hirdetés
hirdetés
hirdetés

Elkészült az Átlátszó államiadatbázis-figyelője

Nem gondolják, hogy szándékosan működnek rosszul az állami szervek honlapjai, de szívesen segítenek.

hirdetés

Az Átlátszó Üvegzsebfigyelője több éves projekt, mi is írtunk róla, amikor 15 millió forintot nyertek a tövábbfejlesztésére 2016 végén, a Google pályázatán.

A Digital News Initiative segítségével kidolgozott szoftver egyrészt az újságírókat és az állampolgárokat segítené az információgyűjtésben, másrészt az adatgazdákat adatbázisaik átláthatóbbá és hatékonyabbá tételelében. Az Üvegzsebfigyelő egy helyen, az Üvegzseb honlapon gyűjti össze az állami szervek: minisztériumok, háttérintézmények, önkormányzatok és állami tulajdonú cégek adatait, amelyeket a közpénzek felhasználásáról és nyilvánosságáról szóló törvény értelmében közzé kell, illetve kellene tenni.

"Az állami szervek honlapjait kis programozott robotok (crawlerek) figyelik, és abban a pillanatban, hogy a honlapjukra új adatot töltenek fel, a robot érzékeli és összeköti az elérési útvonalat az Üvegzsebfigyelővel. A felhasználónak csak a linkre kell kattintania és egyből az információhoz jut, ami lehet egy PDF, egy Excel-fájl vagy egy honlap bizonyos pontja. Jelenleg 240 állami szerv több mint 73 ezer dokumentuma érhető el" - írják a fejlesztés működéséről.

Az Átlátszó kiemeli, hogy a monitoring alkalmazással nem célja az állami szektor büntetése, inkább segítené azt, hisz a rosszul működő adatbázisok és honalpok mögött gyakran "kapacitáshiány, hanyagság, vagy éppen a törvény nem ismerete áll".

Az Üvegzsegfigyelő működéséről itt olvasható bővebben, a honlap pedig erre érhető el.

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Kamu és valós hírekkel jelentkezik a humorcsatorna a műsorok között és a Facebookon is.

Természetesen nem igazi dobostortát, hanem annak az árát kapják meg.

105 millió forintra lehet pályázni az NMHH-nál.

Indul a 2018-as Employer Branding Award, immár negyedik alkalommal, először a PR Toplistán.

Az influencer-ügynökség tartalomgyártásba fogott.

hirdetés

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Kiemelt kategória 2018-ban: Televízió Meghosszabbított nevezési határidő: szeptember 21.

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Gyógyszerkommunikációs konferencia - Future Pharma október 2-án.

Konferencia a mentes termékek piacáról Időpont: október 3., 10.00 - 17.00

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Díjátadó: október 3., 18.00, Corner Rendezvényterem

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 5.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Díjátadó: október 9., 19.00

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak október 11-én.

Kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok versenye. Nevezési határidő: 10.12.

Gyakorlati útmutató lépésről lépésre október 16-án.

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 31.

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.

hirdetés
hirdetés