hirdetés
hirdetés
hirdetés

Észleltük a hibát, változtatunk

A havi kampányok értékelése így nem mehet tovább, új formátum lesz.

hirdetés

Március 25-én megjelent a Hideg hónap, rossz kampányok című, az elmúlt hónap kampányait értékelő cikk. Ez a Kreatív Online idén indított sorozatának második része. (A januári reklámok értékelése itt olvasható).

A sorozat alapötlete az volt, hogy az elmúlt hónapban a tömegmédiában megjelent fontos és/vagy érdekes kampányokat mutatjuk be, és egy nagyon rövid villámértékelést is adunk a megjelenített kampányok mellé. Ezek nem részletes reklámelemzések - amelyek egyébként szintén vannak a Kreatívban, Kampányelemzés címen, havonta egyszer -, hanem első benyomásokat tartalmazó, szubjektív, befogadói visszajelzések. A szöveges értékelés mellett minden felsorolt kampány osztályzatot is kapott 1-10 közötti skálán. A cél az volt, hogy a reklámipar legfontosabb havi termésének jelentős részét értékeljük.

Mint minden új tartalomtípusnál, ennél is néhány hónap után eldöntjük, van-e értelme az adott formátumnak. Az első visszajelzések inkább negatívak. Ez önmagában még nem baj, nagyon sokszor fordult elő hasonló eset, az éles kritika sokszor vált ki ellenérzéseket, ettől függetlenül hiszünk benne, mert a szakma fejlődését szolgálja.

Ez a cikktípus viszont nem alkalmas arra, hogy értelmes szakmai érveket sorakoztasson fel egy-egy reklám mellett vagy ellen, műfajából adódóan csak arra jó, hogy a laikus néző szemével közelítsen a reklámokhoz, és ítéletet mondjon mindenféle magyarázat nélkül.

Ennek a formátumnak ezennel búcsút intünk. A reklám- és médiaszakma kreatívteljesítményét természetesen továbbra is bemutatjuk, és az értékelés módjára is kitalálunk más megoldásokat. Olyan formátumot keresünk, ami előre meghatározott szempontok szerint vizsgálja a reklámokat, hogy érthető legyen, mi alapján alkotunk véleményt.

Ettől még biztosan lesznek reklámkészítők, vagy marketingesek, akik sokat dolgoznak egy-egy kampányon, és belülről nyilván egészen másképp látják a végeredményt, mint mi kívülállók. Azt viszont ezerszeresen kiemeljük, hogy a reklámkritika, ahogy eddig sem, ezután sem azzal a céllal készül, hogy bántsunk alkotókat, hanem azért, hogy összességében jobb reklámok legyenek.

A reklámkészítés során előfordul, hogy valami elsőre jó ötletnek tűnik, de a megvalósítás során kiderül, hogy nem az. Ez a tartalomgyártás során is így van. Azt gondoltuk, ez a feldolgozási módszer jó lesz, nem lett az, ezért megállítjuk, csinálunk jobbat. Köszönjük a visszajelzéseket, máskor se tartsa magában senki, amit gondol.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Úgy volt, hogy nem lesz hivatalos mörcs karácsonyra, de aztán észhet tért a cég.

Az árnyalat hivatalosan persze nem a kólásdobozról kapta a nevét, hanem nemes egyszerűséggel „klasszikus kéknek” hívják.

Robert De Niro saját gyűjteményének darabjait is felajálotta a könyvhöz.

A fenntarthatóság jegyében állt össze a két nagy múltú amerikai vállalat.

A szezon eddigi legváratlanabb ünnepi szpotját szállította a norvég posta.

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

hirdetés
hirdetés