hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ez vár rád 2020-ban, ha influ marketinggel foglalkozol

1000 ember megkérdezésével készített átfogó, nagyszabású kutatást ősszel az influencer marketingről a Gemius bevonásával és a Google támogatásával a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete (MTE) Youtube Certified szekciója (4Kids, Special Effects Media és Star Network). A kutatási anyagot első alkalommal láthatjátok nálunk, egy exkluzív workshopon. De nem csak erről lesz szó.

hirdetés

A kvantitatív mellett kvalitatív, mélyinterjús adatgyűjtést is alkalmazó kutatásból kiderül minden, amit a hazai internetezők influ marketinghez való viszonyáról tudni érdemes. Részletesen elemzik a piacot fogyasztói oldalról, nézői elvárásokról, a marketinglehetőségekről. Kiket, milyen korosztályok követnek, kik népszerűek Youtube-on és Instagramon (kiket utálnak?), milyen termékeket vennének, ha egy influencer ajánlja, mennyire tartják ósdinak a tévét és ehhez képest trú arcoknak az online videósokat, akiket inkább hívnak youtubernek, mint influencernek (vajon miért?), ellentétben az Instagram-celebekkel.

Idézetek a kutatásból:
„Az én youtuberem nem pénzért csinálja, hanem, mert elhivatott. Hogy kap pénzt is érte? Persze, de olyan sokat dolgozik vele, hogy egyáltalán nem baj, ha kap egy kis pénzt!”
„A neten meg tudod válogatni, mit nézel, nem dől rád kéretlenül a sz*r, és lehet, hogy sokan befolyásolónak tartják az internetes tartalmakat, de a tévé sokkal butítóbb.”
„A kedvenc youtuberem az egyik cimborám.”
„Nekem a tv megmarad gyerekkoromnak, amikor megmondták mikor megy a kedvenc mesém. Most már nem nagyon lehet úgy beosztani az ember idejét, hogy ez működjön.”

Nem a kutatási anyag azonban az egyetlen újdonság, amellyel a Kreatív rendezvényén találkozhattok először. Az IAB Hungary Influencer munkacsoportja 2019 nyarán készített egy részletes Influencer Fogalomtárat, amely abban segíti a piaci szereplőket, hogy fogalmi kérdésekben egy nyelvet beszéljenek. Megalkottak továbbá egy Influencer Marketing Kisokost, amelyet szintén nálunk láthattok először.
A kutatás, a Kisokos és a fogalomtár bemutatása után a legfontosabb piaci szereplők részvételével értékeljük a tanulságokat.

További részletek és jelentkezés itt.

Program: 

 A fiatalok számára a legidegesítőbb reklámtípus a tévés – kvantitatív kutatás beszámoló
Milyen médiatartalmakat fogyasztanak a 9-44 éves hazai internetezők? Melyiket szeretik jobban, melyiket kevésbé? Hol zavarják őket jobban és kevésbé a reklámok? Igaz-e, hogy minél több videót fogyaszt valaki, annál inkább növekszik a vásárlási kedve? Kell-e, hogy értsen az influencer ahhoz a területhez, amit reklámoz? Mit tudnak az influencerek tartalmi és marketingszempontból, amit más csatornák nem?
Előadó: Baittrok Borbála - kutatási vezető, Gemius

 „Némely »egyszerű« videós értékesebb tartalmat gyárt, mint ami a tv-ben megy” – attitűdök, elfogadás, hitelesség. Kvalitatív kutatási beszámoló

„Nem mások csináltak belőle sztárt, hanem maga érte el, hogy ismerjék, tehát azért tud valamit. „A tévés azt mondja, amit mondanak neki. Az internetes azt, amit gondol.” Ezek nem a mi gondolataink, hanem a fogyasztóké, melyeket alapos mélyinterjús kutatás során derítettek ki a kutatók. Ezekből kiderül az is, hogy kiktől, milyen típusú reklámokat, szponzorációkat fogadnak jól, vagy épp kevésbé jól és miért. No meg az, hogy mi a különbség szerintük a youtuber és az influencer között. A legfontosabb tanulságokat összegezzük nektek.
Előadó: Borbély Viktor - kvalitatív kutató, Gemius

 Bemutatkozik az Influencer Fogalomtár és az Influencer Marketing Kisokos

Az IAB Hungary Influencer munkacsoportja részletes Influencer Fogalomtárat készített, amely abban segít a piaci szereplőknek, hogy fogalmi kérdésekben egy nyelvet beszéljenek. Megalkottak továbbá egy Influencer Marketing Kisokost, amelyet szintén ezen az eseményen mutatnak be először. A Kisokos a teljesség igénye nélkül kitér az influencer marketing típusaira, formáira, bemutatja az ideális brief sablont és folyamatmenedzsmentet. Egy gyakorlatias tudásanyag, amely minden piaci szereplő munkáját segíti!
Előadó: Farkas Dániel, IAB Hungar/Star Network 

 Ha olyan, mint a haverom, a pénztárcám is kinyílik miatta? – kerekasztal- beszélgetés
Mik voltak a legmeglepőbb állítások a Gemius kutatásából? Mit üzen a különféle korcsoportok influencerekhez/videósokhoz való viszonyulása a hirdetők számára? Mit lehet kezdeni az unszimpatikus influencerekkel? Náluk is érdemes hirdetni? Mit várnak a szakmai szereplők a Fogalomtártól és a Kisokostól? Kerekasztal beszélgetés MCN-ügynökségek, a Google és a hirdetői oldal részvételével.
Résztvevők:
Hernádi Gábor, Star Network

Pintér Róbert, 4Kids Network
Szabó Gergő, Special Effects Media
Kovács Péter, Google
Hirdetői oldal (felkérés alatt)

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Bejelentették: várható az új arculat és a b2b-profil további erősítése is 2020-ban.

Úgy volt, hogy nem lesz hivatalos mörcs karácsonyra, de aztán észhet tért a cég.

Az árnyalat hivatalosan persze nem a kólásdobozról kapta a nevét, hanem nemes egyszerűséggel „klasszikus kéknek” hívják.

Robert De Niro saját gyűjteményének darabjait is felajálotta a könyvhöz.

A fenntarthatóság jegyében állt össze a két nagy múltú amerikai vállalat.

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

hirdetés
hirdetés