hirdetés
hirdetés
hirdetés

Elkészült az Átlátszó államiadatbázis-figyelője

Nem gondolják, hogy szándékosan működnek rosszul az állami szervek honlapjai, de szívesen segítenek.

hirdetés

Az Átlátszó Üvegzsebfigyelője több éves projekt, mi is írtunk róla, amikor 15 millió forintot nyertek a tövábbfejlesztésére 2016 végén, a Google pályázatán.

A Digital News Initiative segítségével kidolgozott szoftver egyrészt az újságírókat és az állampolgárokat segítené az információgyűjtésben, másrészt az adatgazdákat adatbázisaik átláthatóbbá és hatékonyabbá tételelében. Az Üvegzsebfigyelő egy helyen, az Üvegzseb honlapon gyűjti össze az állami szervek: minisztériumok, háttérintézmények, önkormányzatok és állami tulajdonú cégek adatait, amelyeket a közpénzek felhasználásáról és nyilvánosságáról szóló törvény értelmében közzé kell, illetve kellene tenni.

"Az állami szervek honlapjait kis programozott robotok (crawlerek) figyelik, és abban a pillanatban, hogy a honlapjukra új adatot töltenek fel, a robot érzékeli és összeköti az elérési útvonalat az Üvegzsebfigyelővel. A felhasználónak csak a linkre kell kattintania és egyből az információhoz jut, ami lehet egy PDF, egy Excel-fájl vagy egy honlap bizonyos pontja. Jelenleg 240 állami szerv több mint 73 ezer dokumentuma érhető el" - írják a fejlesztés működéséről.

Az Átlátszó kiemeli, hogy a monitoring alkalmazással nem célja az állami szektor büntetése, inkább segítené azt, hisz a rosszul működő adatbázisok és honalpok mögött gyakran "kapacitáshiány, hanyagság, vagy éppen a törvény nem ismerete áll".

Az Üvegzsegfigyelő működéséről itt olvasható bővebben, a honlap pedig erre érhető el.

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Egy civil szervezet szinkronizált újra egy Jóbarátok és egy The Office epizódot, hogy felhívja a figyelmet a HIV-betegek stigmatizálására.

A Politicónak adott interjút a magyar adását újraindító szervezet elnöke.

Az ügynökség TikTok-rajongónak mondja magát, logikusnak tűnt, hogy új kreatívot is a platformon keressenek.

A McCann Stockholm megtalálta a módját, hogy a gyerekek önszántukból operába akarjanak menni. Persze volt benne egy kis trükk.

Az eddigi öt főkategória listája új szekciókkal bővült. A nevezési határidő: június 4.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 13.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Jöjjön el március 12-én a tavaszi Gyógyszerkommunikációs konferenciára! Inspirálódás, tanulás és tudásmegosztás nem csak gyógyszeripari szakembereknek az EGIS exkluzív, interaktív helyszínén!

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 2020. március 13.

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés