Fára és textilre is nyomtat a mobilról indítható zsebprinter

Névtáblát kellene festeni a postaládára? Ovisjeleket kértek a gyerek cuccaira? Nincs szám a bejárati ajtón, név az irodai bögrénken vagy szöveg a sószórón? Egy svéd startup szerint hamarosan mindez egyetlen apró nyomtatóval is megoldható. A hordozható, telefonra csatlakoztatható eszköz papírra, műanyagra és fára is nyomtat, méreténél fogva pedig akár a kabátzsebünkből is bármikor előkapható.

A stockholmi fiatalokból álló PrintDreams fejlesztőcsapatnak projektje az a zsebméretű, okostelefonokhoz tervezett, színes tintasugaras printer, amely először kínál tényleges megoldást a mobil nyomtatásra – írja cikkében a Geeky Gadget. A fehér és fekete színben, szappantartó formára tervezett PrintBrush XDR szerkezetet elég egy egyszerű mozdulattal balról jobbra vagy jobbról balra végighúzni azon a felületen, amire nyomtatni szeretnénk. Aztán az optikai- és mozgásérzékelőkkel felszerelt, wifin keresztül a telefonnal kommunikáló eszköz, egyetlen gombnyomásra kezd nyomtatni az alapján, amilyen mintát vagy szöveget beolvasott a mobil kijelzőjéről.

 

Fotó: PrintDreams
Fotó: PrintDreams

Gyakorlatilag bármilyen, sima, egyenletes felületű tárgyat felcímkézhetünk, logózhatunk, díszíthetünk vele, mindössze a mellé fejlesztett alkalmazást kell letölteni. Az adatátvitelhez egy USB-kábelt is csomagoltak a nyomtató mellé, ezen keresztül lehet a saját, belső memóriájába grafikát továbbítani, így később akár telefon nélkül is használható.

Fotó: PrintDreams
Fotó: PrintDreams

És bár még nem képes fotók és komplexebb mintává összeálló grafikák nyomtatására, az egymás alá rendezett, három soros szöveget vagy mintasort még jó minőségben nyomtatja. A HP színes tintapatronját tartalmazó eszköz egyetlen feltöltéssel a tervezők becslése szerint 4000 egységnyi minta, karakter nyomtatására képes, a súlya pedig az eleve könnyebb, lítium-polimeres akkumulátorának köszönhetően nagyjából akkora, mint egy mobiltelefoné. 

 

A zsebnyomtató olcsónak nem mondható, 2 166 svéd koronáért (~68 ezer forintért) lehet előrendelni, és leghamarabb márciusi szállítást ígérnek az első darabokra, ha összejön a gyártásukhoz tervezett teljes összeg, aminek jelenleg az egyharmadánál tartanak. A svéd csapat ugyanis az ötletéhez egyelőre a legnagyobb közösségi finanszírozós oldalon igyekszik pénzt gyűjteni, üzenetében pedig az apró méretéből, hordozhatóságából és papírmentes használatából adódó környezetbarát jelentőségét hangsúlyozza. 

A sorozatot a Telenor támogatja.

 

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók