hirdetés
hirdetés
hirdetés

Felállva tapsoltak Monica Lewinskynak

Folytatódott az előadásdömping Cannes-ban, melynek részeként meghallgattuk Monica Lewinskyt, Jeff Goodbyt és Rich Silversteint, valamint azt is, hogyan faggatja Maurice Lévy, a Publicis elnöke David Guetta sztár dj-t.

 

hirdetés

Nem hallottam még konferencián akkora ovációt, mint amekkorát Monica Lewinsky kapott az előadása végén: felállva tapsolt szinte az egész nagyelőadó Cannes-ban. Lewinsky jelenleg motivációs előadóként keresi a kenyerét és tényleg nagyon jól tud beszélni, előadni, és láthatóan motiválni is. Előadásában lényegében részletekben menően elmondta, hogyan élte meg a Clintonnal való viszonyának kitudódása utáni botrányt, azt a meghurcolást, amit ezáltal át kellett élnie.

A beszélgetés lényege persze ezután következett, ahogy arról beszélt, hogy ezt a traumát miként dolgozta fel, és hogyan látta meg a lehetőséget benne, hogy más meghurcolt nőknek, illetve a cyberbullying áldozatainak segítsen általa, és arra biztatott mindenkit, hogy ezt értsék meg az ő történetéből és a cyberbullyinggal szembeni fellépésre szólította fel a közönséget. Lewinsky ugyanis „Victim No. Zero”-ként, azaz a nulladik áldozatként hirdeti magát, reflektálva arra, hogy az elnökkel való viszonyának kitudódása pont az internetkorszak hajnalán volt, amikor még minden szabályozás és kontroll nélkül tudott folyni a gyalázkodás, ami persze kontroll ide vagy oda, de ma is sok-sok embert érint világszerte.

Első alkalommal fordult elő, hogy a kortárs reklámszakma két nagy alakja egyszerre volt a színpadon Cannes-ban: Jeff Goodby és Rich Silverstein, a nevüket viselő ügynökség alapítói beszélgettek majd egy órán keresztül. Egyfajta örömjátékként fogták fel a dolgot, készültek viccekkel, videóbetétekkel, anekdotákkal. Az egyik ilyen az volt, hogy az egyik reklám készítése közben széttörtek valami éppen csak érkező Porsche-modellt, amiből még csak négy volt kész a világon, aztán nagy rettegve felhívták a cég vezetőjét, és elmondták neki, hogy mi a helyzet. A fickónak egy kérdése volt: megsérült-e valaki? Amikor mondták neki, hogy nem, akkor csak annyit felelt: akkor jó, az ilyesmi mindennapos.


Nagyjából végigmentek a karrierjükön, felidézték a csúcsokat és a hullámvölgyeket. Beszéltek arról, hogy milyen kellemetlen érzés, amikor egy ügyfél kirúgja őket, de hogy ez korántsem jelenti azt, hogy rosszak lennének a munkáik. Mert ha jön egy új vezető, akkor kábé mindegy néha, hogy mit csinálnak, nem egyszer fordult elő, hogy kineveztek egy új igazgatót az ügyfélnél, akivel persze találkoztak, együtt vacsoráztak, aztán rá egy héttel már ki is rúgták őket.

A beszélgetés vége felé megfogalmazták saját és ügynökségük hitvallását, amely amennyire egyszerű, annyira megfontolandó gondolat: ha nagyszerű ügyfeleid vannak és nagyszerű emberek dolgoznak neked, és összeereszted őket, akkor a csodálatos munkák már maguktól megszületnek, nem kell még csak erőlködni sem érte. Amikor pedig arra került a szó, hogy mire a legbüszkébbek az elmúlt évtizedekből, akkor nem egy vagy két reklámjukat mutatták meg, hanem az ügynökségüknél dolgozó emberek kisbabáinak a fotóiból készített montázst. „Ha a reklámjainkat akarják nézni, menjenek fel a weboldalunkra” – mondták nevetve, a legvégén pedig megköszönték a munkát annak a sok embernek, akik szerintük ténylegesen elvégezték azt.

David Guettát meghallgattam már Zamárdiban a Balaton Soundon, aztán a Budapesten a Szigeten is, persze itt Cannes-ban kicsit más típusú produkciót adott elő. Maurice Lévy, a Publicis csoport szerény ember benyomását keltő elnöke beszélgetett vele, az interjú elején pedig nem győzte megköszönni Guettának, hogy eljött a rendezvényre. Lévy szerint a DJ reprezentálja a legjobb elektronikus zenét, miközben márkázásban, online kommunikációban is nagyon jó, és mivel a Cannes Lions szórakozás is, szerinte ezek miatt remek dolog, hogy vele beszélgethet a fesztiválon.


Guettán látszott, hogy igazi showman, Lévy felvezetője után rögtön nyomott is egy szelfit az elnökkel, a közönséggel a háttérben, azzal a felkiáltással, hogy „Are we having fun?”. Lévy zavarban volt, mondta is, hogy neki ez szokatlan, ő inkább háttérben szokott lenni. Meg elmondta azt is, hogy megígérte a lányának, hogy szerez majd valami ereklyét Guettától.

Mielőtt rátértek volna a szakmázásra, Guetta elmesélte, hogy kapott egy felkérést Michelle Platini UEFA-elnöktől, hogy a 2016-os foci eb zenéjét komponálja meg, amivel bajban volt, nem jött az ihlet. Zenét írni nem olyan, mint pizzát rendelni, hogy azt mondod, hogy ennyi nap múlva kell, és az majd akkorra készen lesz. Ennek Lévy nagyon megörült, megkérte Guettát, hogy ezt mondja el az ügyfeleknek is, amit a közönség soraiból nagy nevetés követett. A DJ ezután elújságolta, hogy előző éjjel viszont megtalálta a zenét, és már a bemutatónak a látványterve is megvan a fejében. Lévy kérte volna, hogy játssza le a zenét, de Guetta mondta, hogy a mobilok miatt nem teheti.


Beszélgettek arról is, hogy Guettának nem volt könnyű dolga, hogy elfogadtassa magát, hogy ő egy francia DJ, hiszen a zenei világot az angolszász kultúra uralja, aztán, mikor befutott, hirtelen még menő is lett franciának lenni.

Lévy megkérdezte, hogy hogyan kommunikál a 60 millió követőjével Facebookon. Guetta elmondta, hogy szerinte ma már senki nem néz tévét, nem csak ő, hanem egyetlen ismerőse sem, így az egyetlen mód a fiatalok megszólítására a közösségi média. És ha már tévés műfajokról esett szó, arról is beszélt, hogy ugyan a reality egy tévés műfajként van számon tartva, de valójában az igazi reality az a közösségi média, ahol igazi emberek életét nézhetjük élőben, akik olyanok, mint mi. Egyébként is, a média felsőbbrendűségének régen vége, nem lehet magasról lefelé tekintve kommunikálni az emberekkel, közel kell menni hozzájuk, erre jók a koncertek, a digitális világban pedig az Instagram, Twitter, Facebook. Ehhez még hozzátette azt is, hogy őszintén szólva őt nem nagyon érdekli, hogy hányan töltik le illegálisan a zenéit, persze áldásnak tartja, hogy azért veszik a lemezeit is, de a legfontosabb az számára, hogy hallgassák a zenéit, és az igazi rémálom az volna számára, hogyha nem hallgatnák.

 

David Guetta on stage with Maurice Lévy- starts with a @snapchat #canneslions

A photo posted by Publicis Groupe (@publicisgroupe) on Jun 25, 2015 at 7:19am PDT

Szerinte azért is jó zenészként márkákkal együtt dolgozni, ha közösen csinálnak valamit egy márkával, akkor el tudja érni annak a márkának a rajongóit is. Itt Lévy mesélt egy sztorit, hogy a Publicis egy reklámon dolgozott Guettával, és hogy mennyire nehéz vele, mennyi sok kívánsága van, milyen sok dologba szól bele. Guetta nevetett és elnézést kért, mire Lévy mondta, hogy tőle ugyan nem kell: „a csapatom volt, aki szenvedett, hozzám csak panaszkodni jöttek.”

A beszélgetés legvégét nem hallottam, mert elkezdődött a MAKSZ által szervezett összejövetel, ahová a szövetség a Cannes-ban állomásozó magyarokat hívta meg. Ami sikerült is, hiszen az elmúlt két napban látott hazai résztvevők többsége felbukkant rövidebb-hosszabb időre a fesztiválpalota közelében megrendezett rozézós beszélgetésen, ahol egy csoportkép is készült a magyar csapatról.

Magyarok Cannes-ban

nyitókép: https://instagram.com/publicisgroupe/

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Fördős Zé és cimborái karácsonyig térnek vissza.

A magány kap központi szerepet a cég új, Redditre készített amerikai projektjében.

Egy pénzkötegalakú rodeóbikával igyekeznek vonzóbbá tenni a befektetési lehetőségeket a fiatal felnőttek számára.

Halpert Zsuzsa felel a jövőben a vállalat külső és belső kommunikációjáért Magyarországon és további öt országban a dél-kelet-európai régióban.

Hajú vana dududu rilivonna duda densz?

hirdetés

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről, az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

A GyártásTrend ősszel folytatja országjáró Roadshow-ját, amelynek keretében a gyártó cégek használható tudást kapnak a digitalizációs ipar 4.0 megoldásokról.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

hirdetés
hirdetés