hirdetés
hirdetés
hirdetés

Vezető hírünk

Epica - beindultak a magyarok

Bár a tavalyihoz képest kevesebb magyar ügynökség nevezett idén az Epica reklámversenyre, a hazai reklámcégek összességében több munkával képviselik Magyarországot a mezőnyben, mint egy évvel ezelőtt. Az Epica zsűrizése november 20-tól 23-ig zajlik Párizsban, a munkák értékelésében a Kreatív vezetőszerkesztője, Román Balázs is részt vesz.
hirdetés
Akció-Nxs, BBDO, DDB, Grant Reklám, Grey, Leo Burnett, Ogilvy & Mather, Young & Rubicam - ezek az ügynökségek neveztek idén az Epica reklámversenyre, amelyen összesen 5640 reklám indul a kategóriagyőzelmekért és a fődíjakért. Tavaly tíz magyar ügynökség összesen 37 munkát indított el, idén a nyolc ügynökség 47 alkotással szerepel a mezőnyben. A nevezések száma nem kiugróan alacsony: a régióban a szomszédos országok közül csak Ausztria és Románia múlta felül a magyarok nevezési kedvét. Statisztikailag a német ügynökségeknek van a legnagyobb esélyük: 982 reklámot indítottak el idén.

Az értékelés kategóriánként zajlik, az első három nap a zsűri kategóriánként végignézi az összes indulót, november 23-án pedig a kategóriagyőzteseket és a fődíjasokat választják ki.

Mint arról már beszámoltunk tavaly a magyarok nem voltak igazán sikeresek. A 34 nevezett magyar ügynökségi munkából végül hárman értek el eredményt. Ezüst díjat nyert kategóriáján belül a DDB reklámügynökség Amnesty Internationalnak készített Szemteszt című munkája, és a Sylva reklámügynökség Nikon Nyulak című nyomtatott reklámja. Bronz díjat kapott a Saatchi & Saatchi reklámügynökség Fakó pólók című hirdetése, amely az Ariel mosópormárkának készült.

A fődíjat 2006-ban a Coca-Cola Happiness Factory című reklámfilmje és a Jobsintown.de álláskereső website printhirdetése nyerte meg.

Az Epica reklámverseny különlegessége, hogy a zsűriben kizárólag reklámmal foglalkozó szaklapok újságírói kapnak helyet. A Kreatívot Román Balázs vezető szerkesztő képviseli. A zsűri elnöke a francia Alain Weill, nemzetközileg ismert művészeti és vizuális kommunikációs szakértő.

Szomszédos országok nevezései
Ország Nevező ügynökségek száma Nevezett munkák száma
Románia 25 146
Ausztria 12 111
Szlovénia 12 41
Ukrajna 11 39
Szlovákia 6 37
Horvátország 7 26
Szerbia 5 17
Forrás: Kreatív
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Indul az Art is Business Díj 2020, különböző kategóriákban jelölni és pályázni július 1. és szeptember 30. között lehet.

Az egyik Dreher Antalt, a másik egy söröskocsit ábrázol.

Harminckilenc magyar fotográfus instagramra feltöltött munkáiból állít össze digitális és valódi tárlatot a Capa Központ. 

Még a helyi hatóságoknak is jóvá kell hagynia a Planet TV felvásárlását.

A korábban Amerikában futó Whopper Detour-kampány mutációja tűnt fel a finneknél.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés