amely alatt van néhány dühös komment, azért általában még nem vágjuk újra a filmet, hiszen nem tudunk mindenkinek megfelelő filmet készíteni, és ez nem is szándékunk - mondja Civin Péter. „A másik oldalon viszont azon kezdtem gondolkodni, hogy mi van, ha ezt nem hagyom ott? Az első kérdés az volt, amit feltettem magamnak, hogy tudom-e ezt komolyan venni? Mert amikor először felvetik azt, hogy a hörcsög nem a megfelelő kerékben fut, azon nehéz nem mosolyogni. Azt mondtam, hogy sok esetben provokálunk a filmjeinkben, de azt tudatosan tesszük. Azokat be lehet mutatni, mert az a márka szempontjából fontos. Itt más történt: egy kiszolgáltatott helyzetben lévő élőlényt mutatunk be olyan helyzetben, ami neki ártalmas. A hörcsögök egyébként nem állnak hozzám közel, de a kiszolgáltatott élőlényekhez való viszony nekem fontos és megérint. Arra gondoltam, hogy ezzel érdemes törődni" - teszi hozzá.

A hörcsög

Kiderült, hogy a kommentelők mind a „Hörcsög imádók :)” nevű Facebook-csoportból származnak, ezért Civin fogta magát, és miután bocsánatot kért a Youtube-kommentben, kezdeményezte felvételét a csoportba. Ezen a fórumon is bocsánatot kért, és megkérdezte, mit tehetne a Telenor, hogy ezt helyre tegye? Az első reakció az volt, hogy tüntessék el a tévéből a szpotot. „Kellemetlen szituáció volt, mert nem tudtam elmagyarázni, hogy egy hétbe telik kicserélni egy reklámfilmet, de újravágni a filmet is idő és pénz, illetve azt se írhattam le a versenytársak miatt, hogy már csak három hétig fog tartani a kampány" - magyarázta Civin. Tehát a reklamálók elsődleges igényét nem tudták kielégíteni. 

Ezért inkább elmondta, a Telenor vállalja, hogy népszerűsíti a felelős hörcsögtartást. Az egyik tag, aki nem mellesleg a hörcsögmentés program vezetője is, írt egy rövidebb cikket, amely leírta a hörcsögtartás alapvető tudnivalóit. Ezt kitették a Telenor Facebook-oldalára és a Connected Life nevű blogjukra is, a filmet pedig újravágták, és úgy tették ki a Youtube-ra. 

Altat, átver, perelni kéne!

Mégis volt egy újabb köre az elemi felháborodásnak: az egyik hörcsögtartó észrevette, hogy a Telenor üzleteiben még mindig az a verzió fut, amelyben a hörcsög senyved a rosszul kialakított kerékben (valaki ennek hatására Telenor elleni pert fontolgatott), ezért az üzletek képernyőin futó reklámot is lecserélték, hogy sehol ne a téves hörcsögtartást népszerűsítsék.

Amikor azt kérdezem, hogy cégek ennél sokkal nagyobb horderejű fiaskókat is megpróbálnak eltussolni, innen nézve tehát ez egy meglehetősen, sőt, túlzottan proaktív hozzáállásnak tűnik nekem, azt válaszolja, hogy az egész mögött tényleg csak annyi van, hogy fölöslegesen hoztak kellemetlen helyzetbe egy kiszolgáltatott élőlényt, amit be is mutattak ország-világ előtt. Az is kiderült, hogy a szóban forgó hörcsög az egyik stábtagé volt, aki sajnos az interjú elkészültének pillanatában még nem kapott új, hörcsögkonform futókereket.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Selectivv Mobile a keresleti oldalnak nyújt programmatic-megoldásokat.

Az első két, már megjelent részben a Sufni és a Barber Shop tulajdonosai mesélnek.

Az Otto webshopnak készült egy kissé nyugtalanító képi világú reklám.

Az ugytudjuk.hu-t kiadó céget az LMP-s képviselő és korábban a Nyugat.hu-nál dolgozó újságírok alapították.

Viccesen nihilista reklámok a Burrow márkától.

hirdetés

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

Business to business kommunikációs verseny, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Workshop Content+Marketing Award kiemelkedő kampányainak bemutatására szeptember 12-én.

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Kiemelt kategória 2018-ban: Televízió Nevezési határidő: szeptember 14.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Gyógyszerkommunikációs konferencia - Future Pharma október 2-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 5.

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak. Időpont: október 11., 09.00 - 16.00

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.

hirdetés
hirdetés