Ez a kis kütyü mentheti meg a mogyoróallergiások életét

A Nima élelmiszer-biztonsági érzékelője valójában olyan, mint egy műanyag, háromszög alakú mérőszalag; annyi különséggel, hogy a tesztcsíkján nem centiméter-barázdák sorakoznak, hanem speciális szenzorok. Ezek a kis érzékelők felelősök azért, hogy riadót fújjanak az akár csak nyomokban is mogyorót tartalmazó ételek esetén.

A Nima gyártócége még 2016-ban dobta piacra azt a kis szerkezetet, amely képes volt kimutatni az élelmiszerekben a glutént, vagyis a segítségével bárki saját maga tesztelhette, hogy az elé rakott ételben van-e allergén összetevő. Már akkoriban tervezték, hogy a készüléket a jövőben alkalmassá teszik más gyakori élelmiszer-allergének kiszűrésére, és úgy tűnik, hogy ez mostanra sikerült is. Szeptember 12-étől ugyanis már nemcsak a lisztérzékenyeknek, de a mogyoróallergiásoknak is érdemes lehet maguknál hordani ezt a kis kütyüt - írja oldalán a TechCrunch.

Fotó: Nima
Fotó: Nima

Ez a kis második generációs érzékelő ugyanis képes kimutatni a földimogyoró fehérje legapróbb nyomát is egy müzliszeletben, süteményben, de tulajdonképpen bármilyen ételben. Ehhez elég mindössze egy kis falatot behelyezni az eszköz apró tárolórekeszébe, majd azzal együtt a tetejébe csúsztatni. Nima mintegy öt percig elemezget, majd egy mosollyal nyugtázza, ha nem talált benne mogyoró-allergént. Ugyanakkor  azonnal sírásra biggyeszti a száját, ha a vizsgált fehérjének akár csak a 10 milliomod részére bukkan – az amerikai Élelmiszer- és Gyógyszerellenőrzési Hivatal (FDA) előírásai szerint legalábbis ekkor fogja fogyasztásra alkalmatlannak minősíteni az ételt egy mogyoróallergiás számára.

Fotó: Nima
Fotó: Nima

Az eszköz persze nem olcsó, a kis kapszulaszerű tárolókat, amelyekbe az ételmintákat kell tenni, ugyanis minden egyes mérésnél cserélni kell. A készüléket mától 229 dollárért lehet megvenni, a méréshez pedig 12 eldobható, később utánrendelhető rekeszt adnak. Persze a Nima gyártója a mogyoróallergiások figyelmét felhívja, hogy az anafilaxiás rohamok elkerülésére kapott gyógyszert továbbra se dobja el senki, mert bár a készülék 97,6 százalékos pontossággal mutatja ki az allergént a megvizsgált falatban, a földimogyorón kívül más mogyoró- vagy diófélét nem képes felismerni. Ugyanakkor a mellé fejlesztett, Bluetooth-szal összekapcsolt mobilapplikáció abban mégiscsak segítség lehet, hogy a már letesztelt és a szűrőn fennakadt, csomagolt élelmiszerek neve az alkalmazásban eltárolható, és látható az a tiltólista is, amit pl. más alkalmazás-használók már szépen összegyűjtöttek márkák és élelmiszertípusok szerint. A Nima-appnak egyelőre még csak az Egyesült Államokat lefedő étterem-térképén pedig azt lehet böngészgetni, hogy hol, milyen ételeket teszteltek már a mogyoróallergiás és gluténérzékeny sorstársak.

A sorozatot a Telenor támogatja.

 

 

 

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.