hirdetés
hirdetés
hirdetés

„Ez nem csak egy reklám a sok közül!”

Április végén indult útjára a Dreher Sörgyárak Zrt. új Arany Ászok kampánya. Az Arany Ászok Frissenszűrt nevű, új, pasztőrözés nélkül készült, mégis hosszan (hat hónapig) eltartható termékvariánst népszerűsítő kampányról és a termékről Brendan Williamst, a cég ausztrál marketingigazgatóját kérdeztük.

hirdetés

A termék jóval a kampány előtt piacra került. Miért?

Szerettük volna, ha kommunikálása előtt a viszonteladók ismerkednek vele. Fel kívántuk mérni a piacot, kiépíteni a terjesztést. Ehhez idő kell. Azt gondolom, hogy briliáns munkát végzett az értékesítői csapatunk.

A visszajelzések az elvártak szerint alakultak?

Meglepett, hogy milyen gyorsan mennyi pozitív visszajelzést kaptunk. Egy év távlatában a viszonteladóink és a fogyasztók szerint ez a legjobban sikerült italunk. Úgy tűnik, a célcsoportunk érti azokat az erőfeszítéseket, amiket egy nagyszerű sör megalkotásába fektettünk.

Brendan Williams
Brendan Williams
Ez a nagyszerű sör a kézműves sörök vetélytársa?

Nem akarunk velük versenyezni. Szerintem pozitív, hogy egyre több ember érez szenvedélyt nagyszerű sörök főzése iránt. Mi egyszerűen létrehoztuk az Arany Ászok igazán friss változatát a mainstream sörfogyasztók számára. Egy érdekes mainstream sör, aminek a fogyasztói nem elsősorban a komlókról, IPA-ról értekeznek, hanem olyan sört szeretnének, ami finom, nem ígér többet annál, amit ad. A mikroszűréses eljárással készült, nem pasztörizált Arany Ászok pont ilyen. Az otthonokban, sörözőkben mértük fel a fogyasztók igényeit, beszélgettünk velük: egyszerűt és megbízhatót akartak.

Ezt a megbízhatóságot külföldön is bevételre váltanák?

Egy nap jó lenne! Léteznek erős hazai márkák, amelyek külföldön is népszerűvé válnak, mint a Pilsner Urquell. Az Arany Ászok az első számú magyar nagyközönségi sörök egyike, a mi termékpalettánkon az egyik legnépszerűbb márka. Nem mellesleg az önök lapja szerint is a top 30 magyar ikon egyike. Az a célunk, hogy továbbra is ikonikus maradjon. Egy jelentős kreatív váltással tovább erősítenénk a márkához fűződő érzelmi kötődést, de egyelőre a magyar piacra koncentrálunk.

Tehát jól érzem, hogy az új reklámfilm erősen eposzi felütése váltást jelent?

Abszolút! Nagyobb léptékű ez az ábrázolás, mint korábban bármikor. Valóban egy eposzi kaland, egy játékos ostrom. Van benne dráma, olyan, akár egy mozifilm. Rég nem szerepelt ilyen a nagyközönségi sörök reklámjai között.

Szinte kockánként néztem végig a szpot teaser filmjét: a komornak tűnő drámaiságot rengeteg komikum oldja. A nagyvárosi piperkőctől a napi munkában kinyúlt vállalati középvezetőn át a melósig sokféle alak rohamoz a lobogók alatt.

Az egész az Arany Ászokot ivó hétköznapi fickókat dicsőíti, akik az italra szomjasan sörpadokkal, sörsátrakkal felszerelkezve indulnak a sörgyár ostromára Frankó Kapitány vezetésével. A tántoríthatatlannak tűnő sereget az igazgató és a sörfőzőmester gyors reakciója állítja meg. Nem mellesleg a kapitánynak a márka kommunikációja során még bőven jut szerep.

Kinek a keze munkáját dicséri a szpot, az új kampány?

A Human Telex Advertising & Event reklámügynökségét. Fantasztikus munkát végeztek. A dinamizmusuk, integrált szemléletük emlékeztet néhány olyan top londoni ügynökségre, amelyekkel dolgoztam. Nagyon jó formában vannak és a legjobbat nyújtják, de természetesen közös erőfeszítés volt, mi a megfelelő briefet adtuk, ők az ötletet, ami kezdetben az Old Spice reklám lovon ülő fickóját juttatta eszembe. Lenyűgözött a bátorságuk. Mindenképp szeretném megköszönni Nagy László kreatív vezető, stratéga, szövegíró, Balogh M. Miklós művészeti vezető, Péntek Erika ügyfélkapcsolati menedzser, Bayer Ákos ügyfélkapcsolati igazgató, valamint Szirmai Judit projektmenedzser munkáját.

Mélyen zsebbe kellett nyúlni ezért a bátorságért?

Sokkal többe került, mint bármelyik korábbi reklámfilmünk. Több helyszínen forgattunk 200 statisztával. A külső felvételek a Budai-hegységben, a Petneházy réten készültek, a belső képeket a gyár főzőházában rögzítettük. Ez szerintem Európa egyik legszebb főzőháza. A feszített menet miatt egész éjszaka forgattunk. Ezúttal is gratulálok a dolgozóknak. Ez nem csak egy reklám a sok közül! Meglátásom szerint a Dreher hagyományosan nagyon kreatív. Elkötelezett a határok feszegetésében, keresi az új léptékeket, hangvételt. Az utóbbi 10 évben rengeteg nagyszerű kampányt indított a cég. Én magam is büszkén folytatom ezt a hagyományt.

Megéri ilyen mértékben zsebbe nyúlni a magyar piacért? Amit hagyományosan borfogyasztónak is tartanak...

A magyar sörpiac nagyon érdekes, dinamikus, sok lehetőséget kínál, közvetlenül a szemünk előtt alakul át. Sok innováció van a mainstream sörök, a prémium sörök, és természetesen a kézműves sörök területén. A fogyasztók nagyon izgalmas kategóriának a részesei. Ami a borfogyasztást illeti: lehet ebből a szemszögből is nézni. A magyar bor rejtett kincs, de a sörben is van még felfedezni való. Még ha a magyar alkoholpiac kétharmadát a sörfogyasztás is biztosítja, az olyan innovációkkal, mint az Arany Ászok Frissenszűrt, a sört még gyakrabban tehetjük a fogyasztók első választásává.

A határok feszegetése eléri a nemzetközi reklámfogyasztó közönség ingerküszöbét is?

Szerintem már elkezdte elérni. Ez az új, egy meghatározott sörhöz kapcsolódó, abszurd módon hősi jelenet pedig egész biztosan megállná a helyét.

(X)

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Washington Postban megjelent egész oldalas hirdetésben ajánlotta fel az eszement nyomravezetői díjat.

Wolfie, Dj Nara, Metha, illetve Nagy Vivi személyes történeteinek a társaságában.

A Szív City névre keresztelték.

Elhozták a vezető tervezőt, Gorden Wagenert is, aki momés diákokkal tartott szakmai konzultációt.

Módos Márton, az eddigi ügyvezető vette meg a 100 százalékos tulajdonrészt.

hirdetés

A verseny célja díjazni azokat a kommunikációs megoldásokat, melyek támogatják és elősegítik, hogy egy vállalat termékét vagy szolgáltatását egy másik vállalatnak értékesítse. Díjátadó: október 17.

Meghosszabbított nevezési határidő: október 20. A verseny célja: kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok díjazása.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Díjátadó: 10.25. Kapunyitás: 19 óra

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Díjátadó: 10.26. kapunyitás: 19 óra

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 27.

Workshop az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendeletéről, közismertebb nevén a GDPR-ról november 10-én.

Facebook és Instagram hirdetések kezelése a gyakorlatban november 16-án.

Prizma Kreatív PR Díj díjátadó: november 22. Helyszín: Akvárium Klub

Minden gallérhoz másképp kell szólnunk HR-eseként? Kiderül a november 21-i workshopunkon, ahová kék gallérosokra specializálódott HR-eseket várunk.

Hr-esként Ön hol nézi meg először egy jelölt profilját? És kiről mit árul el az adatlapja? És azt vajon tudja, hogy a jelöltek hol és hogyan keresnek a legaktívabban munkát? Workshopunkon mindenre választ kap. November 21. 09:00

A Kreatív hagyományos éves konferenciáján ismét a pr-szakma előtt álló legaktuálisabb kihívásokat járjuk körbe. Időpont: november 23.

hirdetés
hirdetés