Ezt a fogékszert a precíz diétázók fogják szeretni

A Tufts Egyetem mérnőkei egy olyan pici aranylapot ragasztanának elsősorban a diétázók fogára, amellyel egyetlen jutalmazó falatot sem tudnának elsunnyogni. Az apró szenzorai ugyanis minden egyes plusz kalóriát számolnak, és mobilon jeleznek, ha túlzott sóbevitelt észlelnek vagy akut cukorsokk éri a szervezetet.

A bostoni Tufts Egyetem mérnökei az esztétikai funkciója helyett a praktikumot látták meg a fogra ragasztható ékszerekben, így aztán nem is róhatja fel nekik senki, hogy ezzel az aranydarabkával a szemfogukon egyelőre nem sokan mosolyognának szívesen. Pedig az ötlet jó, hiszen hol lehetne jobban ellenőrizni a szervezetbe bevitt ételek mennyiségét és minőségét, ha nem közvetlen a táplálékbevitel kapujában, vagyis a szánkban. A Ziploc névre keresztelt, pár milliméteres okoskütyüt az étkezési szokások monitorozására hozták létre, többek között azért, hogy mérje és egyben naplózza a szervezetbe juttatott cukor, só és alkohol mennyiségét.

A fogékszer ugyanis a nyál összetétele alapján elemzi ki, hogy milyen tápanyagok jutnak be egy nap alatt viselője testébe. A hajszálvékony aranylapok közé préselt mikroszenzorok antennaszerűen gyűjtik össze és továbbítják az adatokat a mellé fejlesztett mobiltelefonos alkalmazásba, amely minden falat egészségügyi hatását megvizsgálja. "Ezek az apró érzékelők reagálnak a cukorra, mérik a nyál pH-értékét, következtetni lehet belőle az anyagcsere-folyamatokra, vagyis gyakorlatilag mindent megmutat, ami a szájüregben történik" - ezt Fiorenzo Omenetto, az egyetem kutatást vezető mérnöke mondta a Digital Trendsnek adott interjújában.

Fotó: SilkLab, Tufts University
Fotó: SilkLab, Tufts University

Néhány napja a kutatók arról írtak az amerikai Advanced Materials folyóiratban megjelent tanulmányukban, vajon hogyan tudnának ilyen, fogra ragasztható érzékelőkkel segíteni nemcsak az egészséges fogyni vágyókon, de akár a különböző betegségekkel küzdőknek, akik számára a táplálkozás erősen kontrollált folyamata nélkülözhetetlen a gyógyulásukhoz. "Egy ilyen kis eszköz a fogászati problémákon túl sok más olyan betegségekre is egyből felhívhatja a figyelmet, amelyek diagnosztizálása nyálmintavétellel történik. Persze ehhez a mikroszenzorok specifikációján és érzékenységük finomításán még dolgoznunk kell" - fogalmazott a kutatómérnök, miközben elismerte, jól tudja, hogy csapatával még a fogékszer kinézetén is csiszolniuk kell majd egy picit. Bár erre azt is megoldásnak tartják, ha valakinek a hátsó őrlőfogára ragasztják azt, ahol szinte teljesen észrevétlen marad.

 

 

 

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

GYÓGYKOMM március 12-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók