hirdetés
hirdetés
hirdetés

Elkészült az Átlátszó államiadatbázis-figyelője

Nem gondolják, hogy szándékosan működnek rosszul az állami szervek honlapjai, de szívesen segítenek.

hirdetés

Az Átlátszó Üvegzsebfigyelője több éves projekt, mi is írtunk róla, amikor 15 millió forintot nyertek a tövábbfejlesztésére 2016 végén, a Google pályázatán.

A Digital News Initiative segítségével kidolgozott szoftver egyrészt az újságírókat és az állampolgárokat segítené az információgyűjtésben, másrészt az adatgazdákat adatbázisaik átláthatóbbá és hatékonyabbá tételelében. Az Üvegzsebfigyelő egy helyen, az Üvegzseb honlapon gyűjti össze az állami szervek: minisztériumok, háttérintézmények, önkormányzatok és állami tulajdonú cégek adatait, amelyeket a közpénzek felhasználásáról és nyilvánosságáról szóló törvény értelmében közzé kell, illetve kellene tenni.

"Az állami szervek honlapjait kis programozott robotok (crawlerek) figyelik, és abban a pillanatban, hogy a honlapjukra új adatot töltenek fel, a robot érzékeli és összeköti az elérési útvonalat az Üvegzsebfigyelővel. A felhasználónak csak a linkre kell kattintania és egyből az információhoz jut, ami lehet egy PDF, egy Excel-fájl vagy egy honlap bizonyos pontja. Jelenleg 240 állami szerv több mint 73 ezer dokumentuma érhető el" - írják a fejlesztés működéséről.

Az Átlátszó kiemeli, hogy a monitoring alkalmazással nem célja az állami szektor büntetése, inkább segítené azt, hisz a rosszul működő adatbázisok és honalpok mögött gyakran "kapacitáshiány, hanyagság, vagy éppen a törvény nem ismerete áll".

Az Üvegzsegfigyelő működéséről itt olvasható bővebben, a honlap pedig erre érhető el.

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Egy digitális eseménysorozattal kötik össze a debreceni és budapesti dolgozókat. 

A Vertical Cinema címet kapó film egy dublőrről szól, aki krimiben, kalandfilmben és musicalben is megállja a helyét.

Hosszú távon minden második ember fogyasztási szokásait átalakítja az egészségügyi vészhelyzet világszerte – derül ki az EY több mint 14 ezer fős nemzetközi kutatásából.

A Médiaunió minden évben kiválaszt egy kiemelkedő társadalmi ügyet, amely kapcsán egy kommunikációs kampány segítségével aktivizálja az embereket, oly módon, hogy mérhető különbséget érjen el a magyar társadalomban. 

A zeneiparhoz hasonló mentőcsomagért is lobbiznak a rendezvényesek. 

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

Ünnepélyes online eredményhirdetésünket videóba ágyazva sugározzuk az evgyara.hu oldalon. Írja fel a naptárjába és drukkolja végig velünk az online közvetítést!

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés
hirdetés