hirdetés
hirdetés
hirdetés

Elkészült az Átlátszó államiadatbázis-figyelője

Nem gondolják, hogy szándékosan működnek rosszul az állami szervek honlapjai, de szívesen segítenek.

hirdetés

Az Átlátszó Üvegzsebfigyelője több éves projekt, mi is írtunk róla, amikor 15 millió forintot nyertek a tövábbfejlesztésére 2016 végén, a Google pályázatán.

A Digital News Initiative segítségével kidolgozott szoftver egyrészt az újságírókat és az állampolgárokat segítené az információgyűjtésben, másrészt az adatgazdákat adatbázisaik átláthatóbbá és hatékonyabbá tételelében. Az Üvegzsebfigyelő egy helyen, az Üvegzseb honlapon gyűjti össze az állami szervek: minisztériumok, háttérintézmények, önkormányzatok és állami tulajdonú cégek adatait, amelyeket a közpénzek felhasználásáról és nyilvánosságáról szóló törvény értelmében közzé kell, illetve kellene tenni.

"Az állami szervek honlapjait kis programozott robotok (crawlerek) figyelik, és abban a pillanatban, hogy a honlapjukra új adatot töltenek fel, a robot érzékeli és összeköti az elérési útvonalat az Üvegzsebfigyelővel. A felhasználónak csak a linkre kell kattintania és egyből az információhoz jut, ami lehet egy PDF, egy Excel-fájl vagy egy honlap bizonyos pontja. Jelenleg 240 állami szerv több mint 73 ezer dokumentuma érhető el" - írják a fejlesztés működéséről.

Az Átlátszó kiemeli, hogy a monitoring alkalmazással nem célja az állami szektor büntetése, inkább segítené azt, hisz a rosszul működő adatbázisok és honalpok mögött gyakran "kapacitáshiány, hanyagság, vagy éppen a törvény nem ismerete áll".

Az Üvegzsegfigyelő működéséről itt olvasható bővebben, a honlap pedig erre érhető el.

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Tökéletesen leképezi azt, mit gondol a fél világ a két elnök közti csúcstalálkozóról.

A mindig jól értesült filmes szaklap, a Variety emlegeti a versenyszekció esélyesei között a Sunsetet.

A négy sas a Duna-toronyból és egy hőlégballonból indulva filmezte a várost.

A Class FM helyén júniusban induló országos kereskedelmi frekvencia.

hirdetés

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Nevezési határidő: szeptember 14.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.

hirdetés
hirdetés