hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ezt a 10 programot ne hagyd ki idén a Design Héten

120 esemény 10 napba sűrítve körülbelül azt jelenti, hogy maximum szusszanni járunk haza, ha mindenhol ott szeretnénk lenni az idei Design Hét Budapesten. Ajánlóm ezért is nagyon szubjektív: a címben jelölt 10 jó program, voltaképp lehetne másik 10 jó program is.

hirdetés

Alapinfók

A pályakezdés kihívásaira és a kis- és középvállalkozásokra figyelnek 2017-ben kiemelten, a díszvendég-ország Dánia, ahol a nemzeti össztermék mintegy tizedét „a designt a kezdetektől stratégiai szinten alkalmazó kreatívipari vállalkozások állítják el”. Utóbbi leírás a most divatos céges buzzworddel is átfedésben van: a service designról (lejjebb a terminus technicus magyarázata) többször, többféle megközelítésben is lesz szó a héten.

Október 6-án kezdenek, és október 15-ig nyúlik az idei Design Hét. Jó tudni, a fesztivál védnöke és finanszírozója a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala, szervezője a Magyar Formatervezési Tanács.

(1)

A programfüzet egyben egy AR-túravezető előhívója is. Október 10-től él a játék, az alkalmazásban kiállításokról, alkotókról is meg lehet tudni többet. De ha már követjük a kis jelzőket boltokon, helyszíneken át, garantált, hogy szóba is elegyedünk majd az adott program gazdáival. Részletek erre, innen meg letölthető a térkép, a Budapest Design Map is. /// egész héten

(2)

Már csak a helyszín miatt, Bródy Studios-ba is jó ötletnek tűnik elmenni 13-án a Design Hét official partyjára. Sokan beszélgetnek majd a pályakezdésről William Clothierrel, a Brody House egyik alapító-befektetőjével, de a buliban bemutatják a Design Hét koktélt is. /// október 13.

Közben kiosztják
a Magyar Formatervezési Díjat, illetve a Design Management Díjat. Előbbi közel 40 éves múlttal bír, utóbbi azoknak jár, „akik példaértékűen él a design és a designgondolkodás eszköztárával mely a döntéshozatali folyamatok szintjén is működésük szerves részévé vált”. Ha jól sejtem, megint visszajutottunk a service designra. /// október 6., majd a kiállítás: október 7 – november 5. 

Tudásszomjra

(3-4-5)

A magának már utat tört negyedik ipari forradalom a természetéből fakadó nyitottságának a kreatíviparra mért hatását elemzik jó példák mentén a Magyar Formatervezési Tanács konferenciáján, a Paradigmaváltás: kreatívipar, digitalizáción. Az a hír járja, hogy jó lesz – a hosszú mondattal nem riogatni akartam. /// október 12.

A service design, illetve a mögötte húzódó gondolkodási és probléma-megoldási mód, a design thinking is megfejtésre kerül, méghozzá alaposabban két helyen is. A Brand Content, a SD4Good community, a Kreatív Partnerség és Coachingcentrum szervezi a Design, mint üzleti gondolkodási mód című napot a Bálnában. Az ingyenes konferencia-workshop duó iránti nagyfokú érdeklődést mutatja, hogy a regisztráltak száma egy nap alatt haladta meg a 200-at. /// október 9.

Service - design - thinking
A téma egyik guruja, Tim Brown megfogalmazása szerint a design thinking egy olyan „diszciplína, amely a designer érzékenységét és módszerét felhasználva párosítja az emberek igényeit technológiai szempontból megvalósítható és üzletileg is sikeres stratégiákkal”. Még rövidebben: egy cég a (termék)fejlesztésnél mindig vegye figyelembe az emberek valós igényeit.

A Super Channel a D2B (Design to Business) konferenciáján esettanulmányokban lesz erős: előadóik segítségével a design támogató szerepét mutatják majd meg a cég különböző, legyen az a márka, a sales, a gyártás, a HR, termékfejlesztés-, a vállalati innováció területén.  /// október. 10.

Akit meg a témának kifejezetten a nagyvállalati felütése érdekel, erre az eseményre is nézzen el. /// október 12. és 14.

