hirdetés
hirdetés
hirdetés

Egy honlap az éppen üres lakásokat listázza

A PleaseRobMe címet adta honlapjának egy holland fejlesztő. A „raboljon ki kérem” oldalon azoknak az internetezőknek a lakásait tüntetik fel, akik a közösségi portálokon megadják, hogy éppen merre járnak.

hirdetés

Egy holland fejlesztő a PleaseRobMe azaz a Raboljon ki, kérem címet adta annak a honlapjának, amelyen a helyzetmeghatározó szolgáltatással egybekötött közösségi portálok, alkalmazások veszélyeire hívja fel a figyelmet.

A Pleaserobme.com című oldalon azon felhasználók lakásait tüntetik fel, akik óvatlan módon pontosan megmutatják, hogy éppen merre és otthonuktól milyen messzire járnak.

Az oldal a Foursquare nevű online játék információin alapul, amelyben a játékosoknak a valódi tartózkodási helyüket is meg kell adniuk. A pontos koordinátákat pedig a Twitteren is közzé lehet tenni. Akik erre is hajlandóak, talán bele sem gondolnak, hogy az egész világgal tudatják, éppen merre járnak.

Boy Van Amstel, az oldal egyik fejlesztője szerint mindössze négy óra alatt sikerült megalkotniuk a twitteres kereséseken alapuló honlapot - olvasható a BBC hírportálján megjelent beszámolóban.

A listát a figyelemfelkeltő cím ellenére nem a tolvajoknak hozták létre, ezzel mindössze a közösségi portálokon közzétett személyes információk adta biztonsági kockázatokra kívánják felhívni a figyelmet.

Az internetes biztonsággal foglalkozó szakemberek már régóta arra ösztönöznek minden Facebook-, Twitter- és más közösségiportál-használót, hogy gondolkozzanak el, mielőtt személyes információkkal töltik fel adatlapjukat.

A netes szolgáltatások összekapcsolását, mint például a Google levelező rendszerének közösségiportál-funkciókkal való felruházását már a jogvédő szervezetek is aggályosnak tartják. A mobilinternet és a GPS-es helyzetmeghatározó rendszerrel felszerelt eszközök terjedésével pedig ma már méteres pontossággal megmutatható, hogy ki, mikor, mit, és honnan töltött fel az internetre.

(forrás: MTI)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Indul az HBO Max globális kiterjesztése, ennek részeként az HBO márka alatt Európában futó D2C-szolgáltatások is egységes ernyő alá kerülnek.

Az idei év tökéletes választás a poklok urának, jól is érzik magukat együtt. 

Ebben az évben a döntőbe jutott 47 pályamű közül a legtöbb döntős a Társadalmi célú kampányok – CSR - Márkák, vállalatok /doing good kategóriában született.

Eltűnt az Index impresszumából az Ivermektin nevű vegyületet a koronavírusra hatásos gyógyszerként feltüntető Molnár Dávid neve.

A discovery+ globális terjesztése 25 országban indul, a Discovery márkáinak és partnereinek – például a BBC, az A&E és a Group Nine – több mint 55 ezer epizódjával és az Eurosport tartalmaival, köztük az olimpiai közvetítésekkel.

Felfrissített kategóriarendszerrel a Kreatív digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye 2020-ban! Célunk megtalálni a legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és online megoldásokat a magyar piacról idén is!

hirdetés
hirdetés