Elkóborolt négylábúakat azonosít orrminta alapján egy alkalmazás

Az eltűnt négylábúakat és gazdijaikat hozza újra össze egy applikáció, amelyet a jövőben a mikrocsipes azonosítórendszer helyettesítésére is bevetnének. A Megvii szerint az alkalmazás a jellegzetes orrminta alapján bárkit kiszagol.

A kínai kormány megrendelésére arcfelismerő szoftvereket gyártó kínai Megvii cég ezúttal a négylábúak azonosítására fejlesztett telefonos alkalmazást a mesterséges intelligencia segítségével – írja a The Verge a dél-kínai lap, az Abacusnews cikke alapján (amelynek kiadója egyébként a Megvii egyik szponzora is egyben).

A biometrikus azonosítás azonban jelen esetben nem a teljes arcra, csupán annak egyetlen, de fontos részére, az orra fókuszál. A tervezők szerint a kutyák és macskák orrmintázata ugyanannyira egyedi, mint a kriminalisztikában azonosításra használt emberi ujjnyomat. És bár szerte a világban a fajtatiszta kutyák nyilvántartásával foglalkozó kennel klubok már eddig is használták az orrnyomat mintavételt az eltűnt vagy ellopott állatok esetében, a gyakorlatban ez annyit jelentett, hogy még a családba kerülésük első napjaiban vették le tőlük a mintát némi tinta és egy fehér kartonlap segítségével.

Fotó: Fran__ / Pixabay
Fotó: Fran__ / Pixabay
 

A Megvii erre az ötletre épített egy alkalmazást, így már nem kell szegény ebek orrát összemázolni, elég csak a telefon kamerájával néhány, az orról különböző szögből készített fotót feltölteni az első regisztráció során. A rendszer ezekből aztán olyan egyedi markereket generál, amelyekkel létre tudunk hozni egy saját profilt a négylábúnknak, és ha az a későbbiekben valamiért elkószálna vagy ellopnák, egyetlen gomnyomással jelezni  tudjuk eltűnését. A cég szerint az így létrehozott orrcentrikus profilok alapján minden bejelentett és megtalált állatot a közös adatbázist elérő menhelyek és egyéb felhasználók 95 százalékos pontossággal tudnak azonosítani.  

Persze, nem ez az első alkalom, hogy a mesterséges intelligencát hívják segítségül állatok azonosítására. Tavaly például a Utah-i Egyetem fejlesztett egy Finding Rover nevű ingyenes okostelefonos alkalmazást, amelybe a gazdinak néhány alapinformáció (pl.: szőr színe, textúrája, orr hossza, szemek közötti távolság) megadása után csak egyetlen fotót kell feltölteni az eltűnt állatról, majd az elveszett gombra kattintva reménykedni. A gépi tanuló algoritmus pedig itt is egyből az összes menhely és állatvédő szervezet által használt, megtalált kutyákat gyűjtő adatbázisban kezd keresgélni a megadott paraméterek és fotó alapján. Az app tulajdonosa az ABCnews cikkében tavaly decemberben arról beszélt, hogy segítségével több mint 15 ezer négylábút sikerült már hazajuttatniuk. 

A Megvii ugyanakkor fizetőssé tenné az alkalmazást, de abban bízik, hogy ha a hatóságok is elfogadják hivatalos azonosítási módszerként, akkor a kisállattartók a jövőben inkább ezt fogják majd választani a lényegesen drágább és beavatkozást is igénylő mikrocsip-beültetés helyett. 

A sorozatot a Telenor támogatja.

 

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!