hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ezek a leginspirálóbb magyar kezdeményezések a Highlights of Hungary Plus kurátorai szerint

A speciális válogatásba a koronavírus alatt született kezdeményezések kerültek az üzlet, a tudomány és a kultúra világából. 

hirdetés

A Highlights of Hungary szervezői, kurátorai úgy gondolták, hogy a korona vírus okozta krízisben még fontosabb lett azoknak az értékteremtő kezdeményezéseknek és a mögöttük álló embereknek, szervezeteknek az elismerése, akik önzetlen segítséget nyújtanak a rászorulóknak, megoldásaikkal hatékonyan segítik az egészségügyi, oktatási, szociális vagy gazdasági problémák megoldását.

Az idei kurátori csapat tagjai 1-1 általuk kiemelésre érdemesnek tartott jelölet javasoltak a Highlights of Hungary Plus speciális válogatásába.

A HoH csapata a következő hetekben a facebook és instagram oldalain részletesen bemutatja a szereplőket, hogy ezzel nagyobb láthatóságot biztosítson számukra, és támogassa őket a számukra szükséges erőforrások előteremtésében is.

A Highlights of Hungary 2013 óta, független kezdeményezésként gyűjti azokat az inspiráló hazai projekteket, történeteket, melyek Magyarország jövőjét építik. A kurátorok által összeállított, kategóriák nélküli válogatásba az elmúlt hét évben eddig közel 400 jelölt került beválogatásra.

 

KURÁTORI JELÖLTEK ÉS MÉLTATÁSOK

 

BÖSZÖRMÉNYI NAGY GERGELY, Design terminál vezetője, Brain Bar alapítója

MOL gyártásátállítás

„A vírus hazai megjelenése után a MOL azonnal átállította gyártósorait, és naponta 50 ezer liter fertőtlenítőt állít elő. Magyarország ezen a területen így önellátóvá vált, a vegyszerből a közfeladatot ellátó, a vírus elleni harcban élenjáró intézmények kapnak. A történelemből tudjuk, hogy válsághelyzetben kiemelt szerep hárul a hazai tulajdonú, a helyi érdeket első helyen kezelő nagyvállalatokra. A MOL nem csak a fertőtlenítővel, de döntésének gyorsaságával is jó példával járt elöl.”

 

IAIN LINDSAY, az Egyesült Királyság Magyarországra akkreditált nagykövete

Etesd a dokit!

„Az "Etesd a dokit!" kezdeményezés az egészségügyi dolgozók számára biztosít ételt egy hatalmas közösségi összefogásban, a brit nagykövetség pedig egyből csatlakozott is!"

 

LIPTAY GABRIELLA, KPMG Magyarország marketing és Kommunikációs igazgatója

Váradi-ösztöndíj a University of London távoktatási programjaira

„Világunk ma számos gazdasági kihívással, politikai feszültséggel és globális egyenlőtlenséggel néz szembe, de a University of London padsoraiból kikerülő hallgatók világszerte hozzájárulnak a társadalmi fejlődéshez, a tolerancia és a kölcsönös tisztelet szellemében, és jó eséllyel törekednek majd egy harmonikusabb és egyenlőbb világ felépítéséhez.”

 

MARTINKÓ JÓZSEF, Dizájn-és építészetkritikus, az Octogon magazin főszerkesztője

3D nyomtatás a koronavírus ellen

„Rendkívül sok civil kezdeményezést lehetne kiemelni a Covid 19 világjárvány elleni védekezésben, ugyanakkor a digitális oktatás területén történtek, vagy a home office munkavégzés technológia hátterét megteremtő alkalmazások mellett mégis a kreatív ipar, a kortárs design és az egészségügy jövője szempontjából legmeghatározóbb történések a 3D nyomtatás körüli civil kezdeményezések voltak. Szinte az első napoktól kezdve a 3D NYOMTATÁSSAL A KORONAVÍRUS ELLEN! elnevezésű formáció állt a fejlesztések, a tudásmegosztás, a kiszállítás megszervezésének élére, ami rendkívül sokat segített az orvosi, ápolói személyzet védekezésében.”

