hirdetés
hirdetés
hirdetés

Durcás lett az RTL Klub

Nem vett részt az RTL Klub a média felelősségéről szóló beszélgetésen. Pedig megígérte. Tényleg nem képes a két kereskedelmi csatorna egy asztalhoz ülni? A "nem megyek el"- sorozat legújabb része és összefoglaló az elhangzottakról.
hirdetés

Nem ment el Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója BrandTrend szakmai tartalomszolgáltató által szervezett beszélgetésre, amely a média felelősségéről szólt és szervezők Bajomi-Lázár Péter médiakutatót, Fazekas Ildikót, Önszabályozó Reklámtestület főtitkárát, Gyöngyössy Bencét, a Tv2 programigazgatóját, Murányi Marcellt, a Blikk főszerkesztőjét és Kert Attilát, az MTV hírigazgatóját is meghívták.

Az RTL távolmaradása elsősorban azért érdekes, mert a Tv2 szeptember közepén arról értesítette a nyilvánosságot, hogy nem vesz részt BrandFestival 2008-as konferencián. A tüntető visszalépést azzal indokolta a piacvezetői pozíciót átvenni akaró csatorna, hogy a szervezők visszaigazolás előtt a programba illesztették Várdy Zoltánt, a Tv2 vezérigazgatóját valamint nem közölték a Tv2-vel, hogy a tévés szekció időközben az R-Time RTL-es értékesítési cég minikonferenciájává lényegült. Ezért a Tv2 programigazgatója sem ült egy asztalhoz az RTL Klub-, a Viasat3- és az MTV programigazgatójával.

Korábban úgy tűnt a BrandTrend ugyan más apropóval, de mégis közel tudja terelni egymáshoz a konkurensek döntéshozóit, ám az október 29-én megtartott esemény végül Kolosi Péter nélkül zajlott le.

Nem lesz szerecsen-mosdatás
"Kolosi Péter egy nappal a rendezvény előtt hívott fel, hogy nem tud eljönni" - mondta Kőszegi András, a BrandTrend ügyvezetője.

Rényi Ádám, az RTL kommunikációs igazgatója azt mondta, Kolosi Péter nem kívánt részt venni szerecsen-mosdatásban, nem akart elmenni egy olyan eseményre, amit azért rendeztek, mert a Tv2-nek rosszul jött ki a BrandFestival-os távolmaradás. "Nagyon szívesen leülünk a Tv2-vel, de a Brandtrend-et nem tartjuk független szakmai médiumnak, mert a Tv2 szócsöve" - tette hozzá Rényi.

Arra a kérdésre, hogy, ez mennyiben számít más mint amikor a Tv2 a Brandfestival-ra nem ment el, Rényi azt válaszolta, hogy a két esemény szakmai súlya nem azonos: a Brandfestival az egyik legrangosabb szakmai esemény, a Brandtrend viszont nem az.
 
A "szócsőség"-re Kőszegi András, a BrandTrend ügyvezetője azt mondta, a Tv2 és a BrandTrend között teljesen egyértelműen jelzett együttműködési megállapodás van, a Tv2-nek van egy rovata, ahogy a Danubius rádiónak vagy a Coca-Colának is, a beszélgetést viszont nem a Tv2 szervezte és támogatta.

Egyébként Kőszegi szerint az RTL Klub vezetői pontosan tudtak a BrandTrend és a Tv2 együttműködésről, így furcsa, hogy míg október 15-én a felkéréskor még örömmel mondtak igent, egy nappal a beszélgetés előtt erre hivatkozva mondták le. Véleménye szerint a BrandFestivalt és a BrandTrend kerekasztal beszélgetéseket összehasonlítani több okból is butaság. "Az, hogy ez az elmaradt vita megismétlése lenne, nem igaz, hiszen a felkérés napján erről a felekkel meg is állapodtam. A beszélgetés rangjának minősítése pedig a jelenlévő kiváló szakemberekre nézve is udvariatlan" - tette hozzá Kőszegi.

Azt, hogy BrandTrend és a Tv2 kapcsolata miért csak az esemény előtt egy nappal jutott a RTL Klub eszébe, Rényi azzal magyarázta, hogy csak a sajtóból értesültek arról, hogy a BrandTrend rendezvény személyi összetételében is a Tv2 miatt elmaradt BrandFestival-os vita megismétlése lehet.

Megkérdeztük Grexa Liliánát is arról, hogyan kapcsolódnak a Brandtrendhez. A Tv2 szakmai kommunikációs vezetője azt mondta, hogy a BrandTrend weboldalán található egyik rovatra szóló együttműködési megállapodás van a két cég között. "Mivel az egy éve fennálló együttműködésünk csak erre a felületre vonatkozik, ezért sem a rádióműsorokhoz, sem a kerekasztal-beszélgetésekhez nem kapcsolódunk semmilyen formában, hacsak nem meghívottként, ahogy ez történt a mostani esemény kapcsán is" - mondta Grexa Liliána.

Feltettük azt a kérdést is mindkét csatorna képviselőjének nem érzik-e rendkívül gyerekesnek ezt az utóbbi két hónapban zajló folyamatot, a válaszokból az derült ki, hogy nem. Mindketten azt mondták szívesen leülnek egymással megfelelő fórumon.  
 

Erről beszélgettek
Közepesesen izgalmas beszélgetést folytatott a Brandtrend szervezésében Bajomi-Lázár Péter médiakutató, Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklámtestület főtitkára, György Bence, a Tények felelős szerkesztője, Murányi Marcell, a Blikk főszerkesztője és Kert Attia, az MTV hírigazgatója a közszolgálatiságról, a bulvárról és általában a média felelősségéről.

A legdinamikusabb vitatkozós rész akkor jött el, amikor Bajomi Lázár Péter médiakutató azt mondta, az emberek szocializációjában nincs akkora szerepe a médiának, mint a személyes kommunikációnak, így a média felelősségéről sem lehet ilyen értelemben beszélni.

Erre Kert Attila, a közszolgálati televízió hírigazgatója a 2006. októberi tévészékház elleni támadást hozta példaként. Szerinte nem fajult volna el olyan mértékben, ha a Hír Tv helyszínen dolgozó tudósítója nem beszélt volna élő adásban forradalomról.

György Bence, a TV2 Tények című műsorának felelős szerkesztője szerint az országos kereskedelmi tévéknek tulajdonított felelősség egyre kisebb lesz, ahogy a kábelcsatornák térnyerése erősödik és saját nézettségi arányuk csökken. Kert Attila hozzátette: Aczél Endre befolyása összemérhetetlenül nagyobb volt a rendszerváltás előtt, mint ma az összes televíziónak együttvéve, mivel akkor az embereknek nem volt meg a választási lehetősége, hogy mit nézzenek, ezzel szemben a különböző médiumok hatásai ma kiegyenlítik egymást.

Murányi Marcell, a Blikk főszerkesztője szerint az ő felelőssége elsősorban az, hogy az emberek jelentős része a Blikk olvasásakor szembesül az írott magyar nyelvvel, ezért nem mindegy, hogy mit hogyan fogalmaznak meg. Címlapszerkesztési gyakorlatukról annyit mondott, hogy ez az elsődleges eszközük a lap eladására, így annak igazodnia kell a közízléshez, az embereket leginkább érdeklő történésekhez.

A kerekasztal beszélgetés résztvevői szerint ugyanakkor a bulvárlapok címlapját elsősorban az befolyásolja, hogy mi az, amire a kiadók jogászai rábólintanak, nem pedig az, hogy mit vár el a közízlés, ami egyébként egy megfoghatatlan valami, amit maga a média is generál.

Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklámtestület főtitkára szerint nagyon fontos az újságírók saját maguk által vallott értékek és elvek betartása.

Egyik tanulsága volt a beszélgetsének, hogy az önszabályozó etikai kódexek bár egyre inkább elterjedtek, csak akkor van értelmük, ha azt mindenki elfogadja és annak útmutatásai szerint is dolgoznak.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (2 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Nekem a műsorok nem tetszenek.
#
Nem tetszik, hogy állandóan késöbb kezdődnek a műsorok, mint ami a műsorújságban megjelent!

Úgy volt, hogy nem lesz hivatalos mörcs karácsonyra, de aztán észhet tért a cég.

Az árnyalat hivatalosan persze nem a kólásdobozról kapta a nevét, hanem nemes egyszerűséggel „klasszikus kéknek” hívják.

Robert De Niro saját gyűjteményének darabjait is felajálotta a könyvhöz.

A fenntarthatóság jegyében állt össze a két nagy múltú amerikai vállalat.

A szezon eddigi legváratlanabb ünnepi szpotját szállította a norvég posta.

hirdetés
hirdetés

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.