Én tudom, hol vásárolsz mostantól

Az online shopping új időszámítása kezdődött: egyesült a Yoox.com és a Net-a-porter.com


Mondhatnánk, hogy hatalmas meglepetést okozott a két online megahatalom egyesülése, de mégsem, hiszen az üzleti trendekbe tökéletesen illeszkedik az, ami történt.

Mindezidáig egymás legnagyobb konkurenciájaként harcoltak világszerte a divatrajongók kegyeiért, most pedig virtuálisan összebútorozott a két online kereskedelmi oldal. A Yoox.com kínálatát az elérhető árfekvésű dizájnermárkák dominálják, itt tehát átlagos bevétellel rendelkezők is válogathatnak a jó minőségű divatcikkek között, míg a Net-a-porter.com kezdetektől az első vonalbeli, tehetős vásárlókra építette az üzletet.
Izgalmas, nagyon tanulságos történet volt, amikor öt évvel a Net-a-porter.com megalapítása után a Condé Nast lapkiadó nemzetközi konferenciáján voltam és ott elhangzott egy prezentációban az a sajnálatos tény, miszerint a Net-a-porter online áruházat tulajdonképpen a Condé Nast lapjai építették fel úgy, hogy a Net-a-porter-nak még hirdetnie sem kellett magát. Hogyan? Úgy, hogy a Vogue, a GQ, az ALLURE, a Glamour és még sorolhatnám a világ legnevesebb lapjait, amik a nagy kiadóvállalat magazinjai, imádták a holmikat, amiket a kereskedelmi oldal árult. A szerkesztők rengeteget használták, ajánlották az ott kapható termékeket és egyik évről a másikra oda terelték az olvasóikat. Kellemetlen és tanulságos felismerés volt ez a lapkiadónak, így megkésve el is indították a saját retail oldalukat, a Farfetch.com-ot. Sokan, sokféleképpen elemezték, miért nem reagált a piaci változásokra gyorsabban a print kiadványokban verhetetlen cég miért nem mozdult már öt-hat évvel azelőtt az e-commerce és a retail irányába, hiszen minden adott volt a számára ahhoz, hogy ebbe sokkal hamarabb belekezdjen: olvasók milliói keresik ugyanis a magazinjaikban, mit érdemes venni, mik a legújabb trendek.

A Net-a-porter így, amolyan kakukk módjára nevelkedett mások drágán kinyomott, terített, kézbesített printfelületein és időben felismerte azt is, milyen fontos a magazin, a profin szerkesztett, ötleteket, inspirációt adó felület is az online üzleten belül. Egyedülálló módon (talán ebben csak a H&M vehette fel velük a versenyt) invesztált a divattartalom előállításába, a legjobb szerkesztőket szerződtette, trendeket diktált, nagy reklámarcokat dobott be a siker érdekében és nem hibázott, mindent aranyárban tudott eladni.
A Yoox.com inkább a választékával, a gyors, praktikus szervizzel, a megbízhatóságával, elérhető áraival, elképesztően vonzó leértékeléseivel vonzotta az évek során a vásárlókat. A fő üzenetük talán az lehetne: „Te is járhatsz dizájner holmikban, hidd el, meg tudod fizetni!”. Ez az üzenet már alapjában véve is a siker záloga. Persze itt hozzá kell tenni, hogy az itt árult holmik zöme nem az adott szezon darabjai, szemben a Net-a-porter.com éppen a kifutókról lesétált modelljeivel, ezért is elérhető az áruk. Nekünk, átlag halandóknak ez azért még mindig elég vonzó ajánlat.

Federico Marchetti (Fotó: Jonathan Frantini)

A kettő vonalat egyesíteni elég kézenfekvő ötlet és úgy tűnik, üzletileg is indokolt. „Az egész játékot újraírja ez a lépés, ami egy 15 éves álom megvalósulása: a szektor vezető vállalatává váltunk. Nagy izgalommal tölt el az, hogy látom azt a szenvedélyt, ami a két csapat összeolvadásával támadt fel. Ez a szívből eredő energia az, ami a Yoox Net-a-porter csoportot építi mostantól. Az egyesített erőink elképesztőek, ahogy a vállalatban rejlő potenciálok is.” - fogalmazta meg az új cég vezérigazgatója Federico Marchetti. A Yoox Net-a-porter 3.6 billió eurót ér.

(x) 

 




 

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 13.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Jöjjön el március 12-én a tavaszi Gyógyszerkommunikációs konferenciára! Inspirálódás, tanulás és tudásmegosztás nem csak gyógyszeripari szakembereknek az EGIS exkluzív, interaktív helyszínén!

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 2020. március 13.

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók