hirdetés
hirdetés
hirdetés

Egy híroldal, ahol mindenre kattintani fogsz

A Linke-t fejlesztő magyar startup facebookos likeok és megosztások alapján készít személyes médiát.

hirdetés

Kimutatható-e a lájkok, megosztások elemzéséből az emberek ízlése? Ezt a kérdést tette fel magának Gayer Zoltán, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola docense, majd két évvel ezelőtt elindította a LInKE nevű Facebook-applikáció fejlesztését, ami nagyjából mostanra ért el a béta verziójába.

A Vassy Zsolt vezetésével kifejlesztett hálózati elemző, klaszterező algoritmus lényege rendkívül egyszerű: az alkalmazást használók engedélyezik a rendszernek, hogy elemezze az összes eddigi lájkjukat és megosztásukat, majd ezek alapján egy külön oldalon csomó olyan tartalmat ajánl, ami valószínűleg tetszik majd nekik.

Ez elsőre nem tűnik olyan meghökkentő fejlesztésnek, hiszen jelenleg a Facebook üzenőfala is hasonló rendszerben működik, vagyis ott is találunk egy csomó olyan tartalmat, ami érdekes lehet számunkra. A LInKE-t megálmodó Gayer Zoltán szerint viszont az alkalmazáson keresztül hozzájutunk olyan tartalomhoz is, amit magunktól nem biztos, hogy megtalálnánk, hiszen nem lájkoltuk az adott oldalt, vagy nem egy ismerősünk osztotta meg.

„Rengeteg egészen szűk, de nagyon aktív szubkultúra van, amiket a rendszerünk alapján azonnal csoportokba tudunk rendezni és hozzáférhetővé tesszük azokat a tartalmakat, amiket a hasonló érdeklődésűek osztottak meg” – részletezte az alkalmazás koncepcióját Gayer Zoltán. Majd mondott példát is: a jelenlegi összesen 7500 felhasználó négymillió megosztása és lájkja alapján bármikor előállítható olyan csoport, amelyik tagjai a traktoros cikkeket, képeket imádják osztogatni, de simán felrajzolhatóak politikai témák köré szerveződő csoportok is.

A jelenlegi felhasználói bázisból 5400 értelmezhető csoportot tud felrajzolni a rendszer, ezek között vannak egészen nagyok, ilyen például a gamer azaz a játékrajongók csoportja, vagy a Manga csoport, a South Park csoport, vagy a kisebbek és érdekesebbek közül például érdemes megemlíteni, a magyar szavak elírásával viccelődő emberek közösségét, amit a LInKE-sek „Napasztmek” csoportnak neveztek el.

Honnan jöhet pénz?

A LInKE-t alapvetően tudományos oldalon dolgozó emberek találták ki és hozták létre, de van üzleti modelljük is. Az egyik a klasszikus médiamodell, ami szerint a LInKE felületeire el lehet helyezni reklámokat. Ez nyilván akkor lesz értelmezhető a hirdetők részére, ha elég felhasználó lesz az oldalakon, de akkor elég jól lehet majd célozni.

„Szerintünk nem lehet annál pontosabban és meddő szórás nélkül kommunikálni, mint amikor egy témát, egy nagyon konkrét érdeklődési körrel rendelkező ember elé helyezzük el azt, ami biztosan érdekli” – mondta Gayer Zoltán. Példának hozott egy Ford-rajongói csoportot, akik nyilván nem utasítják majd el a márkához kapcsolódó hirdetéseket, vagy a játékrajongók sem, a nekik szóló ajánlatokat.

A LInKE által generált rengeteg adat a kutatások során is használható, tehát akár az elemzések készítése is lehet bevételi forrás. Gayer Zoltán szerint ez használható akármilyen cég ügyfélkörének ízléstérképezésére, megállapítható, hogy az ügyfélkör milyen egyéb témák, tartalmak iránt érdeklődik. „Akár egy hírlevélben elhelyezett facebookos beléptetés után aktiválható a LInKE,és amennyiben a felhasználó jóváhagyja az alkalmazás futtatását, már rendelkezésre állnak az adatok” – mondta Gayer Zoltán.

A LInKE nemzetközi befuttatásáról Gayer Zoltán annyit mondott, hogy a legtöbb felhasználó egyelőre magyar, és rövid távon nem tervezik nemzetközi piacon bemutatni az alkalmazást.

Természetesen mi is kipróbáltuk a LInKE-t, a szokások alapján felkínált tartalom viszont nem olyan volt, hogy minden felkínált tartalomra kattintani szerettünk volna. Ez a készítők szerint azért van, mert jelenleg nagyon kicsi az alapsokaság, azaz kevesen regisztráltak még, Akkor lesz igazán pontos a tartalomszűrés, ha tízezrek adatai alapján készülnek a klaszterek. Addig is, íme néhány érdekes csoport.

Slammerek 
Rockosok
Fradisok 
Ellenzékiek
Simicskás 

Ilyen izgalmas ábrákat készít a rendszer az egyes csoportokról. Az alábbin a gamerek közössége látható, az egyes színek az csoporton belüli alcsoportokat jelölik.

Lehet nagyítani is!!!

Itt pedig az ellenzéki csoport látható:

Lehet nagyítani is!!!

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A cég áprilisban hozza ki a Pepsi Cafét, kétszer annyi koffeinnel.

Mikor kell igazán beindítani a hájpot? Saját közösségi csatornákra érdemes koncentrálni, vagy jobb, ha más oldalakon indul be beszélgetés a filmről?

Az emberi sokszínűség áll a karácsonyi reklám középpontjában.

Az ügynökség a klasszikus kékben is meglátta a potenciált.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés