hirdetés
hirdetés
hirdetés

Vezető hírünk

Epica - beindultak a magyarok

Bár a tavalyihoz képest kevesebb magyar ügynökség nevezett idén az Epica reklámversenyre, a hazai reklámcégek összességében több munkával képviselik Magyarországot a mezőnyben, mint egy évvel ezelőtt. Az Epica zsűrizése november 20-tól 23-ig zajlik Párizsban, a munkák értékelésében a Kreatív vezetőszerkesztője, Román Balázs is részt vesz.
hirdetés
Akció-Nxs, BBDO, DDB, Grant Reklám, Grey, Leo Burnett, Ogilvy & Mather, Young & Rubicam - ezek az ügynökségek neveztek idén az Epica reklámversenyre, amelyen összesen 5640 reklám indul a kategóriagyőzelmekért és a fődíjakért. Tavaly tíz magyar ügynökség összesen 37 munkát indított el, idén a nyolc ügynökség 47 alkotással szerepel a mezőnyben. A nevezések száma nem kiugróan alacsony: a régióban a szomszédos országok közül csak Ausztria és Románia múlta felül a magyarok nevezési kedvét. Statisztikailag a német ügynökségeknek van a legnagyobb esélyük: 982 reklámot indítottak el idén.

Az értékelés kategóriánként zajlik, az első három nap a zsűri kategóriánként végignézi az összes indulót, november 23-án pedig a kategóriagyőzteseket és a fődíjasokat választják ki.

Mint arról már beszámoltunk tavaly a magyarok nem voltak igazán sikeresek. A 34 nevezett magyar ügynökségi munkából végül hárman értek el eredményt. Ezüst díjat nyert kategóriáján belül a DDB reklámügynökség Amnesty Internationalnak készített Szemteszt című munkája, és a Sylva reklámügynökség Nikon Nyulak című nyomtatott reklámja. Bronz díjat kapott a Saatchi & Saatchi reklámügynökség Fakó pólók című hirdetése, amely az Ariel mosópormárkának készült.

A fődíjat 2006-ban a Coca-Cola Happiness Factory című reklámfilmje és a Jobsintown.de álláskereső website printhirdetése nyerte meg.

Az Epica reklámverseny különlegessége, hogy a zsűriben kizárólag reklámmal foglalkozó szaklapok újságírói kapnak helyet. A Kreatívot Román Balázs vezető szerkesztő képviseli. A zsűri elnöke a francia Alain Weill, nemzetközileg ismert művészeti és vizuális kommunikációs szakértő.

Szomszédos országok nevezései
Ország Nevező ügynökségek száma Nevezett munkák száma
Románia 25 146
Ausztria 12 111
Szlovénia 12 41
Ukrajna 11 39
Szlovákia 6 37
Horvátország 7 26
Szerbia 5 17
Forrás: Kreatív
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Monica Bickert, a Facebook tartalompolitikáért felelős alelnöke írt erről egy blogposztot.

Kína tiltakozik, szerinte az Egyesült Államok kettős mércét alkalmaz.

A bevásárlóközpont nem csak ügynökséget vált, de meg is újul 2020-ban.

A márka helyett az újrahasznosításé lesz a főszerep a kupakokon.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés