hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ekkora volt a reklámtorta 2011-ben

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) dr. Skriba Judit vezetésével 12. alkalommal becsülte meg a magyar reklámpiac reklámköltési adatait. Új módszertan, másféle adatok.

hirdetés

"Szeretjük a tortát, de az új receptek kipróbálását is" - vezette fel előadását Skriba Judit, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) reklámköltés-összesítésért felelős vezetője, a Médiapiac tapolcai konferenciáján, ahol elsőként adták ki a 2011-es költési adatokat. Skriba Judit elmondta azt is, hogy fontos az összehasonlíthatóság a korábbi évek adataival, de a piac változásaival az éves összesítésnek is lépést kell tartania, ezért az MRSZ leszámolt korábbi becslési gyakorlatával, és új módszerrel számolt.

Ez alapján 2011-ben a hirdetők reklámköltése 151,474 milliárd forint volt. Összehasonlítani persze nem szabad, de itt vannak a tavalyi adatok.

De miben is áll a módszertani változás?

A legfontosabb különbség az eddigiekhez képest, hogy idén nem nettó, hanem net-net, vagyis az ügynökségi jutalékot nem tartalmazó összegre vonatkozik a becslés. Ez azt jelenti, hogy nem a marketingbüdzséket elhagyó pénzmennyiség, hanem a médiához megérkező bevétel áll a középpontban. További változás, hogy az elmúlt időszakban megindult szakmai együttműködések eredményeképpen az egyes médiatípusok bevételeire vonatkozó adatokat elsősorban az egyes médiatulajdonosi szövetségek szolgáltatták, így az adatszolgáltatók között van a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE), a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME, együttműködésben az Ernst & Younggal), a Magyar Közterületi Média Szövetség (MKMSZ, együttműködésben az Ernst & Younggal), az Interactive Advertising Bureau Hungary (IAB, együttműködésben a PricewaterhouseCoopers-szel), és az Ambient Media Tagozat. A rádiós adatok gyűjtésében, összeállításában és a teljes adatsor ügynökségi kontrolljában a Berg Media segített az MRSZ-nek.

 

Reklámköltés médiatípusonként 

Tv, rádió

A tévés és rádiós reklámköltési adatokat a MEME már korábban prezentálta. A rádiós adatokról Valter Erik, a Berg Média ügyvezetője beszélt röviden. Ügynökségként a MEME, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének és a kisebb szereplők adatait fésülték össze. A nagy rádiók úgy tűnik, beálltak egy árszintre, a teljes piac lassú, óvatos növekedésnek indult.

Mozi

A mozi növelni tudta bevételeit, ennek oka, az elhangzolttak szerint a Cinemacity által végrehajtott felvásárlás, amivel.az értékesítés és üzemeltetés is egy kézbe került.

Sajtó

A sajtó bevételeit is prezentálták korábban, az MLE kedden tette közzé adatait. Kovács Tibor, MLE elnök beszamolt az általuk először alkalmazott módszertanról. A kiadók bevételei közé számított valamennyi, az adot termékben realizált hirdetési bevétel.

Közterület

Somogyi Miklós, MKMSZ elnöke ismertette a közterületi piac számait, aki, mint elmondta, szereti a fűnyírást: ezzel arra utalt, hogy részben a szabályozás, részben a tulajdonosok saját elhatározáas alapján nagymértékű táblabontást végeztek az elmúlt évben. Közterületi adatokat 16 szereplő adott. Az egymástól vásárolt felületek bevételei nincsenek benne az összesítésben. A növekedés 7,6 százalékos volt az előző évhez képest. 

Ambient

Az ambient média reklámbevétele 2011-ben 2 milliárd 763 millió forint volt, ami 8,3 százalékos növekedés 2010-hez képest, amikor ez a piac 2 milliárd 763 millió forintot jelentett.

Online és mobil

Az online és a mobilos költéseket az IAB gyűjtötte össze a PwC és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) segítségével. Ez alapján 2011-ben 30,4 milliárd forint volt az online reklámpiac, ez 12 százalékos növekedés az előző évhez képest. Igazán jelentős növekedés a 740 milliós mobil display piacon volt, ahol egy évvel korábban ez az összeg még csak 500 millió HUF volt

Még 30 milliárd a direkt marketing

Hivatal Péter, a Direktmarketing Szövetség leköszönő elnöke prezentálta a szövetség saját becslését. 2011-ben szerintük 30,9 milliárd költődött el ilyen típusú reklámozásra. Ezt az adatot nem adták hozzá az MRSZ reklámtortájához, mert a DMSZ becslése tartalmazza az e-dm-eket is, ami szerepel az IAB adatai között is. A DM-költésekben amúgy visszaesés volt tavaly: a 2010-es 33,5 milliárd helyett 2011-ben 30,9 milliárd forint folyt be a reklámpiac ezen területére.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Indul az Art is Business Díj 2020, különböző kategóriákban jelölni és pályázni július 1. és szeptember 30. között lehet.

Az egyik Dreher Antalt, a másik egy söröskocsit ábrázol.

Harminckilenc magyar fotográfus instagramra feltöltött munkáiból állít össze digitális és valódi tárlatot a Capa Központ. 

Még a helyi hatóságoknak is jóvá kell hagynia a Planet TV felvásárlását.

A korábban Amerikában futó Whopper Detour-kampány mutációja tűnt fel a finneknél.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés