Ezt a fogékszert a precíz diétázók fogják szeretni

A Tufts Egyetem mérnőkei egy olyan pici aranylapot ragasztanának elsősorban a diétázók fogára, amellyel egyetlen jutalmazó falatot sem tudnának elsunnyogni. Az apró szenzorai ugyanis minden egyes plusz kalóriát számolnak, és mobilon jeleznek, ha túlzott sóbevitelt észlelnek vagy akut cukorsokk éri a szervezetet.

A bostoni Tufts Egyetem mérnökei az esztétikai funkciója helyett a praktikumot látták meg a fogra ragasztható ékszerekben, így aztán nem is róhatja fel nekik senki, hogy ezzel az aranydarabkával a szemfogukon egyelőre nem sokan mosolyognának szívesen. Pedig az ötlet jó, hiszen hol lehetne jobban ellenőrizni a szervezetbe bevitt ételek mennyiségét és minőségét, ha nem közvetlen a táplálékbevitel kapujában, vagyis a szánkban. A Ziploc névre keresztelt, pár milliméteres okoskütyüt az étkezési szokások monitorozására hozták létre, többek között azért, hogy mérje és egyben naplózza a szervezetbe juttatott cukor, só és alkohol mennyiségét.

A fogékszer ugyanis a nyál összetétele alapján elemzi ki, hogy milyen tápanyagok jutnak be egy nap alatt viselője testébe. A hajszálvékony aranylapok közé préselt mikroszenzorok antennaszerűen gyűjtik össze és továbbítják az adatokat a mellé fejlesztett mobiltelefonos alkalmazásba, amely minden falat egészségügyi hatását megvizsgálja. "Ezek az apró érzékelők reagálnak a cukorra, mérik a nyál pH-értékét, következtetni lehet belőle az anyagcsere-folyamatokra, vagyis gyakorlatilag mindent megmutat, ami a szájüregben történik" - ezt Fiorenzo Omenetto, az egyetem kutatást vezető mérnöke mondta a Digital Trendsnek adott interjújában.

Fotó: SilkLab, Tufts University
Fotó: SilkLab, Tufts University

Néhány napja a kutatók arról írtak az amerikai Advanced Materials folyóiratban megjelent tanulmányukban, vajon hogyan tudnának ilyen, fogra ragasztható érzékelőkkel segíteni nemcsak az egészséges fogyni vágyókon, de akár a különböző betegségekkel küzdőknek, akik számára a táplálkozás erősen kontrollált folyamata nélkülözhetetlen a gyógyulásukhoz. "Egy ilyen kis eszköz a fogászati problémákon túl sok más olyan betegségekre is egyből felhívhatja a figyelmet, amelyek diagnosztizálása nyálmintavétellel történik. Persze ehhez a mikroszenzorok specifikációján és érzékenységük finomításán még dolgoznunk kell" - fogalmazott a kutatómérnök, miközben elismerte, jól tudja, hogy csapatával még a fogékszer kinézetén is csiszolniuk kell majd egy picit. Bár erre azt is megoldásnak tartják, ha valakinek a hátsó őrlőfogára ragasztják azt, ahol szinte teljesen észrevétlen marad.

 

 

 

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.