hirdetés
hirdetés
hirdetés

Econet: nőtt az árbevétel és a veszteség

Nőtt az árbevétel és az adózott vállalkozási veszteség az Econetnél, melynek új neve Est Média lesz. A Szigetben való többségi tulajdon tavalyi megszerzése alapvetően alakította át a cégcsoport működését.

hirdetés

Az Econet 8,38 milliárd forint bevételt ért el 2010-ben, adózott vállalkozási vesztsége pedig 1,475 milliárd forint volt, szemben az egy évvel korábbi 2,098 milliárd, illetve 771,5 millió forinttal. A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján közzétett konszolidált, nem auditált, a nemzetközi számviteli elvek (IFRS) alapján készült gyorsjelentés szerint – a még be nem jegyzett – új nevén Est Média hagyományos médiatermékei több mint másfél milliárd forinttal növelték árbevételüket, többek között az országos kereskedelmi rádiós tevékenységhez kapcsolódó értékesítés bővülésének köszönhetően. Az egyszeri tételekkel korrigált adózott vállalkozási veszteség 327,5 millió forint volt tavaly, míg egy évvel korábban a veszteség még jelentősen nagyobb összeget, 491,4 millió forintot tett ki.

Balázs Csaba, az Econet elnök-vezérigazgatója a közleményben elmondta, hogy a céljuk, hogy a cégcsoport 2011-es, a jelenlegi portfóliót figyelembe vevő konszolidált árbevétele a reklámpiac teljesítményétől függően 8,5 és 10 milliárd forint közötti tartományban legyen és a csoport üzemi szintű eredményessége félmilliárd forintot meghaladó mértékben javuljon a 2010-es adatokhoz képest.

A 2010-es év a Sziget Kft. – az Econet Event üzletága – többségi tulajdonának november végi megszerzésével a cégméret ugrásszerű növekedésével zárult, december 31-vel a cégcsoport konszolidált mérlegfőösszege meghaladta a 10 milliárd forintot.

Az árbevétel növekedésével párhuzamosan a portfolióbővülés miatt megnövekedtek ugyan a csoport költségei is, mindemellett az üzemi eredmény csaknem 430 millió forinttal, 69 százalékkal, a kamat- és adófizetés, valamint értékcsökkenés előtti eredmény (EBITDA) pedig több mint félmilliárd forinttal, 108 százalékkal javult a bázisidőszakihoz képest. Tavaly az üzemi szintű veszteség 190 millió forint, az EBITDA pedig plusz 36,3 millió forint volt.

A gyorsjelentés szerint az Event üzletág miatt 2011-től az árbevétel dinamikája megváltozik: több mint 70 százaléka a fesztiválszezont és az azt megelőző időszakot magában foglaló második-harmadik, 19 százaléka pedig a médiaköltések szempontjából hagyományosan legerősebb negyedik negyed évben folyik majd be. A költségek felmerülésének előre látható üteme miatt – a médiaszektor általános működési költségei egyenletesen oszlanak el a negyedévek között, míg az Event üzletág költségei már a második negyedévben megjelennek – az is várható, hogy a cégcsoport üzemi szintű eredményei csak harmadik-negyedik negyedévben képződnek. Ez egyben azt is jelenti, hogy az ezt megelőző időszaktól üzemi szintű eredmény nem várható.

A február végi közgyűlésen arról is határoztak, hogy Est Média Vagyonkezelő Nyrt. lesz az Econet új neve. A közgyűlésen döntöttek arról is, hogy 100 forintról 1000 forintra emelik a részvények névértékét, így a darabszám 6,851 millió lett. Az Econet részvényeivel a BÉT „A” kategóriájában kereskednek, a papír hétfői záró ára 86 forint volt, az elmúlt 12 hónapban pedig 84 és 143 forint között mozgott.

(forrás: MTI)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Kampány készült az új brand indulásához.

A szolgáltató legújabb kkv-kampányában olyan vállalkozókat mutat be, akik napok alatt hajtottak végre kritikus digitális fejlesztéseket.

Antonio Lucio visszavonulása után a cég Alex Schultzot nevezte ki a pozícióba.

Margaret Ann Dowling itthon korábban többek között a Marquard Media régiós vezérigazgatója volt.

hirdetés
hirdetés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!