hirdetés
hirdetés
hirdetés

Elkészült az Átlátszó államiadatbázis-figyelője

Nem gondolják, hogy szándékosan működnek rosszul az állami szervek honlapjai, de szívesen segítenek.

hirdetés

Az Átlátszó Üvegzsebfigyelője több éves projekt, mi is írtunk róla, amikor 15 millió forintot nyertek a tövábbfejlesztésére 2016 végén, a Google pályázatán.

A Digital News Initiative segítségével kidolgozott szoftver egyrészt az újságírókat és az állampolgárokat segítené az információgyűjtésben, másrészt az adatgazdákat adatbázisaik átláthatóbbá és hatékonyabbá tételelében. Az Üvegzsebfigyelő egy helyen, az Üvegzseb honlapon gyűjti össze az állami szervek: minisztériumok, háttérintézmények, önkormányzatok és állami tulajdonú cégek adatait, amelyeket a közpénzek felhasználásáról és nyilvánosságáról szóló törvény értelmében közzé kell, illetve kellene tenni.

"Az állami szervek honlapjait kis programozott robotok (crawlerek) figyelik, és abban a pillanatban, hogy a honlapjukra új adatot töltenek fel, a robot érzékeli és összeköti az elérési útvonalat az Üvegzsebfigyelővel. A felhasználónak csak a linkre kell kattintania és egyből az információhoz jut, ami lehet egy PDF, egy Excel-fájl vagy egy honlap bizonyos pontja. Jelenleg 240 állami szerv több mint 73 ezer dokumentuma érhető el" - írják a fejlesztés működéséről.

Az Átlátszó kiemeli, hogy a monitoring alkalmazással nem célja az állami szektor büntetése, inkább segítené azt, hisz a rosszul működő adatbázisok és honalpok mögött gyakran "kapacitáshiány, hanyagság, vagy éppen a törvény nem ismerete áll".

Az Üvegzsegfigyelő működéséről itt olvasható bővebben, a honlap pedig erre érhető el.

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A HP-nak rendezett videó a képernyőfüggőség helyett az ünnep megélésére buzdít.

What a time to be alive! – mondaná a művelt angol.

Legalábbis a Sainsbury’s karácsonyi reklámja szerint.

A „Klub élmény” második felvonását november 23-án, szombaton rendezik. Közben épülget szépen az Instagramjuk is.

Folytatódik a Magyar Turisztikai Ügynökség belföldi kampánysorozata.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés