hirdetés
hirdetés
hirdetés

Egyre bukóbb a Publicis-Omnicom házasság?

hirdetés

Itthon nem nagyon borzolja a szakma kedélyeit az ügynökség behemót ügye (ezt az olvasottság alapján állítjuk), de az Omnicom-Publicis egyesülése körüli találgatások és bonyodalmak legalább a szerkesztőség néhány tagját szórakoztatják. Múlt héten négy pontban összeszedtük, hogy miért akadt el a 35 milliárd dolláros biznisz, most csak megismételjük röviden:

-          összekaptak a közös vállalat vezetőin, különösen a pénzügyi igazgató személyén

-          a Publicisnek nem tetszik, hogy mindenki szerint az Omnicom felvásárolja őket, miközben egyesülésről van szó

-          ezt most szó szerint idézzük múlt hétről, mert nagyon vicces: "Hollandiában jegyeznék be, Nagy-Britanniában adózna, az operatív tevékenység pedig Párizsból és New Yorkból zajlana. A holland és brit adóhatóság viszont nincs elragadtatva az ötlettől, és még nem hagyták jóvá ezt a tervet."

-          az Omnicom hozakodik elő mindig újabb problémákkal, mert visszatáncolnának

Most újabb infók derültek ki a színfalak mögött végbemenő folyamatokról és kicsit kezd hasonlítani a sztori egy önbeteljesítő jóslathoz, miszerint ennek a vége csakis bukó lehet. Most az Advertising Age írt egy cikket az egyesülést akadályozó tényezőkről és nagyon érdekes, hogy mit gondol a Wall Street az esélyekről.

Például Brian Wieser, a Pivotal Research Group elemzőjének befektetőknek szóló jegyzetéből derültek ki részletek. Azt írja: „Egyértelműen reális esély van arra, hogy Publicisszel való egyesülés nem megy végbe, akár külső tényezők miatt, akár a menedzsment preferenciái miatt”. Rich Tullo, az Albert Fried tanácsadócég elemzője pedig múlt héten már csak 40 százalék esélyt adott arra, hogy az egyesülés megtörténik, miközben korábban 66 százalékos esélyt látott rá.

Csakhogy eközben mindkét felet fenyegeti az 500 millió dolláros lelépési díj, amit a szerződésben arra az esetre kötöttek ki, ha valamelyik épp meggondolná magát és mégsem akarna annyira egyesülni.

A leállás emellett hatalmas költségeket emészt fel és a konkurencia malmára hajtja a vizet. Az Omnicomnak már most több mint 48 millió dollárjába fáj az egyesülés költsége, ahogy a pénzügyi adatokból kiderült, és vélhetőleg ez az összeg a Publicisnél sem  kevesebb, miközben lényegében állnak a tárgyalások. Ráadásul az egyesülés hírének bejelentése óta a WPP és az Interpublic részvényárfolyama is 10 százalékkal nőtt, miközben mindenki azt várta volna, hogy az Omnicom és a Publicis részvényértékei ugranak meg ennyivel. Az övéké csak 3 százalékkal nőtt azóta.

Összefoglalva: miközben az egyesülés esélyei egyre romlanak, mindkét fél számára a megakadás hatalmas költségeket emészt fel a semmiért. Kiszállni egyik félnek sem érdeke, mivel akkor szintén nagyon sok pénzt kellene kifizetnie a másiknak, viszont eközben nagyon úgy tűnik, hogy a befektetők és a részvényesek is kezdik bizalmukat veszteni. Arról nem is beszélve, hogy a belső konfliktusok egyelőre azt mutatják, hogy a költségeken túl is egyre kényelmetlenebb a fúzió az Omnicomnak és a Publicisnek is.

(forrás: Kreatív Online, AdAge/Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A DekoRatio Branding & Design Studio által tervezett Anjuna Ice Pops csomagolása is Red Dot-díjat nyert.

Október 30-ig várjuk a nevezéseket a járványhelyzethez igazított RGB-re. A zsűri elnöke idén is Vargha Balázs, a MOME Tervezőgrafika tanszékének vezetője lesz.

A műsor producere Máté Krisztina, az adások heti rendszerességgel lesznek láthatóak.  

A Business Class csütörtökönként érkezik a legfontosabb kereskedelmi témákkal.

Beleznai Márk METU-s vizsgafilmje, az Agapé is ott szerepel az idei Cinéfondation válogatásában.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Hipnózis sem maradt érintetlenül a napról napra egyre inkább feje tetejére álló 2020-ban, egy dologból azonban nem engedünk - a díjakat idén is átadjuk Magyarország legrégebbi reklámversenyén.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés