Dünnyögő minirobot segít jó szokásaink kialakításában

Addig villog és zajong, amíg gazdája nem vesz róla tudomást, de minden elvégzett feladat után szivárványszínben pompázva ünnepel - ez Moti, a XXI. század Tamagochiba öntött jutalmazó személyi coach-a. Újabb okoskütyü a Kreatív Telenorral közös Next rovatában.

Hosszú időbe telik, amíg reggeli kávénkról leszokva zöld teát iszunk, tíz perces visszafekvés helyett gerincünk nyújtásával kezdjük a napot, napi nyolc pohárra tornázzuk fel vízadagunkat, vagy, hogy esténként hazaérkezve automatikusan váltsunk edzőcipőnkre. Az okostechnológiát a pszichológiával ötvöző Kayla Matheus és Laura Day szerint az ilyen jó szokások kialakításában segít a kis asztali robot, amely tulajdonosát fény- és hangjelekkel motiválja a napi rutin betartására - írja a Techcrunch.

A látszatra egyszerű külső mögött egy több mint tízéves tudományos kutatás és a szocio robotika egyik nagyon is kézzel fogható darabja áll. A MOTI tervezői ugyanis azt a viselkedéspszichológiai elméletet vették alapul, melyek szerint minden szokásunk kialakulásához kell egy ingert kiváltó jel, arra válaszként adott rutinszerű cselekvés, majd az abból fakadó jutalomszerű érzés. A hangsúly azonban mindig az első, aktiváló tényezőn van, ami minden következő alkalommal egyre intenzívebben fog hatni ránk. A jel-rutin-jutalmazás hármasából kialakult jó és rossz szokásainkat azonban az agyunk nem tudja megkülönböztetni, szinte mindig csak egy megfelelő jelre és jutalomra vár. Ezt használták ki a MOTI fejlesztői is, akik egy tenyérnyi nagyságú kockába sűrítették össze ezt az egész folyamatot.

Méghozzá úgy, hogy egy okostelefonos applikációt fejlesztettek, amely egy kérdőív segítségével térképezi fel a tulajdonos napi ritmusát, és egyben azt is, hogy milyen új szokásokat szeretne beépíteni a mindennapjaiba. A kielemzett kérdéssor rapid személyiségtesztként funkcionál, ez alapján dönti el az alkalmazás, hogy milyen személyiséggel felruházott apró robot illik hozzá legjobban. Így aztán MOTI kíméletlen őrmesterként villoghat vörösben, nagy zajt csapva, de jelezhet békésen is lágy fényekkel, kellemes ciripeléssel, minden elvégzett feladat után szivárványszínben pompázva jutalomként.

A mozgásérzékelővel ellátott MOTI ugyanis addig dünnyög és villog az előszobában az edzőcipő mellett, amíg nem nyomja meg gazdája a közepén található gombot, és nem kezd bele azonnal a jó szokásként beprogramozott esti futásába. Az a cél, hogy ezek a jelzések pozitív megerősítésként épüljenek be a felhasználó mindennapjaiba, és hosszú távon a hozzájuk kapcsolt cselekvések jó szokássá váljanak. A futásból visszaérkezett felhasználó pacsija után például MOTI nagy ünneplésbe kezd, applikációján keresztül pedig a napi teljesítményt és az addigi fejlődést is végig lehet követni.

„Az egészségi állapotot monitorozó hordható okostárgyakhoz és fitnesz applikációkhoz kötött újdonság varázsa néhány hét alatt elmúlik, és senki nem kéri rajtunk számon, ha a napi ígéret adagunkat nem tartottuk be. Az emberek szívesebben működnek együtt egy emberihez hasonló logikával és érzelmekkel felruházott robottal, mint a róluk csak adatokat tároló, naptárfunkcióként működő alkalmazásokkal”- írják weboldalukon az apró személyi-coach gyártásához közösségi finanszírozással pénzt gyűjtő fejlesztők, akik szerint a minirobot pont ennek az emberszerű számonkérő, ösztönző és jutalmazó tulajdonságnak köszönheti hatékonyságát.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről, az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

A GyártásTrend ősszel folytatja országjáró Roadshow-ját, amelynek keretében a gyártó cégek használható tudást kapnak a digitalizációs ipar 4.0 megoldásokról.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.