Egy kütyü, ami a szélvédőre írja az sms-t

Pontosabban a szélvédőre szerelt áttetsző kijelzőre, amely okostelefonunk teljes tartalmát mutatja anélkül, hogy vezetés közben egy ujjal is érintenünk kellene. A Hudly jelzi az útvonalat, elnavigál a forgalmi dugóktól, de ha nagyon akarjuk, még sms-t is diktálhatunk neki. Egy újabb okos találmány a Kreatív Telenorral közös Next rovatában.

A head-up display (HUD), vagy hevenyészett fordításban a szemünk elé vetített kijelző nem feltétlen új találmány. Már a második világháborút követő években is használták a vadászrepülőgépek pilótái, hogy éles helyzetekben egyetlen másodpercet se töltsenek feleslegesen a műszerfalon található repülési adatok keresgélésével. Később aztán egyre több repülőgépet szereltek fel áttetsző kijelzővel, majd néhány évtizeddel utána már a sportkocsik szériatartozéka lett. Ma már a normál autókba utólag beszerelve főleg a szélvédőre vetített sebességmérés digitális kijelzésére használják, némelyik típusa például a követési távolság betartására és egyben a ráfutásos balesetre is figyelmeztet.

Azonban a napokban a Kickstarter oldalára is felkerült, Hudlynak becézett szerkentyű még ezeknél is többet tud. A kilométeróra mutatójával versengő sofőrök helyett viszont inkább az okostelefon-függők fogják majd értékelni. Ez a kijelző ugyanis nemcsak az olyan, vezetés közben fontosnak számító adatot mutatja, mint a sebesség, az üzemanyag mennyisége vagy a hőmérséklet, de kompletten megjeleníti az okostelefon tartalmát is minden alkalmazásával együtt. Így aztán már tényleg semmi oka nem lehet senkinek, hogy vezetés közben a mobiljával bíbelődjön, vagy, hogy szemét akár egy pillanatra is levegye az útról – írja a The Verge.

A Hudly rendszere a vezető látószögébe eső, szélvédőre felfüggesztett áttetsző kijelzőből, és a napellenző magasságába szerelt projektorból áll, amit egy HDMI kábellel a műszerfal alatt található trapéz alakú diagnosztikai portba kell csatlakoztatni (az utóbbi minden, 2001. után gyártott európai márkájú kocsi alaptartozéka).

A speciális optikai üvegből készült, panorámatükör formájú, átlátszó kijelző alkalmazkodik a fényviszonyokhoz, és színesen jeleníti meg bármelyik applikációt az okostelefonról. A térkép alkalmazásra támaszkodva nyilakkal mutatja az útirányt, jelzi a teljes útvonalat és a sebességet, miközben az adott útszakaszon érvényes sebességkorlátozásra is figyelmeztet. Nemcsak megjeleníti a chat- és az egyéb szöveges üzeneteket, de a sofőr vezetés közben a telefon hangvezérlő funkcióját kihasználva még választ is küldhet rajta keresztül.

A nem meglepő módon Szilícium-völgyben felnövő kisvállalkozás a Kickstarter közösségi finanszírozásra hajtó kampányában szeptember közepéig szeretné összekalapozni a gyártáshoz szükséges pénzt. Az első támogatóik 199 dollárért juthatnak a Hudly mobil, áttetsző kijelzőjéhez, és ha minden a terveik szerint halad, decemberben ajándékként már bárki becsúsztathatja a karácsonyfa alá.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.