Egy okostükör, amit nem csak a nők fognak imádni

Figyelmeztet reggel a napi találkozókra, és ha kell, taxit hív egy applikáción keresztül. A beérkezett leveleinket ugyanúgy mutatja, mint a napi híreket, a dugókat és a legrövidebb utat az irodába. A Perseus mágikus tükre, a jövő okosotthonának egy újabb darabja, a Telenor Kreatívval közös Next rovatában.

Kamerával, hangszóróval, wifi- és bluetooth-kapcsolattal szerelték fel azt a tükröt, amelyet két gigahertzes, négy magos processzor működtet. Gyakorlatilag pont úgy néz ki, mint egy okostelefon érintőkijelzője klasszikus fürdőszobatükör méretben. A Perseus névre keresztelt tükörre számos alkalmazás telepíthető az időjárástól kezdve a közlekedésen és naptáron át a legfontosabb hírcsatornáig, amelyeket mind a kijelző felületének valamelyik sarkában jelenít meg. Így indíthatunk a reggeli készülődéshez sminkvideókat a YouTube-ról, meccseket vagy koncerteket streamelhetünk a borotválkozáshoz, a szelfizéshez pedig még csak a kezünket sem kell használnunk.

A páramentesítő réteggel borított tükör hangutasításokkal irányítható és személyre szabható, így csak azok az alkalmazások jelennek meg rajta, amelyeket épp használni akar a család fürdőszobában szöszölő tagja. Ha viszont semmilyen widgetet nem használunk rajta, automatikusan egy sima tükörfelületre vált.

És mielőtt bárkiben is felmerülnének adatvédelmi aggályok a tükörre applikált HD kamerával kapcsolatban, a Digital Trends-nek nyilatkozó Erik Skantze a kamerát elfedő apró fedélre hívja fel a figyelmet. „A tükröt úgy terveztük, hogy egy világító lámpa mutassa a bekapcsolt kamera állapotát, amit akár egy apró retesszel is eltakarhat a használója. Emellett pedig a legújabb biztonsági előírásoknak megfelelően lefejlesztett operációs rendszerre húztuk fel találmányunkat” - idézi a lap a Perseus cég vezérigazgatóját.

Hasonló okostükörrel már régóta kísérletezik a Panasonic és a Samsung is, előbbi varázstükre sminktippeket ad és számítógéppel elemzi az előtte ülő bőrének állapotát, utóbbit pedig már javában tesztelik dél-koreai fodrász szalonokban, ahol a Leekaja tükörszerű high-tech kijelzőket a vendégek frizurájának kiválasztásához használják.

Az eddigi legtöbb funkcióval felszerelt Perseus tükör azonban már most előrendelhető a Kickstarteren keresztül 219 dollárért (61 ezer forint), de ha beindul a szériagyártás, az üzletekben a tervek szerint jövő tavasztól 450 dollárért (125 ezer forint) fogják árusítani. Mindeközben a cég fejlesztői már azon dolgoznak, hogy QR kódolvasóval és egy Amazon Dash gombhoz hasonló rendelő funkcióval lássák el a mágikus tükröt, így megnyitva a vásárlási lehetőséget az online webáruházakhoz, egyúttal a fogyóban lévő sminklemosó vagy borotvahab leggyorsabb pótlásához.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és megoldásokat keressük, pontszerzés a Kreatív-MAKSz M+Listán. Hosszabbított nevezési határidő: 12.15.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására január 25-én.

A HRKOMM Award 2017 győztes pályázatainak bemutatása. Időpont: 2018. február 13.