hirdetés
hirdetés
hirdetés

Egymilliárd fölött van az illegális letöltések száma

A brit hanglemezipari szövetség szerint az év végére egymilliárd fölött lesz az illegálisan letöltött dalok száma. Bár egyre kevesebben vásárolnak kislemezt, azért egyre több a digitális értékesítésből származó bevétel. 

hirdetés

A brit hanglemezipari szövetség (BPI) legfrissebb tanulmányában azt állítja, hogy legkevesebb 1,2 milliárdra emelkedik az idén az illegálisan letöltött dalok száma Nagy-Britanniában.

A tanulmány óvatos becslései szerint összesen 370 millió zeneszámot - a kislemezeket és a teljes albumokat is beleértve - legális csatornákon keresztül szereznek be a vásárlók. Zeneipari szakemberek szerint ez a lehangoló eredmény, és az ezzel járó bevételkiesés az oka annak, hogy a befektetők miért nem törik magukat az új tehetségek felkutatására. Geoff Taylor, a BPI vezetője elmondta, hogy az illegális zeneletöltés aránya továbbra is emelkedik Nagy-Britanniában, és a kalózok a fiatal tehetségek egész generációját fosztják meg attól, hogy a zenélésből karriert csináljanak.

A lemezipari szövetség Digital Music Nation 2010 című beszámolója szerint az elektronikus formátumú kislemezekből a tavalyi 150 millióhoz képest az idén mintegy 160 millió darabot értékesítenek, míg az albumok letölthető változataiból 2009-ben 16,1 milliót adtak el, az idén már 21 millió letöltéssel számolnak.

A digitális zenepiac növekedését jelzi, hogy idén a Black Eyed Peas együttes I Gotta Feeling című dalát több mint egymillió példányban töltötték le, és további 19 album 100 ezres darabszám fölötti digitális eladást produkált.

A BPI felmérése szerint 2009 októbertől 2010 szeptember végéig vizsgált időszakban a brit zeneipar digitális értékesítésből származó bevételei a korábbi 19,2 százalékról 24,5 százalékra emelkedtek. Az elektronikus zenepiac bővülése azonban még most sincs összhangban a hagyományos CD-lemez eladások visszaesésével.

 

(forrás: MTI)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A Versenyhivatalhoz panaszok érkeztek arról, hogy a televíziós műsorszolgáltatók a nagyobb műsorterjesztőknek kedvezőbb árakat ajánlanak, mint a kisebbeknek.

A Magyar Public Relations Szövetség gyereknap apropóján járta körbe a gyerekinfluenszerekkel és az influenszerek gyerekeivel kapcsolatos jogi és etikai kérdéseket.

Az Oil! benzinkúthálózat online reklámfilmmel tiszteleg a félévszázados autómárka előtt.

Június 14-ig lehet leadni az ENSZ élelmezési programjához kapcsolódó briefre adott munkákat.

Az elmúlt években meggyilkolt hét afroamerikai áldozat kapcsán erős társadalmi üzenetet fogalmazott meg az étteremlánc.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés