hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ezek a reklámosok a saját anyjukat is eladják!

Kedves és egészen komplex, társadalmi felelősségvállalással is megspékelt önpromóciót indított április végén a Pesti Portré Reklámműhely. A mai napig tartó kampány főszereplője Anyu volt, aki történetesen tényleg az ügynökség egyik munkatársának az anyukája. Az Anyu-kampányt az alkotók tájékoztatása alapján mutatjuk be.

hirdetés

A még most, augusztusban is javában tartó önpromóciónak volt egy teaser része, a „Szelfizz Anyuval!”, ezzel mutatták be az „Anyu brandet” még áprilisban, majd aktivitásra igyekeztek ösztönözni az elért közönséget, ezzel is tovább növelve Anyu ismertségét. Emellett a társadalmi felelősségvállalást is erősíteni próbálták az elért emberekben, mivel a kampány később egy jótékonysági elemet is tartalmazott. Egyébként az Anyut megszemélyesítő Ircsi néni egy valódi édesanya, a Pesti Portré egyik dolgozójának anyukája.

A kampány második része az ügynökség potenciális ügyfeleit célozta: nekik mutatták be, hogy milyen tevékenységeket végez a Pesti Portré Reklámműhely. Az önpromóció szlogenje: „Ha kell, anyánkat is eladjuk!”

„Ez az akció az önreklámozáson túl mindenképp pozitív szeretne lenni. A témához – érintettségünk miatt is – az anyák iránti tisztelettel és nagy szeretettel nyúltunk. A teaser kampány Anyuja ezért egy jó szuperhős, eladása pedig nem járt fájdalommal” – mondta el Szabó Attyla kreatívigazgató.

Anyu természetesen kapott saját arculatot, fotókat, filmeket és weboldalt, illetve Facebook-oldalt is készítettek hozzá.

Következő lépésben nyereményakciót indítottak, melynek során az ügynökség co-marketing partnerei segítségével a Budapesten több helyszínen és Balatonfüreden is megtalálható különféle úgynevezett Anyu atrappokkal kellett szelfit készíteni, és a fotót a Facebook-oldalra feltöltve a játékosok egy nyereménysorsoláson vehettek részt. A nyereményeket a partnerek ajánlották fel. A kommunikáció Anyák napja idején zajlott, ezért a május első vasárnapja előtti napokban „saját anyus szelfit” is lehetett küldeni a közösségi oldalra.

A nyereményjáték május közepén lezárult, kisorsolták a nyerteseket, majd zárásként szavazást hirdettek. Három, anyákhoz köthető civil szervezet közül választhatott a közönség, az oldal látogatói. A szavazást augusztus 2-án, Ircsi néni születésnapján zárták, ekkor árulták csak el, hogy a Pesti Portré Reklámműhely a felajánló. A támogatás az ügynökség egy éves (2017. szeptember 1. és 2018. augusztus 31. közötti időszaki) kreatív nettó bevételének 5 százaléka lesz, melyet a legtöbb szavazatot kapó Bethesda Kórház Alapítvány kap majd. A másik két szervezet az Egyedülálló Szülők Klubja Alapítvány és az SOS-Gyermekfalu Magyarországi Alapítványa volt. Az ügynökség emellett felajánlotta mindhárom szervezetnek, hogy következő 1 százalékos kampányuk kreatív munkáit ingyen végzi el.

A kampány eredményei a következők voltak az alkotók tájékoztatása szerint: az oldalkedvelők száma 1830, a Facebook-elérésük 756 303, összesen 17 894 bejegyzésaktivitást generáltak, volt összesen közel 200 ezer videómegtekintésük és 367 ezer hirdetésmegtekintések, a végső jótékonysági szavazásra 770 szavazat érkezett, az elkészült szelfik száma 232 volt.

Ezt követően indult el a napokban a tényleges B2B kampány a „Ha kell, anyánkat is eladjuk!” fősorral, eDM és Facebook-hirdetések, videók formájában.

Alkotók

Szabó Dánielné, Ircsi néni – Anyu

Pesti Portré Reklámműhely (Rippel Réka, Taba Ágnes, Lázár Bence, Sándor László, Szabó Attyla): arculat, grafikai tervezés, szerkesztés, tördelés, szövegírás, stylist, szállítás minden egyéb.

Boltresz Attila, fotográfus

Mogony Brigitta, smink, fodrász

Skytech Film (Erdős Dénes, Ludvig Károly) film, utómunka

Gaston Stúdió (Somodi Orsi, Sárközi András), hang

Accros Média (Kinter Aliz, Kampas Rudolf) programozás

Vas Márton, social media tanácsadás

Kontaktprint (Aba Béla), nyomdai kivitelezés

Displayház (Hegyi Miklós), promóciós anyagok

Co-marketing partnerek:

Allsize, Astoria Rózsái, Eleman, Farm Gastrobar, Ildi Divat, Krak’n Town, Moni’s Jewelry

 

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Beni az Iskolakezdés együtt! segélyakciót támogatja.

Bemutatjuk Trackmant, a vagány Vágányembert, akit szakmai zsűri választott ki!

Egymilliárd dollárt szánnak rá jövőre, és elsőre tíz showműsort inditanak vagy vásárolnak meg.

A Hégető Honorka-díjra szeptember 15-ig lehet nevezni.

Hogy működésük megfeleljen az EU új adatvédelmi törvény szabályozásának.

hirdetés

Képzés marketingeseknek, akik tömegeket szeretnének megszólítani, de közvetlen, bizalmas formában, személyre szólóan. Enter!Digital a neoval szeptember 14-én.

A verseny célja díjazni azokat a kommunikációs megoldásokat, melyek támogatják és elősegítik, hogy egy vállalat termékét vagy szolgáltatását egy másik vállalatnak értékesítse. Nevezési határidő: szeptember 8.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Nevezési határidő: 09.08.

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Nevezési határidő: szeptember 15.

Az első benyomás megismételhetetlen. Légy rá felkészülve! Konferencia a POME-ról és fontosságáról szeptember 21-én

Szeptember 28-án ismét Gyógyszerkommunikációs konferencia. Fókuszban a technológiai fejlődés előnyei és kihívásai: E-recept, Data Science, okos eszközök.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 6.

hirdetés
hirdetés