hirdetés
hirdetés
hirdetés

Vezető hírünk

Epica - beindultak a magyarok

Bár a tavalyihoz képest kevesebb magyar ügynökség nevezett idén az Epica reklámversenyre, a hazai reklámcégek összességében több munkával képviselik Magyarországot a mezőnyben, mint egy évvel ezelőtt. Az Epica zsűrizése november 20-tól 23-ig zajlik Párizsban, a munkák értékelésében a Kreatív vezetőszerkesztője, Román Balázs is részt vesz.
hirdetés
Akció-Nxs, BBDO, DDB, Grant Reklám, Grey, Leo Burnett, Ogilvy & Mather, Young & Rubicam - ezek az ügynökségek neveztek idén az Epica reklámversenyre, amelyen összesen 5640 reklám indul a kategóriagyőzelmekért és a fődíjakért. Tavaly tíz magyar ügynökség összesen 37 munkát indított el, idén a nyolc ügynökség 47 alkotással szerepel a mezőnyben. A nevezések száma nem kiugróan alacsony: a régióban a szomszédos országok közül csak Ausztria és Románia múlta felül a magyarok nevezési kedvét. Statisztikailag a német ügynökségeknek van a legnagyobb esélyük: 982 reklámot indítottak el idén.

Az értékelés kategóriánként zajlik, az első három nap a zsűri kategóriánként végignézi az összes indulót, november 23-án pedig a kategóriagyőzteseket és a fődíjasokat választják ki.

Mint arról már beszámoltunk tavaly a magyarok nem voltak igazán sikeresek. A 34 nevezett magyar ügynökségi munkából végül hárman értek el eredményt. Ezüst díjat nyert kategóriáján belül a DDB reklámügynökség Amnesty Internationalnak készített Szemteszt című munkája, és a Sylva reklámügynökség Nikon Nyulak című nyomtatott reklámja. Bronz díjat kapott a Saatchi & Saatchi reklámügynökség Fakó pólók című hirdetése, amely az Ariel mosópormárkának készült.

A fődíjat 2006-ban a Coca-Cola Happiness Factory című reklámfilmje és a Jobsintown.de álláskereső website printhirdetése nyerte meg.

Az Epica reklámverseny különlegessége, hogy a zsűriben kizárólag reklámmal foglalkozó szaklapok újságírói kapnak helyet. A Kreatívot Román Balázs vezető szerkesztő képviseli. A zsűri elnöke a francia Alain Weill, nemzetközileg ismert művészeti és vizuális kommunikációs szakértő.

Szomszédos országok nevezései
Ország Nevező ügynökségek száma Nevezett munkák száma
Románia 25 146
Ausztria 12 111
Szlovénia 12 41
Ukrajna 11 39
Szlovákia 6 37
Horvátország 7 26
Szerbia 5 17
Forrás: Kreatív
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Úgy volt, hogy nem lesz hivatalos mörcs karácsonyra, de aztán észhet tért a cég.

Az árnyalat hivatalosan persze nem a kólásdobozról kapta a nevét, hanem nemes egyszerűséggel „klasszikus kéknek” hívják.

Robert De Niro saját gyűjteményének darabjait is felajálotta a könyvhöz.

A fenntarthatóság jegyében állt össze a két nagy múltú amerikai vállalat.

A szezon eddigi legváratlanabb ünnepi szpotját szállította a norvég posta.

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

hirdetés
hirdetés