hirdetés
hirdetés
hirdetés

Facebook - kezdődik a visszaesés?

A Rebel Viral vírusmarketing-ügynökség egy „Facebook-ellenes” himnusz elkészítésével és YouTube-ra való feltöltésével népszerűsíti magát. Az ironikus film az utóbbi hónapok közösségi hálókkal kapcsolatos fejleményeire reagál: egyre több szakmai fórumon kerül elő a social network fatigue, azaz a „közösségi háló kifulladás” kifejezés, mivel egyre több felhasználó válik közömbössé vagy éppen elutasítóvá az ilyen szolgáltatásokkal szemben. A legnagyobb háló, a Facebook pedig fennállása óta még sohasem vesztett annyi látogatót, mint ez év januárjában.

hirdetés

Gordon Macmillan, a Brand Republic szerkesztője a blogjában mutatja be azt a YouTube-os vírusfilmet, amit az Aspect Film és a Mason Zimbler interaktív ügynökség által létrehozott Rebel Viral készített el és töltött fel a YouTube-ra február 28-án.

Az ügynökséget népszerűsítő film – melynek címe Faceboook Anthem, azaz Facebook-himnusz –, azt az „alkalmazásellenes” hangulatot igyekszik meglovagolni, amely egyre több felhasználót tántorít el a közösségi oldalak rendszeres használatától.



A himnusz előadói gyakorlatilag végigéneklik az idegesítőnek és irritálónak tartott Facebook-alkalmazásokat, az IQ és egyéb teszteket, meghívókat, feedeket és így tovább.

Bár a szpot lehetne csupán egy vicc, az utóbbi hónapok számai azt mutatják, van alapja a népharag dalba öntésének.

A Facebook Nagy Britanniában 2006 szeptembere, azaz a hálózat nem-egyetemisták számára való megnyitása óta a legnagyobb visszaesését élte meg: öt százalékkal, azaz mintegy 400 ezer látogatóval esett a látogatottsága januárban a Nielsen/NetRatings adatai szerint. Igaz, nyolc és fél milliós látogatottságával még így is a legnépszerűbb brit közösségi site, de a jelenség általános, mert a két legnagyobb vetélytárs, a MySpace és a Bebo szintén megtorpant, előbbi öt, míg az utóbbi kétszázalékos látogatóvesztéssel.

A jelenség érthető módon aggodalommal tölti el azokat a hirdetőket, akik az eddigi töretlen növekedés folytatódásában bízva invesztáltak a közösségi marketingbe.

A Facebook Ads platformnak – ahol márkázott oldalakat építhetnek a hirdetők – az Adidas, a Coca-Cola és a Microsoft jelenleg a legnagyobb partnerei, a MySpace kiadókkal tárgyal hirdetéstámogatott zeneletöltésért, a Bebo pedig a Yahoo-val egyezett meg reklámjainak értékesítéséről, kérdés, milyen perspektívával.

A közösségi hálók kifulladásáról szóló blogbejegyzésében Tim O’Reilly, a web 2.0 fogalom egyik úttörő guruja megjegyzi, hogy egyrészt korlátai vannak annak, hogy egyvalaki hány hálón van fönn, és hány profilt tud egyszerre menedzselni. Másfelől pedig ezek a hálók bár virtuálisan összekapcsolhatnak embereket, de nem kapcsolódnak sem egymáshoz, sem a valósághoz: „Hol vannak, kérdem én a fejlesztőket, a webkettes telefonkönyvek?” – fakad ki O’Reilly.

Összegezve a szkeptikusok javaslatait: a kiutat egyfelől a specializált közösségi hálókra való koncentrálás, és a nagy hálók átjárhatósága jelenthetné, másfelől pedig nem a gyakran értelmetlennek nevezett vicc-alkalmazások áradatára, hanem a valós életben használható közösségi eszközökre van szükség a közösségi site-ok újraélesztésére.

Egy ilyen funkció lehetne például az O’Reilly által hiányolt web 2.0-ás telefonkönyv, mely segítségével szinkronizálhatnánk például ismerőseink telefonszámait email-es kontaktjainkkal, akár a mobilunkon. Ilyen fejlesztést, szolgáltatást azonban jelenleg egyik háló sem ajánl a tagjainak.

Tófalvy Tamás, kultúrakutató, újságíró
a szerző cikkei

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Négyféle csokit olvasztott össze egy táblába az édességgyár, és ezzel nem csak azokra gondolnak, akik Gombóc Artúr nyomdokain járva, minden csokoládét imádnak.

Lassan teljes az idei filmfesztivál programja, és már összeállt a nemzetközi zsűri is.

Őry Eszter két barátjával hozta létre az ArtNeszt, a képzőművészeti ügynökséget.

Urbán Zsolt a HírTV vendége volt, ahol a CBA csak az apropót adta, valójában a fő témát a #loveislove kampány szolgáltatta.

Egy évre szól, de kétszer meghosszabbítható további egy-egy évre.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés