hirdetés
hirdetés
hirdetés

Eladná a Universal Music felét a Vivendi

A Universal Music Group a legnagyobb a nagykiadók közül. A versenyhivatal feltehetően nem menne bele abba, hogy másik major vegye meg.

hirdetés

A Dalszerző blog számolt be róla elég részletesen nemzetközi forrásokat szemlézve, hogy a francia médiakonglomerátum, a Vivendi eladná az általa tulajdonolt Universal Music Group akár felét is. A Universal Music Group a világ vezető kiadói közül is a legnagyobb. A Vivendi ősszel kezdené a tárgyalásokat és 18 hónapon belül lezárná azokat.

A blog megjegyzi, hogy a Vivendi 2017-es bevételének 45 százaléka származott az UMG-től, illetve hogy utóbbi értékét tavaly 23,5 milliárd dollárra becsülték, a cég bevétele pedig nőtt azóta, akár 40 milliárd is lehet idén az értéke. Az, hogy az UMG maximum 50 százalékát adná el a Vivendi, egyértelműen azt jelzi, hogy az irányítást meg szeretné tartani a leányvállalata felett annak növekvő jövedelme miatt. A francia cég egy vagy több stratégiai partnerben gondolkodik az üzlet során, derül ki a hivatalos közleményéből.

Utóbbival kapcsolatban kizárják, hogy egy másik major kiadónak adnák el az UMG részét, merthogy azt a versenyhivatal nem hagyná jóvá, példaként az EMI korábbi megvásárlását hozzák, amit csak úgy hagytak jóvá, hogy a Universal kénytelen volt üzlete egyharmadát eladni a Warner Musicnak cserébe. A Billboard a zenével foglalkozó techcégeket sem tartja valószínűnek, spekulációja szerint hollywoodi filmstúdiók vagy magántőke-befektetési alapok jöhetnek szóba.

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A brit áruházlánc a karácsony és fennállása 100. évének alkalmából játszott el a Vissza a jövőbe ötletével.

Míg a ruhahajtogató technikái mindenkit lenyűgöznek, az új projektje nem aratott osztatlan sikert.

Mindegy is voltaképp, hogy mit reklámoz a videó.

Novembertől a Skivak felel a logisztikai szolgáltatásokat nyújtó vállalat közösségi média kommunikációjáért.

15 éve rendezi meg miden évben a pincészet a címketervező pályázatát, most bemutatják az eddigi legjobb műveket.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

hirdetés
hirdetés