hirdetés
hirdetés
hirdetés

Egy nagyszabású love projekt, amelyben álmok értek össze

Vannak azok a projektek, amelyek annyira magától értetődőnek tűnnek, hogy talán még a marketingpápa Kotler valamelyik könyvében is gond nélkül helyet kaphatnának az esettanulmányok között. Legalábbis nagyon úgy tűnik, hogy a zenei marketing területén született összefonódások egyik tökéletes példája lehet a Syoss márka és Havasi Balázs egymásra találása. A Henkel Magyarország lakossági üzletágának zászlóshajómárkája és a modern klasszikus zongoraművész között létrejött együttműködés kampányára még a véletlenek sorozata, vagy épp az égiek is rányomták a pecsétet – kinek hogy tetszik –, mindenesetre a Syoss és a Havasi Symphonic egyaránt idén ünneplik kerek tizedik évfordulójukat Magyarországon. Ha pedig így alakult, akkor egy közös ünnepléssel zárják az évet. (X)

hirdetés

„Az ünneplésnek rendszerint megadjuk a módját, főleg, ha valamilyen különleges alkalomról van szó” – így hangzott a Syoss márka ünnepi kampányának kezdő sora. A 10 éve Magyarországra érkezett, teljeskörű hajápolási szolgáltatást kínáló ernyőmárka csapata pedig valóban komolyan gondolta a fenti mondatot: az egész idei évet átívelő, a mai élvonalbeli marketing teljes eszköztárát felvonultató kampánysorozatot álmodtak meg. A jubileumi események között több, önmagában is egyedülálló marketingfogás, stratégiai és taktikai elem található. Kezdésnek a nyári hónapokra egy különleges BTL-promócióként fogyasztói nyereményjátékot hirdettek, amelynek a főnyereménye páros belépőjegy volt a Havasi Symphonic londoni előadására. Amit nem mellesleg Európa egyik leghíresebb koncerthelyszínén, a Wembley-stadionban rendeznek meg, több mint valószínű, hogy telt házzal – legalábbis e cikk írásának pillanatában mindössze alig néhány tucat jegy volt már csak elérhető a sok ezerből.

„Ezt egy kifejezetten pozitív marketingkampányként éltem meg” – mondja Havasi Balázs a Kreatívnak, hozzátéve, hogy „már csak azért is, mert egy ritka pillanat jelentheti a csúcspontját. Olyan, amit valóban csak egyszer élhet meg az ember. Hiszen csak egyszer lehet egy művész számára a Wembley-ben első alkalommal játszani. Nagyon örülök, hogy megoszthatom majd ezt az élményt hat szerencsés nyertessel, akiket meghívtunk a backstage-be is.”

Németh Ottó és Havasi Balázs
Németh Ottó és Havasi Balázs

Szerencsés egybeesés a közös jubileum

Ám az együttműködés a két fél között már jóval korábban körvonalazódott. Sőt! „Épp lázasan dolgoztunk a marketingcsapattal a Syoss idei évének projektjein, amikor a szokásos évvégi Havasi-koncert megrendezésre került. A koncertet, ha tehetem, minden alkalommal megtekintem. Azon a bizonyos decemberi estén jelentette be Balázs a színpadon, hogy a közelgő 10 éves jubileumra készül a Havasi Symphonickal. Abban a pillanatban fogant meg bennem a gondolat: itt a ritka alkalom arra, hogy együtt ünnepelhessünk, és a születésnapokat egy közös együttműködésben tartsuk meg” – meséli nekünk Németh Ottó, a Henkel Magyarország Beauty Care üzletág-igazgatója. Az évtizedek óta a pályán lévő, egyik legismertebb hazai marketingszakember nem mellesleg régi hangverseny-látogatónak számít. „A zene szeretetét édesanyámnak köszönhetem, aki csellótanárként rendszeresen vitt magával hangversenyekre. Szerencsére a zenei érdeklődés később is megmaradt, klasszikus koncertektől a karácsonyi hangversenyeken át a könnyűzenei produkcióig rendszeres vendégei vagyunk a koncerttermeknek!” – emlékszik vissza a szakember.

„Először egy szépségversenyen láttam Balázst, ahol vendégként akkor még Claydermant játszott, majd sok évvel később a Zeneakadémián hallottam újra az előadását. Ez alkalommal azonban már egy olyan nagyszabású koncertről volt szó, amelyen a saját szerzeményeit adta elő” – meséli Németh Ottó, aki így gyakorlatilag a Havasi Symphonic első koncertjén is ott ült. „Nem vagyok sem klasszikus-, sem filmzenei, se szimfonikus zenei szakértő, egyszerűen csak kíváncsi voltam arra, hogy hol tart évekkel később. Azt kell mondanom, hogy ott, azon a későbbi előadáson tudatosult bennem, hogy kit láthattam játszani annak idején, hogy hallhattam egy még igencsak gyerekcipőben járó művészt, majd a Zeneakadémián láthattam azt is, hogy milyen messzire jutott. Látszott, hogy minden esélye megvan arra, hogy üstökösként robbanjon be nálunk és világszerte. Jó érzés azt látni, hogy milyen sikereket ért el.”

Németh úgy látja, hogy Havasi a produkcióival nagyon magas művészi színvonalat és értékeket képvisel, ráadásul személyében megtestesíti mindazt, amiért érdemes hinnünk saját magunkban és az álmainkban. „Örömteli a tény, hogy vannak, akikben ég a tűz, és nem hagyják azt kialudni. Balázs ilyen. Hiszen akárhogy is nézzük, napjaink egyik legsikeresebb magyar művésze, alig van rajta kívül olyan, aki ennyi alkalommal megtöltötte volna az Arénát” – mondja az üzletág-igazgató.

Ilyen előzményekkel történt meg az, hogy az idei év elején alig pár egyeztetést követően össze is ült a Henkel csapata és a Havasi-menedzsment; majd némi tervező- és szervező-, brainstorming-megbeszélésekkel színesített munkát követően kialakultak a lehetséges együttműködés főbb pontjai.

Erőteljes kapcsolódási pontok

„A közös jubileum jelentette a kiindulópontot” – idézi fel az együttműködés kezdeteit Havasi, aki már korábban is ismerte a márkát. „Tudtam, hogy egy professzionális termékről van szó, ami bármilyen egyszerűen is hangzik, de fontos számomra. Hiszen a professzionalitás végigkísérte az egész eddigi életemet. Négyéves korom óta minden áldott nap azzal foglalkozom, hogy egy bizonyos területen a legjobbak közé tudjak kerülni. Ezt csak lépésről lépésre lehet megvalósítani, ezért fontos számomra, hogy minden egyes nap egy kicsit továbbfejlődjek. Bizonyos nézőpontból mindegy, hogy valaki az energiáit egyre jobb hajápolási termék fejlesztésébe, vagy zenei kvalitások csiszolásába fekteti. A lényeg a profi, kitartó munkán van. Ez pedig szerintem egy elég erős kapcsolódási pont” – magyarázza a zongoraművész, majd rögtön hozzáteszi nevetve azt is, hogy „talán apropót jelenthetett még a hajviseletem is.”

Miután mindkét fél számára bebizonyosodott, hogy közös a cél, egyre sűrűsödtek az egyeztetések. „Jó érzés volt, amikor a személyes találkozások alkalmával bebizonyosodott, hogy ha más-más területről jöttünk is, a vízióink és alapelveink azonosak” – mondta a muzsikus. Szerinte azért is fontos, hogy ebből a szempontból is kialakult a kémia, mivel az elmúlt 10 évben nem sok ilyen típusú együttműködésre volt példa a produkció életében. „Nagyon következetesek vagyunk abban, hogy csak olyan dologban vegyünk részt, ami hiteles, és amit százszázalékosan be tudunk vállalni.”

Persze, lehet úgy is kampányolni, hogy az ember kezébe veszi a terméket, és aztán belemosolyog vele a kamerába, ám Havasi érdemesebbnek tartja, ha olyan közös értékek mentén dolgoznak együtt, amelyek számára és az adott cégnek is fontosak. „Nem is kérdés, hogy ez utóbbit tartom szimpatikusabbnak. Abban hiszek ugyanis, hogy ezek hosszú távon mélyebbre gyűrűző kampányok, ezért fontos számomra az, hogy a termék mellett maga a kampánystratégia is hiteles legyen” – magyarázza Havasi, aki kicsi, de komplett stábbal dolgozik az ilyen együttműködések előkészítésén és megvalósításán. A csapat tagjai között ráadásul olyanok is vannak, akik maguk is a reklám és a marketing világából jöttek, így szakmai szemmel is értették, hogy mi miért hangsúlyos az együttműködés során.

„Több év magyarországi reklámját és a különböző ismert emberekkel való kooperációkat látva én inkább az óvatosabb vonalat képviselem. Nem azért, mert hiúsági kérdést csinálnék belőle, hanem azért, mert az én fejemben is él egy elképzelés a marketingről. Bár nem tartom magam szakembernek, de tíz év alatt testközelből, a saját bőrömön tapasztalhattam meg, hogyan zajlik egy teljesen ismeretlen márka bevezetése – igaz, a helyzetem valamennyire rendhagyó, hiszen ez esetben a saját nevemről volt szó. A tapasztalatom egyértelműen az, hogy az elegánsabb, finomabb kommunikáció érinti meg jobban azokat, akik évről évre eljönnek a koncertjeimre az Arénába” – vélekedik Havasi.

„Abból a szempontból sem volt különösebben kockázatos együtt dolgoznunk Balázs produkciójával, hogy a beauty márkák előszeretettel nyúlnak a zenéhez, mint marketingeszközhöz. Így ez a terület a mi gyakorlatunkban is szerepelt már korábban is. Dolgoztunk énekesekkel, zenekarokkal, kint voltunk fesztiválokon és kapcsolódtunk több zenei eseményhez is, úgyhogy egy kipróbált, jól bevált marketingpraktikát emeltünk most újabb szintre. A célközönség, az értékek és ráadásul még a kettős jubileum is egyeznek – lényegében tálcán kínálta magát ez a projekt” – teszi hozzá Németh Ottó.

A szakember elmondta azt is, hogy az előzetes felmérések alapján nem volt egyetlen olyan mérőszám vagy paraméter, amely arra utalt volna, hogy ez a közös munka ne lenne gyümölcsöző. Így aztán magabiztosan vágtak bele a különböző brand- és trade marketing aktivitások sorozatába. Az országos kampány már nyáron is folyt, amikor különböző koncertélményeket lehetett nyerni, ősszel pedig egy nagyszabású fogyasztói imidzskampányra váltottak, amit már a decemberi Havasi Symphonic-koncertre hegyeztek ki.

Nemzetközi lehetőségek is rejlenek benne

Németh bízik benne, hogy lesz folytatása az együttműködésnek. „Azt tervezzük, hogy kivisszük az országhatárokon túlra is a projektet, legalább regionális szintre szeretnénk emelni, hiszen Balázs is egyre több országban látható.” Arra a kérdésünkre, hogy vajon valóban szerepet játszott-e a választásban Havasi hajkoronája, egy mosollyal kísért, határozott „Hogyne!” Németh Ottó válasza. „A hajkorona, azt gondolom, hogy minden nő és férfi ékessége, a külső megjelenés egyik fontos eleme. Az külön tényező, hogy Balázs hajkoronája nem egy visszafogott, hagyományos frizura. Ebben is törekedett az egyéni stílusra, ami tökéletesen illik a Syoss márka kínálta lehetőséghez, vagyis ahhoz, hogy itt van egy rendkívül széles választékkal rendelkező termékcsalád, amellyel mindenki megtalálja a saját igényeinek megfelelő terméket és megvalósíthatja az egyéni stílusát a mindennapokban és ünnepnapokon is. Balázsnak örömmel adtunk tanácsot és természetesen Syoss terméket is.”

A szakember szerint mindkét fél számára nagyon sokat adott ez a projekt, már csak azért is, mert mindkettejük számára új típusú volt ez a fajta kommunikáció. „Az általunk kínált márkanagyköveti partnerséget korábban Balázsék nem folytattak, az általunk használt eszközökkel sem éltek. A kampány sok tekintetben mindkettőnk életében mérföldkő” – hangsúlyozta Németh, aki szerint elég csak arra gondolni, hogy Havasi sosem látta magát korábban a Rossmann drogérialánc biztonsági kapujain. „Nem ment be korábban úgy egy boltba, hogy ott aztán a saját arcával találkozzon, nem volt náluk ilyen típusú marketingkommunikációs kampány. Ismeretlen terep volt a produkció életében a magas színvonalú, átfogó FMCG-marketing, úgyhogy már csak ezért is komoly érdeklődéssel és kíváncsisággal lendültek neki a munkának. Megmondom őszintén, hogy volt az egésznek egy kis startup-hangulata is” – teszi még hozzá Németh.

Ráadásul hiába létezik már 10 éve a produkció, Havasi számára továbbra is szokatlan, hogy a saját nevére márkaként tekintsen. „A mai napig furcsa az, amikor odajön hozzám egy kissrác, és úgy szólít meg, hogy »Szia, Havasi-Szimfonik-Balázs«. Nagyon érdekes, amikor az ember nevéből márka lesz, még úgy is, hogy ennek létrehozásában, minden pillanatában részt vettem” – mondja. „10 évvel ezelőtt senki sem jósolt volna a produkciónknak még feleekkora sikert sem. Megvan otthon az összes elutasító levél a magyar kiadóktól azokból az időkből, amikor azon fáradoztam, hogy kiadassam a szerzeményeimet. Egyébként van közöttük kifejezetten kedves is, amelyben azt írták, hogy bár minőségi a zene, sajnos mégsem tartják eladhatónak. Jó érzés, hogy erre mennyire rácáfoltunk. Szóval, ha ránézek a logónkra, akkor nekem az egész eddigi 10 év ugrik be, az összes sztorival, a néha reménytelen helyzetekkel és kalandokkal együtt.”

Az egyik legmeghatározóbb love projekt a márka életében

Havasi azt mondja, hogy a mai napig élesen emlékszik a kemény pillanatokra, és már csak ezért is hálás az ilyen együttműködésekért, mint amit most levezényeltek a Henkellel közösen. „Emlékszem arra, amikor csak egy szűk kör hitt bennem, és senki más. Nagyon nehéz volt kieszközölni akár csak egyetlen találkozót is egy döntéshozóval. Folyamatosan mindenkit meg kellett győznöm arról, amit gondolok, és arról, amit el szeretnék érni. Ez pedig rengeteg energiát emésztett fel. Ilyen helyzetben az ember könnyen eljuthat odáig, hogy a végén már önmagát is megkérdőjelezi, én ezt tartom a legnagyobb veszélynek. Idáig soha nem jutottam el, de olyan például előfordult, hogy elköltöttük az összes pénzünket valamelyik kampányra, és fogalmunk sem volt róla, hogy mi lesz a céggel a következő napon. Nagy kockázatot kellett vállalni néha, de szerintem ezt mindenki elmondhatja magáról, aki megpróbált már létrehozni valami újat.”

Felmerülhet a kérdés, hogy vajon mi hajtja az embert 10 év után, de Havasi szemei előtt rengeteg terv lebeg még. „Az a helyzet, hogy a Symphonic bőven túljutott már az országhatárokon, ezzel pedig megjelent egy újabb őrületes ambíció. Méghozzá az, hogy töltsünk meg arénákat szerte Európában. Tavaly útra is keltünk 6 kamionnal, 12 nightliner busszal, 500 köbméter technikával, és eljutottunk egyebek mellett Gdańskba, Berlinbe és Krakkóba. Ebből születtek a további tervek: ha meg tudunk tölteni ennyi arénát itt, akkor miért ne tudnánk az Egyesült Államokban is? Nem hiszem, hogy ki lehet ebben égni. Esetleg akkor, ha valaki már negyvenszer körbeturnézta a bolygót. Bár, ahogy elnézem, az van, hogy a legnagyobbak még akkor is nekiindulnak. Úgy érzem, hogyha a sikereimet egy 1–10-es skálán kellene érzékeltetnem, akkor mi most valahol a hármas szint környékén állunk, nagyjából lezárult már a termékfejlesztés hőskora, és mostantól fókuszálhatunk majd jobban a nemzetközi terjeszkedésre. Szóval van még bőven előre” – mondja nevetve.

Bár az a helyzet, hogy még a Henkellel közös célok mindegyikét sem teljesítették, hiszen előttünk van még a decemberi budapesti Aréna-koncert. Pontosabban koncertek. „Vannak még hátra további kampányelemek, a koncert a korona lesz az idei évre megálmodott együttműködésen. Az alkotó műhelymunka menetközben számos további ötletet is feldobott, nagyon sok lehetőséget látunk magunk előtt, ezeket jelenleg is tanulmányozzuk, és a legjobbakat, ha tehetjük, megvalósítjuk még ebben az évben” – mondja Németh Ottó a közeli jövővel kapcsolatban. A szakember szerint egy nagyon érdekes, egymást inspiráló munkakapcsolat alakult ki a Syoss és a Havasi Symphonic csapatai között, amelynek mindenképpen folytatódnia kell.

„Nagyon jó volt látni, ahogyan a két brand összekapcsolódik. Mindkét márka számára úttörő volt ez az együttműködés. Sőt, annyira összehangoltan működött minden, hogy néha már-már földöntúli hangulatú volt ez a közös munka. Minden percét élveztük” – mondja Németh, hangsúlyozva azt is, hogy egy CSR-lábat is tettek a kampányba, amit kifejezetten fontosnak tart. „Mindkét fél elkötelezett a társadalmi felelősségvállalás terén, szerettünk volna valami igazán jót is tenni. Végül úgy alakult, hogy árvaházi gyermekeket látunk majd vendégül a decemberi koncerten. Olyanok számára szeretnénk élményt adni így, akiknek amúgy nem jutna lehetőségük egy ilyen produkciót élőben látni. Nagyon bízom benne, hogy ezzel is csalunk némi mosolyt az arcokra” – magyarázza Németh, aki úgy véli, hogy óriási emberi érték az, hogy ebben is egyformán nyitottak voltak a felek.

És, hogy mit hoz a jövő? „Az az igazság, hogy szerencsés helyzetben vagyok. 30-40 projektben vehetek részt egy évben 20 márkával kapcsolatban. Hál’ istennek az élet mindig elém sodor love projekteket. Ahogyan 10 éve elém sodorta a Syosst, amelynek részt vettem a magyarországi bevezetésében. Gyakorlatilag ott voltam a születésénél és végigkísérhettem a siker útján. Nem gondoltam volna, hogy 10 évvel később itt tartunk a márkával. Számomra ez az együttműködés Havasi Balázsékkal egy igazi jutalom, születésnapi ajándék. Az egyik kedvenc love projektem, amelyben valaha részt vehettem.”

A cikk eredetileg az októberi nyomtatott Kreatívban jelent meg. Ennek tartalmáról itt olvashattok bővebben.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Három csatornájukon indul reklámértékesítés 2020-tól.

A kisfia születése miatt egy időre búcsúzó Krug Emília helyét két műsorvezető veszi át.

„Ne várj 72 órát!” címmel kampány indult az eltűnt gyerekek mielőbbi megkerüléséért.

Most fontosabb feladata lesz a magazin szerkesztőségének az év elején.

Egyelőre Magyarországon még nem, de 5 nyugati piacon már élesedik az új streamingfelület.

hirdetés

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 10.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés