hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ekkora volt a reklámtorta 2011-ben

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) dr. Skriba Judit vezetésével 12. alkalommal becsülte meg a magyar reklámpiac reklámköltési adatait. Új módszertan, másféle adatok.

hirdetés

"Szeretjük a tortát, de az új receptek kipróbálását is" - vezette fel előadását Skriba Judit, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) reklámköltés-összesítésért felelős vezetője, a Médiapiac tapolcai konferenciáján, ahol elsőként adták ki a 2011-es költési adatokat. Skriba Judit elmondta azt is, hogy fontos az összehasonlíthatóság a korábbi évek adataival, de a piac változásaival az éves összesítésnek is lépést kell tartania, ezért az MRSZ leszámolt korábbi becslési gyakorlatával, és új módszerrel számolt.

Ez alapján 2011-ben a hirdetők reklámköltése 151,474 milliárd forint volt. Összehasonlítani persze nem szabad, de itt vannak a tavalyi adatok.

De miben is áll a módszertani változás?

A legfontosabb különbség az eddigiekhez képest, hogy idén nem nettó, hanem net-net, vagyis az ügynökségi jutalékot nem tartalmazó összegre vonatkozik a becslés. Ez azt jelenti, hogy nem a marketingbüdzséket elhagyó pénzmennyiség, hanem a médiához megérkező bevétel áll a középpontban. További változás, hogy az elmúlt időszakban megindult szakmai együttműködések eredményeképpen az egyes médiatípusok bevételeire vonatkozó adatokat elsősorban az egyes médiatulajdonosi szövetségek szolgáltatták, így az adatszolgáltatók között van a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE), a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME, együttműködésben az Ernst & Younggal), a Magyar Közterületi Média Szövetség (MKMSZ, együttműködésben az Ernst & Younggal), az Interactive Advertising Bureau Hungary (IAB, együttműködésben a PricewaterhouseCoopers-szel), és az Ambient Media Tagozat. A rádiós adatok gyűjtésében, összeállításában és a teljes adatsor ügynökségi kontrolljában a Berg Media segített az MRSZ-nek.

 

Reklámköltés médiatípusonként 

Tv, rádió

A tévés és rádiós reklámköltési adatokat a MEME már korábban prezentálta. A rádiós adatokról Valter Erik, a Berg Média ügyvezetője beszélt röviden. Ügynökségként a MEME, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének és a kisebb szereplők adatait fésülték össze. A nagy rádiók úgy tűnik, beálltak egy árszintre, a teljes piac lassú, óvatos növekedésnek indult.

Mozi

A mozi növelni tudta bevételeit, ennek oka, az elhangzolttak szerint a Cinemacity által végrehajtott felvásárlás, amivel.az értékesítés és üzemeltetés is egy kézbe került.

Sajtó

A sajtó bevételeit is prezentálták korábban, az MLE kedden tette közzé adatait. Kovács Tibor, MLE elnök beszamolt az általuk először alkalmazott módszertanról. A kiadók bevételei közé számított valamennyi, az adot termékben realizált hirdetési bevétel.

Közterület

Somogyi Miklós, MKMSZ elnöke ismertette a közterületi piac számait, aki, mint elmondta, szereti a fűnyírást: ezzel arra utalt, hogy részben a szabályozás, részben a tulajdonosok saját elhatározáas alapján nagymértékű táblabontást végeztek az elmúlt évben. Közterületi adatokat 16 szereplő adott. Az egymástól vásárolt felületek bevételei nincsenek benne az összesítésben. A növekedés 7,6 százalékos volt az előző évhez képest. 

Ambient

Az ambient média reklámbevétele 2011-ben 2 milliárd 763 millió forint volt, ami 8,3 százalékos növekedés 2010-hez képest, amikor ez a piac 2 milliárd 763 millió forintot jelentett.

Online és mobil

Az online és a mobilos költéseket az IAB gyűjtötte össze a PwC és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) segítségével. Ez alapján 2011-ben 30,4 milliárd forint volt az online reklámpiac, ez 12 százalékos növekedés az előző évhez képest. Igazán jelentős növekedés a 740 milliós mobil display piacon volt, ahol egy évvel korábban ez az összeg még csak 500 millió HUF volt

Még 30 milliárd a direkt marketing

Hivatal Péter, a Direktmarketing Szövetség leköszönő elnöke prezentálta a szövetség saját becslését. 2011-ben szerintük 30,9 milliárd költődött el ilyen típusú reklámozásra. Ezt az adatot nem adták hozzá az MRSZ reklámtortájához, mert a DMSZ becslése tartalmazza az e-dm-eket is, ami szerepel az IAB adatai között is. A DM-költésekben amúgy visszaesés volt tavaly: a 2010-es 33,5 milliárd helyett 2011-ben 30,9 milliárd forint folyt be a reklámpiac ezen területére.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A nyílt pályázatban a W betűs alapforma fix, a tartalom már szabadon variálható.

A Brit Média egy másik kiadványa, a 168 óra pedig új külsőt kap.

Ebben az évben már bárki ajánlhatja a „nagyköveteknek” a szerinte legkiválóbb, hazaszeretettől fűtött magyar teljesítményeket.

Az 1,2 millió követővel rendelkező oldal fotóiból készült könyvhöz maga a rendező írt előszót.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés