Egy kütyü, ami a szélvédőre írja az sms-t

Pontosabban a szélvédőre szerelt áttetsző kijelzőre, amely okostelefonunk teljes tartalmát mutatja anélkül, hogy vezetés közben egy ujjal is érintenünk kellene. A Hudly jelzi az útvonalat, elnavigál a forgalmi dugóktól, de ha nagyon akarjuk, még sms-t is diktálhatunk neki. Egy újabb okos találmány a Kreatív Telenorral közös Next rovatában.

A head-up display (HUD), vagy hevenyészett fordításban a szemünk elé vetített kijelző nem feltétlen új találmány. Már a második világháborút követő években is használták a vadászrepülőgépek pilótái, hogy éles helyzetekben egyetlen másodpercet se töltsenek feleslegesen a műszerfalon található repülési adatok keresgélésével. Később aztán egyre több repülőgépet szereltek fel áttetsző kijelzővel, majd néhány évtizeddel utána már a sportkocsik szériatartozéka lett. Ma már a normál autókba utólag beszerelve főleg a szélvédőre vetített sebességmérés digitális kijelzésére használják, némelyik típusa például a követési távolság betartására és egyben a ráfutásos balesetre is figyelmeztet.

Azonban a napokban a Kickstarter oldalára is felkerült, Hudlynak becézett szerkentyű még ezeknél is többet tud. A kilométeróra mutatójával versengő sofőrök helyett viszont inkább az okostelefon-függők fogják majd értékelni. Ez a kijelző ugyanis nemcsak az olyan, vezetés közben fontosnak számító adatot mutatja, mint a sebesség, az üzemanyag mennyisége vagy a hőmérséklet, de kompletten megjeleníti az okostelefon tartalmát is minden alkalmazásával együtt. Így aztán már tényleg semmi oka nem lehet senkinek, hogy vezetés közben a mobiljával bíbelődjön, vagy, hogy szemét akár egy pillanatra is levegye az útról – írja a The Verge.

A Hudly rendszere a vezető látószögébe eső, szélvédőre felfüggesztett áttetsző kijelzőből, és a napellenző magasságába szerelt projektorból áll, amit egy HDMI kábellel a műszerfal alatt található trapéz alakú diagnosztikai portba kell csatlakoztatni (az utóbbi minden, 2001. után gyártott európai márkájú kocsi alaptartozéka).

A speciális optikai üvegből készült, panorámatükör formájú, átlátszó kijelző alkalmazkodik a fényviszonyokhoz, és színesen jeleníti meg bármelyik applikációt az okostelefonról. A térkép alkalmazásra támaszkodva nyilakkal mutatja az útirányt, jelzi a teljes útvonalat és a sebességet, miközben az adott útszakaszon érvényes sebességkorlátozásra is figyelmeztet. Nemcsak megjeleníti a chat- és az egyéb szöveges üzeneteket, de a sofőr vezetés közben a telefon hangvezérlő funkcióját kihasználva még választ is küldhet rajta keresztül.

A nem meglepő módon Szilícium-völgyben felnövő kisvállalkozás a Kickstarter közösségi finanszírozásra hajtó kampányában szeptember közepéig szeretné összekalapozni a gyártáshoz szükséges pénzt. Az első támogatóik 199 dollárért juthatnak a Hudly mobil, áttetsző kijelzőjéhez, és ha minden a terveik szerint halad, decemberben ajándékként már bárki becsúsztathatja a karácsonyfa alá.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.