hirdetés
hirdetés
hirdetés

Egyre bukóbb a Publicis-Omnicom házasság?

hirdetés

Itthon nem nagyon borzolja a szakma kedélyeit az ügynökség behemót ügye (ezt az olvasottság alapján állítjuk), de az Omnicom-Publicis egyesülése körüli találgatások és bonyodalmak legalább a szerkesztőség néhány tagját szórakoztatják. Múlt héten négy pontban összeszedtük, hogy miért akadt el a 35 milliárd dolláros biznisz, most csak megismételjük röviden:

-          összekaptak a közös vállalat vezetőin, különösen a pénzügyi igazgató személyén

-          a Publicisnek nem tetszik, hogy mindenki szerint az Omnicom felvásárolja őket, miközben egyesülésről van szó

-          ezt most szó szerint idézzük múlt hétről, mert nagyon vicces: "Hollandiában jegyeznék be, Nagy-Britanniában adózna, az operatív tevékenység pedig Párizsból és New Yorkból zajlana. A holland és brit adóhatóság viszont nincs elragadtatva az ötlettől, és még nem hagyták jóvá ezt a tervet."

-          az Omnicom hozakodik elő mindig újabb problémákkal, mert visszatáncolnának

Most újabb infók derültek ki a színfalak mögött végbemenő folyamatokról és kicsit kezd hasonlítani a sztori egy önbeteljesítő jóslathoz, miszerint ennek a vége csakis bukó lehet. Most az Advertising Age írt egy cikket az egyesülést akadályozó tényezőkről és nagyon érdekes, hogy mit gondol a Wall Street az esélyekről.

Például Brian Wieser, a Pivotal Research Group elemzőjének befektetőknek szóló jegyzetéből derültek ki részletek. Azt írja: „Egyértelműen reális esély van arra, hogy Publicisszel való egyesülés nem megy végbe, akár külső tényezők miatt, akár a menedzsment preferenciái miatt”. Rich Tullo, az Albert Fried tanácsadócég elemzője pedig múlt héten már csak 40 százalék esélyt adott arra, hogy az egyesülés megtörténik, miközben korábban 66 százalékos esélyt látott rá.

Csakhogy eközben mindkét felet fenyegeti az 500 millió dolláros lelépési díj, amit a szerződésben arra az esetre kötöttek ki, ha valamelyik épp meggondolná magát és mégsem akarna annyira egyesülni.

A leállás emellett hatalmas költségeket emészt fel és a konkurencia malmára hajtja a vizet. Az Omnicomnak már most több mint 48 millió dollárjába fáj az egyesülés költsége, ahogy a pénzügyi adatokból kiderült, és vélhetőleg ez az összeg a Publicisnél sem  kevesebb, miközben lényegében állnak a tárgyalások. Ráadásul az egyesülés hírének bejelentése óta a WPP és az Interpublic részvényárfolyama is 10 százalékkal nőtt, miközben mindenki azt várta volna, hogy az Omnicom és a Publicis részvényértékei ugranak meg ennyivel. Az övéké csak 3 százalékkal nőtt azóta.

Összefoglalva: miközben az egyesülés esélyei egyre romlanak, mindkét fél számára a megakadás hatalmas költségeket emészt fel a semmiért. Kiszállni egyik félnek sem érdeke, mivel akkor szintén nagyon sok pénzt kellene kifizetnie a másiknak, viszont eközben nagyon úgy tűnik, hogy a befektetők és a részvényesek is kezdik bizalmukat veszteni. Arról nem is beszélve, hogy a belső konfliktusok egyelőre azt mutatják, hogy a költségeken túl is egyre kényelmetlenebb a fúzió az Omnicomnak és a Publicisnek is.

(forrás: Kreatív Online, AdAge/Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Már forgatják a Mintaapák c. dramedyt.

A paralimpiai játékoké pedig egy piros lampiongyerek.

A 2008-as válság óta ez az első márkakampány, de előfizetőket is szereznének vele.

A színész ismét egy Lincoln ülésén elmélkedik a teljesítményről.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés