hirdetés
hirdetés
hirdetés

Durcás lett az RTL Klub

Nem vett részt az RTL Klub a média felelősségéről szóló beszélgetésen. Pedig megígérte. Tényleg nem képes a két kereskedelmi csatorna egy asztalhoz ülni? A "nem megyek el"- sorozat legújabb része és összefoglaló az elhangzottakról.
hirdetés

Nem ment el Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója BrandTrend szakmai tartalomszolgáltató által szervezett beszélgetésre, amely a média felelősségéről szólt és szervezők Bajomi-Lázár Péter médiakutatót, Fazekas Ildikót, Önszabályozó Reklámtestület főtitkárát, Gyöngyössy Bencét, a Tv2 programigazgatóját, Murányi Marcellt, a Blikk főszerkesztőjét és Kert Attilát, az MTV hírigazgatóját is meghívták.

Az RTL távolmaradása elsősorban azért érdekes, mert a Tv2 szeptember közepén arról értesítette a nyilvánosságot, hogy nem vesz részt BrandFestival 2008-as konferencián. A tüntető visszalépést azzal indokolta a piacvezetői pozíciót átvenni akaró csatorna, hogy a szervezők visszaigazolás előtt a programba illesztették Várdy Zoltánt, a Tv2 vezérigazgatóját valamint nem közölték a Tv2-vel, hogy a tévés szekció időközben az R-Time RTL-es értékesítési cég minikonferenciájává lényegült. Ezért a Tv2 programigazgatója sem ült egy asztalhoz az RTL Klub-, a Viasat3- és az MTV programigazgatójával.

Korábban úgy tűnt a BrandTrend ugyan más apropóval, de mégis közel tudja terelni egymáshoz a konkurensek döntéshozóit, ám az október 29-én megtartott esemény végül Kolosi Péter nélkül zajlott le.

Nem lesz szerecsen-mosdatás
"Kolosi Péter egy nappal a rendezvény előtt hívott fel, hogy nem tud eljönni" - mondta Kőszegi András, a BrandTrend ügyvezetője.

Rényi Ádám, az RTL kommunikációs igazgatója azt mondta, Kolosi Péter nem kívánt részt venni szerecsen-mosdatásban, nem akart elmenni egy olyan eseményre, amit azért rendeztek, mert a Tv2-nek rosszul jött ki a BrandFestival-os távolmaradás. "Nagyon szívesen leülünk a Tv2-vel, de a Brandtrend-et nem tartjuk független szakmai médiumnak, mert a Tv2 szócsöve" - tette hozzá Rényi.

Arra a kérdésre, hogy, ez mennyiben számít más mint amikor a Tv2 a Brandfestival-ra nem ment el, Rényi azt válaszolta, hogy a két esemény szakmai súlya nem azonos: a Brandfestival az egyik legrangosabb szakmai esemény, a Brandtrend viszont nem az.
 
A "szócsőség"-re Kőszegi András, a BrandTrend ügyvezetője azt mondta, a Tv2 és a BrandTrend között teljesen egyértelműen jelzett együttműködési megállapodás van, a Tv2-nek van egy rovata, ahogy a Danubius rádiónak vagy a Coca-Colának is, a beszélgetést viszont nem a Tv2 szervezte és támogatta.

Egyébként Kőszegi szerint az RTL Klub vezetői pontosan tudtak a BrandTrend és a Tv2 együttműködésről, így furcsa, hogy míg október 15-én a felkéréskor még örömmel mondtak igent, egy nappal a beszélgetés előtt erre hivatkozva mondták le. Véleménye szerint a BrandFestivalt és a BrandTrend kerekasztal beszélgetéseket összehasonlítani több okból is butaság. "Az, hogy ez az elmaradt vita megismétlése lenne, nem igaz, hiszen a felkérés napján erről a felekkel meg is állapodtam. A beszélgetés rangjának minősítése pedig a jelenlévő kiváló szakemberekre nézve is udvariatlan" - tette hozzá Kőszegi.

Azt, hogy BrandTrend és a Tv2 kapcsolata miért csak az esemény előtt egy nappal jutott a RTL Klub eszébe, Rényi azzal magyarázta, hogy csak a sajtóból értesültek arról, hogy a BrandTrend rendezvény személyi összetételében is a Tv2 miatt elmaradt BrandFestival-os vita megismétlése lehet.

Megkérdeztük Grexa Liliánát is arról, hogyan kapcsolódnak a Brandtrendhez. A Tv2 szakmai kommunikációs vezetője azt mondta, hogy a BrandTrend weboldalán található egyik rovatra szóló együttműködési megállapodás van a két cég között. "Mivel az egy éve fennálló együttműködésünk csak erre a felületre vonatkozik, ezért sem a rádióműsorokhoz, sem a kerekasztal-beszélgetésekhez nem kapcsolódunk semmilyen formában, hacsak nem meghívottként, ahogy ez történt a mostani esemény kapcsán is" - mondta Grexa Liliána.

Feltettük azt a kérdést is mindkét csatorna képviselőjének nem érzik-e rendkívül gyerekesnek ezt az utóbbi két hónapban zajló folyamatot, a válaszokból az derült ki, hogy nem. Mindketten azt mondták szívesen leülnek egymással megfelelő fórumon.  
 

Erről beszélgettek
Közepesesen izgalmas beszélgetést folytatott a Brandtrend szervezésében Bajomi-Lázár Péter médiakutató, Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklámtestület főtitkára, György Bence, a Tények felelős szerkesztője, Murányi Marcell, a Blikk főszerkesztője és Kert Attia, az MTV hírigazgatója a közszolgálatiságról, a bulvárról és általában a média felelősségéről.

A legdinamikusabb vitatkozós rész akkor jött el, amikor Bajomi Lázár Péter médiakutató azt mondta, az emberek szocializációjában nincs akkora szerepe a médiának, mint a személyes kommunikációnak, így a média felelősségéről sem lehet ilyen értelemben beszélni.

Erre Kert Attila, a közszolgálati televízió hírigazgatója a 2006. októberi tévészékház elleni támadást hozta példaként. Szerinte nem fajult volna el olyan mértékben, ha a Hír Tv helyszínen dolgozó tudósítója nem beszélt volna élő adásban forradalomról.

György Bence, a TV2 Tények című műsorának felelős szerkesztője szerint az országos kereskedelmi tévéknek tulajdonított felelősség egyre kisebb lesz, ahogy a kábelcsatornák térnyerése erősödik és saját nézettségi arányuk csökken. Kert Attila hozzátette: Aczél Endre befolyása összemérhetetlenül nagyobb volt a rendszerváltás előtt, mint ma az összes televíziónak együttvéve, mivel akkor az embereknek nem volt meg a választási lehetősége, hogy mit nézzenek, ezzel szemben a különböző médiumok hatásai ma kiegyenlítik egymást.

Murányi Marcell, a Blikk főszerkesztője szerint az ő felelőssége elsősorban az, hogy az emberek jelentős része a Blikk olvasásakor szembesül az írott magyar nyelvvel, ezért nem mindegy, hogy mit hogyan fogalmaznak meg. Címlapszerkesztési gyakorlatukról annyit mondott, hogy ez az elsődleges eszközük a lap eladására, így annak igazodnia kell a közízléshez, az embereket leginkább érdeklő történésekhez.

A kerekasztal beszélgetés résztvevői szerint ugyanakkor a bulvárlapok címlapját elsősorban az befolyásolja, hogy mi az, amire a kiadók jogászai rábólintanak, nem pedig az, hogy mit vár el a közízlés, ami egyébként egy megfoghatatlan valami, amit maga a média is generál.

Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklámtestület főtitkára szerint nagyon fontos az újságírók saját maguk által vallott értékek és elvek betartása.

Egyik tanulsága volt a beszélgetsének, hogy az önszabályozó etikai kódexek bár egyre inkább elterjedtek, csak akkor van értelmük, ha azt mindenki elfogadja és annak útmutatásai szerint is dolgoznak.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (2 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Nekem a műsorok nem tetszenek.
#
Nem tetszik, hogy állandóan késöbb kezdődnek a műsorok, mint ami a műsorújságban megjelent!

A digitális táborát a Bátor Tábor április óta építi, szerveznek online, interaktív foglalkozásokat súlyosan beteg gyerekeknek és családjaiknak.

Terézvárosban és Józsefvárosban is lehet majd szabadtéren filmeket nézni. 

 A Getty Images a Polyphony Digital Inc. nevű fejlesztőcéggel állt össze még tavaly, hogy képeket csináljanak a Gran Turismo nevű videojáték legjobb pillanatairól. 

Startup Hungary néven indul egy mentorprogram magyar startupoknak, melybe már bizonyított, külföldön is működő magyar startupok alapítói is beszálltak.

Az oldal online divatáruházak kínálatát aggregálja.

hirdetés
hirdetés

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.