 

MÁDAI VIVIEN, Televíziós szerkesztő, műsorvezető

KórházSuli Alapítvány és a Bethesda Gyermekkórház közös akciója

„A rendkívüli oktatási helyzet nehézségeinek mérséklése, különös tekintettel az egészségügyi dolgozók gyermekeinek foglalkoztatása igen nehéz feladat. Ez az összefogás minta példája annak, hogy lehet átgondoltan, szakszerűen enyhíteni ezt a helyzetet, nem utolsó sorban pedig óriási emberségről ad tanúbizonyságot.”

 

PRIEGER ZSOLT, Zenei producer, újságíró, tanár, Anima Sound System vezetője

Pihentesd a dokit!

"Pihentesd a dokit" - Jótékonysági csoport egészségügyi dolgozók támogatására, szállás és pihenési lehetőségek biztosítását tűzték ki célul, lakásokat adnak át, maximális szolidaritás, nulla önérdek, szuperség.”

 

SZENDRŐ PÉTER, Belsőépítész, a 81font Architecture&Design alapítója

otthON – Bekapcsoljuk a sulit

„A jelenleg kialakult járványügyi helyzetben sokan kerültek hirtelen nehéz, vagy éppen olyan új helyzetbe, amire nem tudtak és nem is lehetett megfelelően felkészülni. Közéjük tartoznak például az iskolák, diákok és családjaik, különösképpen azok, akiknek nem megfelelően biztosított az az infrastrukturális háttér, amivel könnyedén át tudtak volna térni a digitális, vagy más néven otthon tanulás rendszerére. Ezért tartom nagyon fontosnak az olyan kezdeményezéseket, amilyen az otthON - bekapcsoljuk a sulit programja. A karantén szituáció kialakulásakor, lelkes civilek csapata (a számítástechnikai céget vezető bútorkereskedő, a díjnyertes építész - applikáció fejlesztő, a vérprofi PR - marketinges, a szövegíró, a grafikus és az animátor) azonnal felismerte a problémát, és ki-ki saját, releváns szakterületét hozzáadva, létrehozta az otthON programot, melyhez alapítványi partnerként azonnal megnyerték a United Way Magyarország támogatását. Céljuk, hogy minél többeknek segítsenek költséghatékonyan (mindössze 33.000 forintból) asztali számítógéphez jutni, legyen az egy nagycsalád, ahol nincs kellő számú eszköz, hátrányos helyzetben élő kisiskolás, vagy éppen a koleszból hazaköltözni kényszerülő diák. Amit én legjobban szeretek a programban, hogy van utóélete a segítségnek, a gépeket a diákok iskolái kapják, ezáltal később, ha szükség van rá, a gépeket mások kölcsönözhetik ingyenesen az intézménytől tovább.”

 

TÖRŐCSIK FRANCISKA, Színésznő

MOTTO – Művészek az otthoni oktatásért

„A MOTTO számomra egyszerre karitatív, hagyománytisztelő és innovatív. Jön egy világjárvány, majd egy színésznő, majd még egy, végül egy önkéntesekből álló csapat, azonnal reagálnak, tenni akarnak azért, hogy a színészekre szakadt idő, kreatív energia segítsen a káoszon, ami körül lengi a digitális oktatást a kijárási korlátozás kezdeti időszakában. A csapat tagjai létrehoztak egy facebook csoportot a színészeknek, akik örömmel csatlakoznak a kezdeményezéshez, ami véleményem szerint nem csak a jelenlegi helyzethez képest nagy dolog, egyszerre éleszti fel ugyanis a versek iránti kollektív szerelmünket, a diákoknak megkönnyíti a versek befogadását, és a tanárok embert próbáló munkáját. A projekt hosszútávon pedig akár egy hidat is képezhet a jelenleg oktatásban részt vevő generáció és a színész társadalom, a színház, az előadóművészetek között.”

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Dinamikus kizárási listákat lehet vele létrehozni, amivel egyszerűsíthetik a kampányok menedzselését.

Michal Malysa tizenöt piacon vezényli majd a cégcsoport külső és belső kommunikációját.

A bútoráruház nem is költ más offline csatornán, a szpot a saját kreatívcsapat munkája.

534 különböző ruhadarab vonul fel a bevásárlóközpontból a látványos videókban.

A patika kampányokért jött, de még több lett belőle.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!

hirdetés
hirdetés