Előgurultak a városi suhanásra tervezett e-gördeszkák

Ez még mindig nem az a légdeszka, amit Marty McFly használt, de legalább nem kell rajta annyira egyensúlyozni. A Riptide alá ugyanis kerekeket és akkumulátort szereltek, és mivel városi közlekedésre tervezték, még fogantyút és világítást is kapott.

A gurulós technológiai újítások aranykorát éli az emberiség – utalt cikkében a Digital Trends arra, hogy az elmúlt években az elektromos autók motorjai kisebbek, erősebbek lettek, a bringákhoz és rollerekhez használt akkumulátorok pedig egyre nagyobb teljesítményre képesek. Az egyre kreatívabb és intelligensebb szerkezetté váló, egyszemélyes közlekedési eszközök reneszánszába pedig már az e-gördeszkák is beletartoznak.

Ez pedig azon kisebb cégeknek köszönhető, amelyek csak olyan, egyéni szükségletekre épülő termékeket fejlesztenek, amiket a nagyobb márkák a stabil piaci helyük elfoglalása után képtelenek, vagy nem is akarnak megugrani. Ez járt egy kaliforniai elektromos gördeszkákat építő csapat fejében is, akik pár hete készültek el a direkt városi közlekedésre kitalált Riptide longboard-dal.

A longboard-ról néhány éve lehet hallani: az inkább sportoláshoz használt eszköz hosszabb egy gördeszkánál, de kisebb a szörfdeszkánál. És mivel a kerekei is nagyobbak és puhábbak az egyszerű utcai társainál, ezért gyorsabban lehet vele menni, és hosszabb távolságokra használni. Jellemzően egy középkategóriás kerékpár árában lehet rátalálni, de méretéből adódóan jóval könnyebb vele tömegközlekedni, tárolni, és az összehajtogatható e-bringához hasonlóan kikötésre alkalmas parkolóhelyet sem kell neki találni. Az alig hatkilós Riptide két oldalán például még fogantyút is kialakítottak - így munkába menet elég csak megmarkolni, majd a buszról, vonatról leszállva az utolsó pár kilométert akár le is lehet longizni.

A fejlesztők egy 1800 wattos elektromos motort szereltek a deszka alá, így óránként húsz kilométeres sebességre képes, és úgy tervezték, hogy az emelkedőkkel is könnyen megbirkózzon. Az oldalát LED-világítással, két végét fényszórókkal látták el, hogy szürkület után is biztonságosan lehessen vele közlekedni. Van hozzá egy távirányító, amit deszkázás közben a kezünkben kell tartani - ezzel lehet indítani, fékezni, és beállítani a kezdőknek szánt lassabb vagy a haladó deszkásokra tervezett gyorsabb üzemmódot.

Hasonló e-deszkával – amihez még gyorsulást monitorozó app is készült – egyébként két éve már a Marbel is előrukkolt, ők a Kickstarteren gyűjtöttek pénzt, az akkor ötszáz dollárért kínálgatott deszkájukat mára egy picit újrahúzva – a plusz tartozékaitól függően 1300 és 1600 dollár között árulják. A Riptide weboldalán azonban azt írják, hogy megfizethetőbb árban gondolkodnak, ezért az alapváltozatot most 500 dollárért (130 ezer forint), a lámpával felszereltet pedig 629 dollárért lehet előrendelni. Mindenesetre amíg ilyen árcédulákat látni, addig talán nem kell attól tartani, hogy pont a guruló deszkák forgatják majd fel a városi közlekedést.

A sorozatot a Telenor támogatja.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az első benyomás megismételhetetlen. Légy rá felkészülve! Konferencia a POME-ról és fontosságáról szeptember 21-én

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Meghosszabbított nevezési határidő: szeptember 22.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Hosszabbított nevezési határidő: 09.22.

Szeptember 28-án ismét Gyógyszerkommunikációs konferencia. Fókuszban a technológiai fejlődés előnyei és kihívásai: E-recept, Data Science, okos eszközök.

A 2017. október 4-én megrendezésre kerülő rendezvényen a nyomdaipar és marketing találkozik egymással!

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 6.

Mindennapi marketing a turizmusban – adatelemzés, szegmentálás, termékfejlesztés és kommunikáció a gyakorlatban. Turisztikai marketing konferencia 2.0 október 10-én.

Workshop a Kreatív szervezésében a Sakkom Interaktív szakmai támogatásával. Október 11.

Október 12-én ismét Youtube hajó a Google és a Kreatív szervezésében!

Elindult a Lollipop 2017 nevezési időszaka. A verseny célja: kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok díjazása. Nevezési határidő: 2017.10.13.

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 27.