hirdetés
hirdetés
hirdetés

Elfogadta a Cambridge Analytica-botrány után kirótt bírságot a Facebook

A Facebookot 500 ezer fontos bírságra ítélték, de a közvetlen felelősséget továbbra is tagadják.

hirdetés

A brit információs kormánybiztosi hivatal (ICO) bejelentette, hogy a Facebook felhagyott az egy éve megállapított bírság elleni fellebbezésével, így ezzel a cég elfogadta a jogellenes adatfelhasználás címén kirótt 500 ezer fontos (192 millió forintos) pénzbírságot.

Az erről szóló megállapodásnak azonban része az is, hogy a cég formálisan továbbra sem ismeri el közvetlen felelősségét a tavaly kirobbant botrányban.

Fotó: Andrey Yanevich / 123rf.com
Fotó: Andrey Yanevich / 123rf.com

A brit információs kormánybiztosi hivatal még 2018 októberében rótta ki az 500 ezer fontos pénzbírságot a Facebookra, miután kiderült, hogy a Cambridge Analytica nevű - azóta felszámolt - brit-amerikai politikai elemző és tanácsadó cég csaknem 90 millió Facebook-felhasználó adatait szerezte meg. Ezeknek az adatoknak a feldolgozásával igyekeztek képet alkotni a célba vett választók politikai beállítottságáról, és - egyebek mellett a 2016-os amerikai elnökválasztási kampányban - személyre szabott üzenetekkel próbálták befolyásolni őket, a tudtuk nélkül.

Egybehangzó értesülések szerint a cég megpróbálta befolyásolni a brit EU-tagságról 2016-ban tartott, a kilépésre voksolók szűk, 51,89 százalékos többségű győzelmével végződő népszavazást is.

(forrás: Kreatív Online, MTI)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Három csatornájukon indul reklámértékesítés 2020-tól.

A kisfia születése miatt egy időre búcsúzó Krug Emília helyét két műsorvezető veszi át.

„Ne várj 72 órát!” címmel kampány indult az eltűnt gyerekek mielőbbi megkerüléséért.

Most fontosabb feladata lesz a magazin szerkesztőségének az év elején.

Egyelőre Magyarországon még nem, de 5 nyugati piacon már élesedik az új streamingfelület.

hirdetés

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 10.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés