Ebben az intelligens jóganadrágban minden ászana a helyére kerül

Az otthon gyakorló jógiknak fejlesztett speciális öltözéket egy okosruhák tervezésével foglalkozó cég, amely az oktatót gyakorlatilag beleszőtte a ruhákba. A pólókba és pantallókba rejtett apró szenzorok ugyanis egyből jelzik, ha viselőjük rossz helyzetben tartja magát az adott jógapózban.

A Pivot Yoga cuccok pont olyanok, mint bármely más jógaöltözet, amelyet direkt légáteresztő, rugalmas és gyorsan száradó textilből készítettek, mindössze annyi különbséggel, hogy ezeket már vezeték nélküli kommunikációs kapcsolattal is ellátták, és összekötötték a cég mobilos applikációjával. Az alkalmazáson keresztül ugyanis különböző típusú jógaóráról készült videót lehet megnyitni, kezdés előtt pedig a ruhák szenzorai automatikusan beszkennelik a viselője testavatar képét, hogy gyakorlás közben a tévére kivetítve össze is tudják hasonlítani saját mozgásukat a jógaoktatóéval – írja cikkében a The Verge.  

Az applikáció hangvezérléssel működtethető, rövid parancsokkal lehet utasítani a kezdésre és a szünetre, de az öltözék maga is egy egy rövid mondattal jelzi, ha felállt a kapcsolat, és mi is egy "Kezdődhet" felkiáltással adhatjuk tudtára, hogy indulhat a móka. Ahogy a tervezők az oldalukon írják, egyáltalán nem muszáj közben beszélni, de ha arra vagyunk kíváncsiak, vajon helyesen álltunk-e meg egy adott pózban, elég annyit kérdeznünk a virtuális asszisztenstől, hogy "Pivot, ez így milyen?", válaszként pedig Pivot egyből javasolja, hogyan korrigáljuk testtartásunkat, merre hajlítsuk vagy fordítsuk karunkat, lábunkat.

Fotó: Pivot Yoga
Fotó: Pivot Yoga

"Persze nagy kihívás a rendszernek, hogy pontosan jelezze, ki, milyen hibát követ el jógázás közben, hiszen minden jógi teste más. Ezért a ruhákat úgy terveztük, hogy a lehető legtöbb érzékelővel lássuk el, amelyek automatikusan képesek lekövetni a mozgó testet" - utalt Joe Chamdani, a TurningSense okosruházatokat tervező cég alapítója arra, hogy 16 különböző, szimultán dolgozó érzékelőt szereltek a póló-nadrág szettek azon részeibe, amely alatt a test hajlító, csavaró mozgásokat végez, és ezek összehangolt adatai alapján tudja a virtuális asszisztens megmondani, hogy ideális szögben vagy a testtől megfelelő távolságra helyezkednek-e el a végtagok egy kitartott ászanában.

A ruhadarabokat mikro USB-porttal látták el, amelyen keresztül feltöltve öt órán át használható a rendszer; mosni pedig csak hideg vízben szabad. A Pivot weboldalán jelenleg 99 dollárért kínálnak egy ilyen felső és nadrág szettet, a hozzá fejlesztett alkalmazásban elérhető videókért azonban minden hónapban 19 dollárt kell fizetni. Rendelést egyelőre csak az Egyesült Államokban és Kanadában élőktől vesznek fel, és az app is csak iOS-platformra tölthető le, de a cég tervei szerint tavasztól kibővítik elérésüket, és androidos mobilokra is lefejlesztik az alkalmazásukat.

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók