Ez a kis kütyü mentheti meg a mogyoróallergiások életét

A Nima élelmiszer-biztonsági érzékelője valójában olyan, mint egy műanyag, háromszög alakú mérőszalag; annyi különséggel, hogy a tesztcsíkján nem centiméter-barázdák sorakoznak, hanem speciális szenzorok. Ezek a kis érzékelők felelősök azért, hogy riadót fújjanak az akár csak nyomokban is mogyorót tartalmazó ételek esetén.

A Nima gyártócége még 2016-ban dobta piacra azt a kis szerkezetet, amely képes volt kimutatni az élelmiszerekben a glutént, vagyis a segítségével bárki saját maga tesztelhette, hogy az elé rakott ételben van-e allergén összetevő. Már akkoriban tervezték, hogy a készüléket a jövőben alkalmassá teszik más gyakori élelmiszer-allergének kiszűrésére, és úgy tűnik, hogy ez mostanra sikerült is. Szeptember 12-étől ugyanis már nemcsak a lisztérzékenyeknek, de a mogyoróallergiásoknak is érdemes lehet maguknál hordani ezt a kis kütyüt - írja oldalán a TechCrunch.

Fotó: Nima
Fotó: Nima

Ez a kis második generációs érzékelő ugyanis képes kimutatni a földimogyoró fehérje legapróbb nyomát is egy müzliszeletben, süteményben, de tulajdonképpen bármilyen ételben. Ehhez elég mindössze egy kis falatot behelyezni az eszköz apró tárolórekeszébe, majd azzal együtt a tetejébe csúsztatni. Nima mintegy öt percig elemezget, majd egy mosollyal nyugtázza, ha nem talált benne mogyoró-allergént. Ugyanakkor  azonnal sírásra biggyeszti a száját, ha a vizsgált fehérjének akár csak a 10 milliomod részére bukkan – az amerikai Élelmiszer- és Gyógyszerellenőrzési Hivatal (FDA) előírásai szerint legalábbis ekkor fogja fogyasztásra alkalmatlannak minősíteni az ételt egy mogyoróallergiás számára.

Fotó: Nima
Fotó: Nima

Az eszköz persze nem olcsó, a kis kapszulaszerű tárolókat, amelyekbe az ételmintákat kell tenni, ugyanis minden egyes mérésnél cserélni kell. A készüléket mától 229 dollárért lehet megvenni, a méréshez pedig 12 eldobható, később utánrendelhető rekeszt adnak. Persze a Nima gyártója a mogyoróallergiások figyelmét felhívja, hogy az anafilaxiás rohamok elkerülésére kapott gyógyszert továbbra se dobja el senki, mert bár a készülék 97,6 százalékos pontossággal mutatja ki az allergént a megvizsgált falatban, a földimogyorón kívül más mogyoró- vagy diófélét nem képes felismerni. Ugyanakkor a mellé fejlesztett, Bluetooth-szal összekapcsolt mobilapplikáció abban mégiscsak segítség lehet, hogy a már letesztelt és a szűrőn fennakadt, csomagolt élelmiszerek neve az alkalmazásban eltárolható, és látható az a tiltólista is, amit pl. más alkalmazás-használók már szépen összegyűjtöttek márkák és élelmiszertípusok szerint. A Nima-appnak egyelőre még csak az Egyesült Államokat lefedő étterem-térképén pedig azt lehet böngészgetni, hogy hol, milyen ételeket teszteltek már a mogyoróallergiás és gluténérzékeny sorstársak.

A sorozatot a Telenor támogatja.

 

 

 

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.