Lectures

(6-7)

Michael Anastassiades. Kép: Design Hét

Főszerepben a dánok, őket képviseli Johannes Torpe, autodidakta tervező is. A rövid bemutatkozóból az jön le, hogy aki arculattervezésben érdekelt, az jó sztorikat fog hallani a Bang & Olufsen korábbi kreatívigazgatójától, aki jelenleg a saját nevével (íme, brandépítés) fémjelzett designstúdiót igazgatja. /// október 9.

A ciprusi Michael Anastassiades lámpáival lett híres. Érdemes rákeresni a nevére a képkeresőben, mert az ajánlóban szereplő leírást rögtön megértettem, ami feldobott: „Anastassiades alkotásai az ipari formatervezés és a szobrászat határán egyensúlyoznak, gyakran a mű fontos részévé teszik az azt körülvevő teret is”. /// október 5.

Itt szeretnél te is dolgozni

(8-9-10)

Két izgalmas munkakörnyezet, irodafókuszú program is lesz. Az egyiken Paukovics Gábor, a Kinnarps ABW szakértője arról mesél majd, hogy a coworking irodákban miért jó tervezőnek, startupnak lenni. De ugyanitt, előtte Kovács Apor designer is prezentál munkáiról, friss irányzatokról. /// október 10.

Kép: Europa Design

Elsőre vicces, vagy ijesztő, de irodaházak éjszakája is lesz. Az Europa Design viszi el a regisztráltakat egy körre a városban, mutogatni jó példákat, köztük saját, díjnyertes irodájukat is, ahova - mint írják - most először léphet be halandó (=szélesebb nagyközönség). /// október 12.

A Mitoban napokig tart majd a bóklászás. A digitális ügynökség négynapos workshopján ráadásul csapatban kell dolgozni, de „cserébe” egy fejlesztő, egy UX-es, egy grafikus és egy kreatív mindennapjait is megismerhetik a vállalkozó szelleműek. /// október 10-13.

+1

Idén is lesz Nyitott stúdiók program, amelynek keretében jobbnál jobb műhelyekben nézhettek szét. Pár példa: Cellux Csoport, Fablab, HelloWood, Iamart, Ost Konzept. Ezt se hagyjátok ki!

Csak Budapestet szemléztem (azt is csak bele-belekapva), pedig a Design Hét idén három vidéki városban is jelen van, Pécs, Sopron után idén már Győrben is.

A nyitókép forrása: a Mittersisters exkluzív designer táskamárka is tart workshopokat október 9., 11. és 13-án.

A Kreatív a Design Hét médiapartnere, a cikk ugyanakkor teljes egészében szerkesztőségi tartalom.

Kandó Eszter
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Hajós Balázs 30 országért és 15 csatornamárkáért felel Budapestről.

Ellátogattunk a mozis kereskedőház hagyományos ügyfélmozizására.

Ötmilliót gyűjtöttek. Október 23-ról már tudósít a merce.hu.

Október 20. az új határidő.

Bővül a rádiós közönségmérés 2017 őszétől.

hirdetés

A verseny célja díjazni azokat a kommunikációs megoldásokat, melyek támogatják és elősegítik, hogy egy vállalat termékét vagy szolgáltatását egy másik vállalatnak értékesítse. Díjátadó: október 17.

Meghosszabbított nevezési határidő: október 20. A verseny célja: kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok díjazása.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Díjátadó: 10.25. Kapunyitás: 19 óra

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Díjátadó: 10.26. kapunyitás: 19 óra

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 27.

Workshop az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendeletéről, közismertebb nevén a GDPR-ról november 10-én.

Facebook és Instagram hirdetések kezelése a gyakorlatban november 16-án.

Prizma Kreatív PR Díj díjátadó: november 22. Helyszín: Akvárium Klub

Minden gallérhoz másképp kell szólnunk HR-eseként? Kiderül a november 21-i workshopunkon, ahová kék gallérosokra specializálódott HR-eseket várunk.

Hr-esként Ön hol nézi meg először egy jelölt profilját? És kiről mit árul el az adatlapja? És azt vajon tudja, hogy a jelöltek hol és hogyan keresnek a legaktívabban munkát? Workshopunkon mindenre választ kap.

A Kreatív hagyományos éves konferenciáján ismét a pr-szakma előtt álló legaktuálisabb kihívásokat járjuk körbe. Időpont: november 23.

hirdetés
hirdetés