hirdetés
hirdetés
hirdetés

Effie - az OMD nevezett a legtöbb munkával

Idén jóval több nevezés érkezett a hatékony reklámozásról szóló versenyre, az Effie-re. Míg tavaly 84 pályázat közül választották ki a shortlisteseket, addig idén 101 munkát bírál el a zsűri. A Kreatív Online úgy tudja, hogy a legtöbb kampányt az OMD Hungary nevezte be. A Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) idén hetedik alkalommal rendezi meg a versenyt.
hirdetés

43 cég összesen 101 nevezést küldött el az idei Effie-re, ez pedig jóval magasabb mint tavaly volt, amikor 33 pályázó 84 nevezéssel szerepelt a megmérettetésen.

A reklámhatékonysági versenyre most is tíz kategóriában várták a munkákat, és mint megtudtuk, a legtöbb pályázatot - 24-et - a nem tartós fogyasztási cikk egyéb kategóriában regisztrálták a szervezők. Ezt követi tízzel lemaradva a nem tartós fogyasztási cikk étel kategória, majd az imázs 11 kampánnyal. A kategóriák között szerepel még a tartós fogyasztási cikkek, a nem tartós fogyasztási cikkek ital, a telekommunikáció, a pénzügyi, kulturális és egyéb szolgáltatás, továbbá a társadalmi célú kommunikáció.

Az Effie-n ebben az évben is az OMD Hungary-hez kötődik a legtöbb nevezés, összesen 11 munka, lemaradva mögötte, de a második helyen a Grey szerepel hét kampánnyal, a harmadik pedig hat nevezéssel az MC Media Company. Öt nevezéssel szerepel a versenyben a JWT Budapest, a hat, a Mediaedge:cia, néggyel pedig a DDB és a TBWA Budapest.

Mint ismert, az Effie-re nemcsak az ügynökségek, hanem a megbízó cégek is nevezhetik a kampányokat. A pályázaton azok a kampányok vehettek részt, amelyek tavaly január 1-je és idén május 31-e között magyarországi médiumban futottak, illetve nem nevezték korábban Effie-re.

A benyújtott kampányok közül a kiírók kutatási szakemberek bevonásával ötöt véletlenszerűen kiválasztanak és a pályázó kutatási adatait auditálják. A pályamunkákat egy nyolcvanfős szakmai zsűri bírálja el, ennek összeállításán a szervezők jelenleg dolgoznak.

A kategóriánkénti Arany, Ezüst és Bronz Effie-t az októberi díjkiosztón adják át.

A tavalyi Effie-n a 36 shortlistes munka közül az  Insomnia Magyar Turizmusnak (MT) készített vírusfilmje, a „Balatoni nyár” kapta a Platina Effie-t. Arany Effie-t a platinagyőztes mellett az Initiative, a Noe’s Ark, a Mediaedge:cia, a Young&Rubicam, a Leo Burnett és a Carnation vihetett haza.

Kategóriánkénti nevezések száma
Nem tartós fogyasztási cikk - egyéb 24
Nem tartós fogyasztási cikk - étel 14
Imázs 11
Tartós fogyasztási cikk 9
Telekommunikáció 9
Társadalmi célú kommunikáció 8
Szolgáltatás 7
Pénzügyi szolgáltatás 7
Nem tartós fogyasztási cikk - ital 6
Kulturális szolgáltatás 6

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Célzott ajánlók segítik a könnyebb tájékozódást a megújult oldalon.

Az önirónián és mémeken szocializálódott Instagram generációt célozza a meki új kampánya.

A cég végre megerősítette a pletykákat: tényleg lesz külön „hírek” szekció az appban, és azt valódi újságírók töltik majd meg.

Négyféle csokit olvasztott össze egy táblába az édességgyár, és ezzel nem csak azokra gondolnak, akik Gombóc Artúr nyomdokain járva, minden csokoládét imádnak.

Lassan teljes az idei filmfesztivál programja, és már összeállt a nemzetközi zsűri is.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés