hirdetés
hirdetés
hirdetés

Egyre bukóbb a Publicis-Omnicom házasság?

hirdetés

Itthon nem nagyon borzolja a szakma kedélyeit az ügynökség behemót ügye (ezt az olvasottság alapján állítjuk), de az Omnicom-Publicis egyesülése körüli találgatások és bonyodalmak legalább a szerkesztőség néhány tagját szórakoztatják. Múlt héten négy pontban összeszedtük, hogy miért akadt el a 35 milliárd dolláros biznisz, most csak megismételjük röviden:

-          összekaptak a közös vállalat vezetőin, különösen a pénzügyi igazgató személyén

-          a Publicisnek nem tetszik, hogy mindenki szerint az Omnicom felvásárolja őket, miközben egyesülésről van szó

-          ezt most szó szerint idézzük múlt hétről, mert nagyon vicces: "Hollandiában jegyeznék be, Nagy-Britanniában adózna, az operatív tevékenység pedig Párizsból és New Yorkból zajlana. A holland és brit adóhatóság viszont nincs elragadtatva az ötlettől, és még nem hagyták jóvá ezt a tervet."

-          az Omnicom hozakodik elő mindig újabb problémákkal, mert visszatáncolnának

Most újabb infók derültek ki a színfalak mögött végbemenő folyamatokról és kicsit kezd hasonlítani a sztori egy önbeteljesítő jóslathoz, miszerint ennek a vége csakis bukó lehet. Most az Advertising Age írt egy cikket az egyesülést akadályozó tényezőkről és nagyon érdekes, hogy mit gondol a Wall Street az esélyekről.

Például Brian Wieser, a Pivotal Research Group elemzőjének befektetőknek szóló jegyzetéből derültek ki részletek. Azt írja: „Egyértelműen reális esély van arra, hogy Publicisszel való egyesülés nem megy végbe, akár külső tényezők miatt, akár a menedzsment preferenciái miatt”. Rich Tullo, az Albert Fried tanácsadócég elemzője pedig múlt héten már csak 40 százalék esélyt adott arra, hogy az egyesülés megtörténik, miközben korábban 66 százalékos esélyt látott rá.

Csakhogy eközben mindkét felet fenyegeti az 500 millió dolláros lelépési díj, amit a szerződésben arra az esetre kötöttek ki, ha valamelyik épp meggondolná magát és mégsem akarna annyira egyesülni.

A leállás emellett hatalmas költségeket emészt fel és a konkurencia malmára hajtja a vizet. Az Omnicomnak már most több mint 48 millió dollárjába fáj az egyesülés költsége, ahogy a pénzügyi adatokból kiderült, és vélhetőleg ez az összeg a Publicisnél sem  kevesebb, miközben lényegében állnak a tárgyalások. Ráadásul az egyesülés hírének bejelentése óta a WPP és az Interpublic részvényárfolyama is 10 százalékkal nőtt, miközben mindenki azt várta volna, hogy az Omnicom és a Publicis részvényértékei ugranak meg ennyivel. Az övéké csak 3 százalékkal nőtt azóta.

Összefoglalva: miközben az egyesülés esélyei egyre romlanak, mindkét fél számára a megakadás hatalmas költségeket emészt fel a semmiért. Kiszállni egyik félnek sem érdeke, mivel akkor szintén nagyon sok pénzt kellene kifizetnie a másiknak, viszont eközben nagyon úgy tűnik, hogy a befektetők és a részvényesek is kezdik bizalmukat veszteni. Arról nem is beszélve, hogy a belső konfliktusok egyelőre azt mutatják, hogy a költségeken túl is egyre kényelmetlenebb a fúzió az Omnicomnak és a Publicisnek is.

(forrás: Kreatív Online, AdAge/Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Új film támogatja a nemrég piacra dobott Pöttyös Kakaós Tejet.

„Szeretünk élni!” szlogennel került a televízióba a márka idei reklámfilmje.

A Mitónak, az ACG-nek és a Wavemakernek került a legtöbb munkája shortlistre.

A brit szerkesztőség útmutatójában a klímakrízis, vagy a klímaösszeomlás kifejezéseket javasolja a lap munkatársainak.

A Humen Media gondozásában jelenik meg több környező országban is az ingyenes lap.

hirdetés

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés