hirdetés
hirdetés
hirdetés

Egyetlen hazai márka van a tíz legerősebb brand között Magyarországon

A VMLY&R Hungary a BrandAsset Valuator (BAV) eredményei alapján megvizsgálta, hogyan rajzolódott át hazánk márkatérképe az elmúlt években.

hirdetés

Ismét elkészült a VMLY&R Hungary márkakutatása, és összeállt, hogy melyek a legerősebb brandek ma Magyarországon. A BrandAsset Valuator (BAV) 2019-es eredményeiből az derült ki, hogy a top 10 márka között jelenleg egy magyar szerepel, a Pick, ami egyébként a dobogó harmadik fokán áll.

2014 után ismét a Google bizonyult a legerősebb márkának, de más technológiai brandek is képviseltetik magukat a toplistán. Második helyen a Samsung végzett, és az élbolyban a további tech-brandek (YouTube, Microsoft, Facebook) mellett elvétve jelentek csak meg a népszerű FMCG márkák, mint a korábbi első helyezett Coca Cola, vagy a Milka.

 „Egyértelműen látszik, hogy ahhoz, hogy egy márka percepciója erős legyen, nem szükséges már markáns TV-jelenlét, sőt a magyar lakosság körében legerősebbnek ítélt márkák között jócskán akadnak olyanok is, akiknek egyáltalán nincs TV-s hirdetésük, tehát a TV megkerülhetetlensége már egyáltalán nem igaz. 2019-ben hazánkban is a digitális térben domináns márkák taroltak – ahogy más országokban is. A BAV-ból nem csak az lászik, mit gondolnak a magyarok egy-egy márkáról, de az is, hogy hogyan viszonyulunk a nemzetközi trendekhez.” – mondta az eredmények kapcsán Jókai Klára, a VMLY&R Group stratégiai igazgatója.

Palincsár László, ügyvezető igazgató hozzátette, hogy a kutatással remélik, értékes stratégiai iránymutatást tudnak adni nemcsak jelenlegi hirdetőinknek, hanem a piac egészének.

A kutatásról

A kutatás során egy márka erőssége az egyediség, relevancia, megbecsültség és ismertség dimenziók mentén rajzolódott ki, de az eredményekből ezen felül a márkák imázs attribútumairól illetve a fogyasztók márkahasználati szokásairól is pontosabb képet kaphatunk.  A nemzetközi multik mellett az ismert magyar márkákat, internetes portálokat is vizsgálták.

A VMLY&R 1993 óta készíti a világ legnagyobb kategóriafüggetlen márkapercepció-kutatását (BrandAsset Valuator, BAV), 50 országban. A kétévente megismételt kutatást 10. alkalommal kérdezték le Magyarországon. A felmérés 2400 fős országos reprezentatív mintán, közel 700 márka megítélését vizsgálja hazánkban. Az adatfelvételt a GfK végezte.

Az interaktív BrandAsset Valuator (BAV) kutatásról bővebben a linkre kattintva tájékozódhatsz.

Győri Zsófia
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A világhírű modell és hazai influencerek egyszerre küldik a fotóikat az sztratoszférába, hogy a Samsung űrszelfit csináljon nekik.

Ráadásul pont a sorozat 30. horrorkiadásában, a 666. epizódban.

Az UNICEF és az ACG plakátokkal hívja fel a figyelmet az alapjogokra, amelyek minden gyermeket megilletnek szerte a világon.

Így tiltakoznak az újságírói jogok korlátozása ellen.

Ez üzeni a Deutsche Telekom új kampánya, ami csak félig vicc.

hirdetés

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről, az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

A GyártásTrend ősszel folytatja országjáró Roadshow-ját, amelynek keretében a gyártó cégek használható tudást kapnak a digitalizációs ipar 4.0 megoldásokról.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

hirdetés
hirdetés