hirdetés
hirdetés
hirdetés

Elhunyt Dr. Takács Ildikó

Életének 79. évében elhunyt Dr. Takács Ildikó, a magyarországi és nemzetközi marketingkommunikációs szakma egyik legelismertebb szakembere. Dr. Takács Ildikót a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata saját halottjának tekinti. Temetéséről később intézkednek. A Takács Ildikó halálhíréről kapott gyászjelentést változtatás nélkül közöljük.

hirdetés

„Mély fájdalommal tudatjuk, hogy Dr. Takács Ildikó 2020. január 17-én elhunyt. Egyike volt azon kevés kommunikációs szakembereknek, aki élete végéig aktívan dolgozott. Szakmai munkássága az elmúlt több mint 40 évben szorosan összeforrt Demján Sándor nagyvállalkozó vállalati, valamint személyes arculatának kialakításával.

Neki köszönhetjük az első nyugati típusú reklámokat, valamint a klasszikus pr-tevékenység itthoni bevezetését. Elsők között alapított nemzetközi reklámügynökséget Magyarországon, közel kétszáz reklámfilmet gyártott pályafutása során.

A Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozatának alapító-elnöke, később az IAA kelet-közép-európai területi igazgatója, majd a szervezet globális alelnöke. A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnökségi, később  Örökös Tagja, az Önszabályozó Reklámtestület (ÖRT) alapító tagja. Az elmúlt évtizedekben kifejtett szakmai munkássága alapján a magyar reklámszakma egyik legmeghatározóbb személyiségeként tartják számon.

Dr. Takács Ildikó négyéves korában kezdett műkorcsolyázni, a Magyar Jégszínházat követően alig tizenhét évesen a Wiener Eisrevue-ben folytatta karrierjét. Magántanulóként érettségizett a budapesti Teleki Blanka Gimnáziumban. Műkorcsolya pályafutását az olasz Jégrevü szólistájaként fejezte be. 1970-ben visszatért Magyarországra, férjhez ment és egy gyermekük született.

1964-ben a londoni a Public Relations Akadémián, 1974-ben az ELTE Állam- és Jogtudományi Karán, 1982-ben a Külkereskedelmi Főiskolán szerzett diplomát. 1980-tól 1992-ig az MRSZ elnökségi tagja, később a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozat elnökeként meghívott elnökségi tag, majd az MRSZ Tiszteletbeli Örökös Tagja. 1989-től a Reklám Világszövetség magyar tagozatának elnöke 2000-ig, majd örökös tiszteletbeli elnök, 1994-2000 között annak kelet-közép-európai területi igazgatója, az ezredfordulótól a szervezet globális alelnöke 2008-ig. 1994-2000 között a Magyar Sportszövetség alelnöke. Az Önszabályozó Reklámtestület (ÖRT) alapító tagja. Nevéhez köthető az Effie Reklámhatékonysági verseny magyarországi elindítása, és zsűrielnök volt az első három Golden Drumon.

1970-től 1976-ig a Cooptourist Utazási Iroda reklám- és hirdetési osztályvezetője, 1976-tól 1986-ig a Skála-Coop marketingigazgatója, később a Skála Reklám Stúdió ügyvezető igazgatója 1989-ig. Az ő közreműködésével alakult meg 1989-ben a Young & Rubicam Magyarországon, amelynek 1993-ig volt az ügyvezető igazgatója. 1993-tól a DMT Holding Ltd. Austria-Budapest elnöke, a CEIC Holdings Toronto Ltd. alelnöke. A Gránit Pólus elnöki kommunikációs tanácsadójaként (1995-97), majd 1998-tól a Trigránit kommunikációs igazgatójaként hatalmas szerepe volt a Demján-projektek, így az első magyar pláza, az 1996-ban épült Pólus Center, a Westend City Center, illetve a Nemzeti Színház és a Művészetek Palotája kommunikációjában.

2006-2018 között – Demján Sándor haláláig – személyes kommunikációs és társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos ügyeinek tanácsadója volt. Nevéhez fűződik Demján Sándorral közösen a Prima Primissima Díj brandjének és rendszerének kialakítása, valamint megvalósítása.

2003-2012 között a Prima Primissima Alapítvány kuratóriumi tagja, 2 évig a Hungária Televízió Kuratórium elnökségi tagja (2008-2010), valamint a Fulbright Alapítvány Kuratórium elnökségi tagja (2009-2011), hat évig a Kanadai Kereskedelmi Kamara alelnöke, majd 2002-től 2008-ig elnöke volt. A rendszerváltást követően, 1990-ben Dr. Antall József miniszterelnök személyes felkérésére kommunikációs tanácsadójaként is tevékenykedett.

Számos felsőoktatási intézmény: a Budapest Közgazdaságtudományi Egyetem, a Budapesti Gazdasági Egyetem, a Budapesti Metropolitan Egyetem oktatója volt. 1996-tól az egykori Szolnoki Kereskedelmi és Gazdasági Főiskola címzetes docense, 1999-től címzetes főiskolai tanára.

A Magyar Köztársaság Lovagkeresztje, a Magyar Reklámért Emlékérem és a Reklám Világszövetség életműdíjának kitüntetettje.”

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Spanyolországban elért bevételük 3 százalékától szabadítaná meg őket az új törvénytervezet.

Április 12-e a jelentkezési határidő. A díj támogatója, a Telenor idén különdíjat is oszt.

Ez pedig már csak azért is komoly probléma, mert a házaspár nagy energiákat és pénzeket fektetett a saját, „Sussex Royal” brandjébe.

A Drivingcamp meghívásos tenderen választotta az ügynökséget.

Monica Bickert, a Facebook tartalompolitikáért felelős alelnöke írt erről egy blogposztot.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés