hirdetés
hirdetés
hirdetés

Elindult a roma médiatábor

Elindult a Buvero, a Romédia Alapítvány roma lányoknak indított, intenzív, civil újságíróképzése. Így telt az első elméleti oktatási hét.

hirdetés
Kapcsolódó cikkek

Roma lányoknak indított újságíróképzést a Romédia Alapítvány. Az augusztus 9-én indult képzésre pályázni lehetett, a kiválasztott 24 lány dunavarsányban 15 napon keresztül intenzíven tanulhatja, hogyan kell mozgóképes médiatartalmat készíteni.

Az elmúlt héten lezajlottak az elméleti órák, Szombaton indult a gyakorlati munka. A résztvevők csoportokba rendeződtek, majd elhagyták a tábort és csoportonként Magyarország különböző tájaira utaztak. Mind a négy csapattal két mentor is útra kelt, hogy segítse őket az ötletek kivitelezésében. A helyszínek a következők: Pécs, Debrecen, Székesfehérvár és Miskolc. 

Mivel a tábor egyik támogatója a Kreatív, az elkészült filmeket nálunk is meg lehet majd nézni.

Hogyan zajlott az első hét?

Az első órákat Dr. Síklaki István (ELTE) tartotta, aki az előítéletek és sztereotípiák kialakulásáról és működéséről beszélt illetve mutatott videókat ezekkel kapcsolatban. Ezt követően a Romédia alapítója, az újságíró és aktivista Daróczi Ágnes beszélt a roma identitásról, és hogy mit jelenthet a roma örökség az egyének szintjén, a mainstream média romákról alkotott vizuális ábrázolásának tükrében.

Munk Vera szociológus és újságíró több előadást is tartott a médiáról, kezdve egy bevezetővel az újságírás alapjaiba, folytatva a professzionális újságírás és riportkészítés elméleteivel. 

Íme, a képzésen résztvevő lányok bemutatkozása

Képek az első hétről:

További beszámolók a tábor Facebook-oldalán >>> 

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó cikkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A szezon eddigi legváratlanabb ünnepi szpotját szállította a norvég posta.

A #KoccintsAszuval kampány idei célja, hogy ne csak édes, hanem sós fogások mellé is kerüljön aszú a poharakba.

 A Heineken Hungária emellett a jövő évi foci-Eb partnere is lesz.

Ezzel promózzák a márka új, ingatlan-üzletágát. Az Umbrella végezte a kampány gyártását.

A lap szerzője prostituáltakhoz hasonlítja a drageket.

hirdetés
hirdetés

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Meghosszabbított nevezési határidő: 2019.12.06.