hirdetés
hirdetés
hirdetés

Egymilliárd fölött van az illegális letöltések száma

A brit hanglemezipari szövetség szerint az év végére egymilliárd fölött lesz az illegálisan letöltött dalok száma. Bár egyre kevesebben vásárolnak kislemezt, azért egyre több a digitális értékesítésből származó bevétel. 

hirdetés

A brit hanglemezipari szövetség (BPI) legfrissebb tanulmányában azt állítja, hogy legkevesebb 1,2 milliárdra emelkedik az idén az illegálisan letöltött dalok száma Nagy-Britanniában.

A tanulmány óvatos becslései szerint összesen 370 millió zeneszámot - a kislemezeket és a teljes albumokat is beleértve - legális csatornákon keresztül szereznek be a vásárlók. Zeneipari szakemberek szerint ez a lehangoló eredmény, és az ezzel járó bevételkiesés az oka annak, hogy a befektetők miért nem törik magukat az új tehetségek felkutatására. Geoff Taylor, a BPI vezetője elmondta, hogy az illegális zeneletöltés aránya továbbra is emelkedik Nagy-Britanniában, és a kalózok a fiatal tehetségek egész generációját fosztják meg attól, hogy a zenélésből karriert csináljanak.

A lemezipari szövetség Digital Music Nation 2010 című beszámolója szerint az elektronikus formátumú kislemezekből a tavalyi 150 millióhoz képest az idén mintegy 160 millió darabot értékesítenek, míg az albumok letölthető változataiból 2009-ben 16,1 milliót adtak el, az idén már 21 millió letöltéssel számolnak.

A digitális zenepiac növekedését jelzi, hogy idén a Black Eyed Peas együttes I Gotta Feeling című dalát több mint egymillió példányban töltötték le, és további 19 album 100 ezres darabszám fölötti digitális eladást produkált.

A BPI felmérése szerint 2009 októbertől 2010 szeptember végéig vizsgált időszakban a brit zeneipar digitális értékesítésből származó bevételei a korábbi 19,2 százalékról 24,5 százalékra emelkedtek. Az elektronikus zenepiac bővülése azonban még most sincs összhangban a hagyományos CD-lemez eladások visszaesésével.

 

(forrás: MTI)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Legalábbis a Sainsbury’s karácsonyi reklámja szerint.

A „Klub élmény” második felvonását november 23-án, szombaton rendezik. Közben épülget szépen az Instagramjuk is.

Folytatódik a Magyar Turisztikai Ügynökség belföldi kampánysorozata.

Keretszerződést kötöttek a BBC Studiossal, most az Egy bolygó hét világa című sorozatot népszerűsítik.

Megérkezett a brit áruházlánc ünnepi kisfilmje, ami idén azért is különösen izgalmas, mert Magyarországon forogott, és a stábban számos hazai szakember dolgozott.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés