hirdetés
hirdetés
hirdetés
Share on Tumblr

Fegyver lehet az elrejtett és buherált közbeszerzések ellen

Assist néven indított közérdekű adatgyűjtő oldalt a Transparency International Magyarország. A honlappal az alkotók célja, hogy egy olyan eszközt adjanak az újságírók – illetve akárki érdeklődő – kezébe, amivel gyorsan és egyszerűen lehet közérdekű adatokat letölteni értelmes formátumban.

hirdetés

A Google által támogatott fejlesztés egyelőre béta verzióban működik, viszont már most érdekes, amit tud, a benne rejlő lehetőségek pedig ígéretesek. Az Assist célja, hogy könnyen lehessen közérdekű adatokat megkeresni, kezelhető formátumban – például excelben – letölteni, és ne kelljen negyedórákat tölteni egy-egy minisztérium vagy állami szerv oldalán való céltalan kóválygással.

Az alkotók személyes megfigyelése volt, hogy az állami szervezetek honlapján csak nagyon sok keresgélés után találhatják meg az érdeklődő állampolgárok vagy újságírók az őket érdeklő információkat. Erről Bátorfy Attila, a projekt ötletgazdája és szakértője – egyúttal a Kreatív korábbi szerkesztője – beszélt egy keddi sajtóbemutatón.

Elmondta, hogy az Assist lényegét kis robotok (úgynevezetett crawlerek) alkotják, amelyek bizonyos időközönként végigtapogatják az állami szervek honlapjait, majd onnan leszednek bizonyos közérdekű adatokat, utána azokat egy felhasználóbarát, egyszerű honlapon közzéteszik, illetve Excelben letölthetővé teszik. Egy bemutató videó is készült az Assistról:

A jelenleg még béta változatban működő oldalon jelenleg a Nemzeti Kulturális Alap támogatásai, a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal területalapú támogatásai, négy piaci ágazat – autópálya-építés, egészségügyi kellékek, vasútfejlesztés és kommunikációs, illetve reklámipar – közbeszerzései, valamint a Kormany.hu-n található beszerzések listája érhető el, emellett számos külkereskedelmi adat, illetve néhány egyéb adatbázis – például a budapesti robbantásos merényletek listája – is szerepel. Ugyanitt érdemes megjegyezni, hogy a holnap saját adatbázisok feltöltésére is lehetőséget kínál (erre egy példa az említett merényletlista).

Bátorfy Attila a bemutatón elmondta, hogy a fenti adatköröket aszerint választották ki, hogy a fejlesztőknek különféle problémákkal kelljen szembesülniük az egyes szervek eltérő honlapjain, „hogy a kis robotok meg legyenek dolgoztatva”. „Így a robotoknak sok kapcsolót kell állítaniuk, sok kódból kell kiszűrniük a nekünk kellő információkat. Sajnos nem létezik a crawlerek Optimus Prime-ja, így nincs olyan szuperrobot, amely minden honlapról le tudná szívni az adatokat egymagában. Sajnos ahány ház, annyi szívás van, illetve annyi pici kis robotocskát kell programozni és útjukra bocsájtani” – írta később ugyanő az Assistról beszámoló Átlátszó-posztjában.

Fontos jellemzője az oldalnak, hogy követi a változásokat, tehát, ha egy közbeszerzés összege, végeredménye, pályázói köre valami okból utólag változik, azt jelzi az oldal, innentől már csak egy újságíró kell, hogy utánajárjon ennek az oknak.

Az alkotók célja, hogy tovább bővítsék az adatbázisokat, illetve, hogy további támogatásokra pályázatva a holnapot és a szolgáltatásait is fejlesszék. A honlap eleve pályázati pénzből készült el, melyet a Google által meghirdetett Digital News Initiative kezdeményezésen nyertek el még 2016-ban, a prototípus kategóriában tizenötmillió forintot. Ennek a pályázatnak a következő korében terveznek majd a fejlesztési összegért indulni.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Share on Tumblr
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az Ipsos a 8-14 éves gyerekek médiahasználati szokásait vizsgálta.

A német EDEKA szupermarketlánc egy groteszk és egyben nagyon szép reklámot készített. 

Vizuális, márkakommunikációs tervezési feladatokkal bízták meg az ügynökséget.

 

Bekker Balázs a hajléktalanok helyzetét bemutató cikksorozat tervével nyert.

Müller Mihály elmenetele a cég friss tulajdonosváltásával lehet összefüggésben - értesült a 24.hu.

hirdetés

Az Iránytű 2017 kommunikációs verseny nevezési határideje: február 24. 18 óra

Február 28-án ismét gyógyszerkommunikációs konferencia. Fókuszban a jövő betegei és médiafogyasztási szokásaik lesznek.

Tippek és trükkök a prezi.com használatáról. Workshop 2017. március 8-án.

A Kreatív és a Republic Group által közösen szervezett konferencia március 9-én várja a reklámipar jövője iránt érdeklődőket.

Indul a nevezés az idei Hipnózisra, amely Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye. Nevezési határidő: március 10.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 17.

Micro moments, Google Adwords és Youtube, videotartalom stratégia, mobilhirdetés, attribúciós modellezés

2017. április 6-7. Országos sales meeting azoknak, akik szeretnek értékesíteni, és még jobbak akarnak lenni!

Idén is megrendezzük az FMCG-szektor egyik legmeghatározóbb, kétnapos eseményét. Időpont: 2017.04.27-28.

hirdetés
hirdetés