Ebben az úszószemüvegben a tempózás már most igazi sci-fi

Méri a sebességet, mutatja az első karcsapástól számított időt és a méterre pontos távolságot a medence szemközti falától – az amerikai FORM cég gondoskodott arról, hogy 2019 legyen az az év, amikor a teljesítménycentrikus vizes edzések világába is megérkezik a digitális jövő egy kijelzővel felszerelt okosszemüveg formájában.

Mert a FORM AR-szemüvege egy kicsit tényleg olyan, mint a kiterjesztett valóságot megjelenítő Google Glass, azzal a nem elhanyagolható különbséggel, hogy ezt vízben kell használni. A vancouveri bázisú sporttechnológiai fejlesztésekkel foglalkozó cég kedden jelentette be, hogy végre elkészült legújabb, prémiumkategóriás szemüvegével, amelyet sikerült kiterjesztett valósággal is felszerelnie – írja cikkében az UsaToday.

Ez a kis szerkezet a partról bekiabáló edző helyett már a medencében is képes valós idejű teljesítménymutatókkal szolgálni, vagyis úszás közben minden fontosabb paramétert meglebegtetni tempózás közben viselőjének szeme előtt. Amit tehát a futók csuklóján eddig a Fitbit vagy az Apple Watch jelentett, az hamarosan az úszók szemén a FORM Swim Goggles lesz.  

A FORM Swim Goggles az edzőket okosabbá, az edzéseket tervezhetőbbé teszi, miközben úszókat szórakoztatva informálja
A FORM Swim Goggles az edzőket okosabbá, az edzéseket tervezhetőbbé teszi, miközben úszókat szórakoztatva informálja

A szemüveg pontosan úgy néz ki, mint bármely más, akár triatlonisták által is használt darab: erős szíj, vízzáró illeszkedés, tükör tisztaságú üveg – egyetlen eltéréssel annak jobb oldalán, ahol a rendszer agya található. Az eszközt ugyanis egy mesterséges intelligenciát használó, miniatürizált fedélzeti számítógép támogatja, a lencsékbe beépített AR-technológiának köszönhetően pedig beállítástól függően jeleníti meg kijelzőjén az adatokat. Tartozik hozzá egy akkumulátor is, amely egy feltöltéssel összesen 16 órányi úszáskövetést tesz lehetővé.

A legelső karcsapástól számítva méri az időt, érzékeli a pihenést, kijelzi a már megtett méterek számát, az elégetett kalóriát, a fordulásnál mért részidőket és a távolságot a medence túlsó falától számítva. Az úszók a hozzá fejlesztett telefonos applikáción keresztül személyre szabhatják, hogy egyszerre melyik két paraméter jelenjen meg szemüvegük kijelzőjén, ahogyan azt is beállíthatják, hogy az adatok úszás közben, fordulók után vagy csak pihenés közben látszódjanak. Edzés után az applikációban tárolt adatokat aztán lehet elemezgetni, továbbküldeni az edzőnek, vagy az elért mérőszámok alapján akár kompletten újragondolni az edzéstervet. 

A valós idejű adatokat kijelző úszószemüvegen a cég több mint négy éven át dolgozott, folyamatosan versenyúszókkal és edzőkkel egyeztetett, miközben azzal kísérletezgettek, hogyan lehetne tökéletesen vízállóvá és a lehető legkisebb méretűre csökkenteni a szemüvegbe illeszkedő AR-technológiáért felelős szerkezetet. Mostanra azonban minden összeállt a terveik szerint, így az okosszemüveget augusztus hetedikétől a cég weboldalán keresztül 199 dollárért (~56 ezer forintért) lehet megrendelni, és persze, aznap élesítik mellé az iOS- és androidos platformra fejlesztett applikációt. 

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: Szeptember 4. péntek délelőtt

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.