hirdetés
hirdetés
hirdetés

Egyre bukóbb a Publicis-Omnicom házasság?

hirdetés

Itthon nem nagyon borzolja a szakma kedélyeit az ügynökség behemót ügye (ezt az olvasottság alapján állítjuk), de az Omnicom-Publicis egyesülése körüli találgatások és bonyodalmak legalább a szerkesztőség néhány tagját szórakoztatják. Múlt héten négy pontban összeszedtük, hogy miért akadt el a 35 milliárd dolláros biznisz, most csak megismételjük röviden:

-          összekaptak a közös vállalat vezetőin, különösen a pénzügyi igazgató személyén

-          a Publicisnek nem tetszik, hogy mindenki szerint az Omnicom felvásárolja őket, miközben egyesülésről van szó

-          ezt most szó szerint idézzük múlt hétről, mert nagyon vicces: "Hollandiában jegyeznék be, Nagy-Britanniában adózna, az operatív tevékenység pedig Párizsból és New Yorkból zajlana. A holland és brit adóhatóság viszont nincs elragadtatva az ötlettől, és még nem hagyták jóvá ezt a tervet."

-          az Omnicom hozakodik elő mindig újabb problémákkal, mert visszatáncolnának

Most újabb infók derültek ki a színfalak mögött végbemenő folyamatokról és kicsit kezd hasonlítani a sztori egy önbeteljesítő jóslathoz, miszerint ennek a vége csakis bukó lehet. Most az Advertising Age írt egy cikket az egyesülést akadályozó tényezőkről és nagyon érdekes, hogy mit gondol a Wall Street az esélyekről.

Például Brian Wieser, a Pivotal Research Group elemzőjének befektetőknek szóló jegyzetéből derültek ki részletek. Azt írja: „Egyértelműen reális esély van arra, hogy Publicisszel való egyesülés nem megy végbe, akár külső tényezők miatt, akár a menedzsment preferenciái miatt”. Rich Tullo, az Albert Fried tanácsadócég elemzője pedig múlt héten már csak 40 százalék esélyt adott arra, hogy az egyesülés megtörténik, miközben korábban 66 százalékos esélyt látott rá.

Csakhogy eközben mindkét felet fenyegeti az 500 millió dolláros lelépési díj, amit a szerződésben arra az esetre kötöttek ki, ha valamelyik épp meggondolná magát és mégsem akarna annyira egyesülni.

A leállás emellett hatalmas költségeket emészt fel és a konkurencia malmára hajtja a vizet. Az Omnicomnak már most több mint 48 millió dollárjába fáj az egyesülés költsége, ahogy a pénzügyi adatokból kiderült, és vélhetőleg ez az összeg a Publicisnél sem  kevesebb, miközben lényegében állnak a tárgyalások. Ráadásul az egyesülés hírének bejelentése óta a WPP és az Interpublic részvényárfolyama is 10 százalékkal nőtt, miközben mindenki azt várta volna, hogy az Omnicom és a Publicis részvényértékei ugranak meg ennyivel. Az övéké csak 3 százalékkal nőtt azóta.

Összefoglalva: miközben az egyesülés esélyei egyre romlanak, mindkét fél számára a megakadás hatalmas költségeket emészt fel a semmiért. Kiszállni egyik félnek sem érdeke, mivel akkor szintén nagyon sok pénzt kellene kifizetnie a másiknak, viszont eközben nagyon úgy tűnik, hogy a befektetők és a részvényesek is kezdik bizalmukat veszteni. Arról nem is beszélve, hogy a belső konfliktusok egyelőre azt mutatják, hogy a költségeken túl is egyre kényelmetlenebb a fúzió az Omnicomnak és a Publicisnek is.

(forrás: Kreatív Online, AdAge/Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Gondolom már kitaláltátok, de igen, egy meleg pár áll a kávémárka belgiumi hirdetésének középpontjában.

Az egyik legismertebb filmes, sorozatos, képregényes rendezvény hazai kiadását augusztusban rendezik.

Engedély nélkül került ki a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórházról szóló cikk. De nem a cikk szerzője, hanem az online szerkesztő távozik.

Kétfordulós tenderen választották ki az ügynökséget.

„Mélységesen tisztelt és szeretett kollégánktól, barátunktó,l az MRSZ első Tiszteletbeli Örökös Tagjától fájdalommal búcsúzunk".

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

GYÓGYKOMM március 12-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés