hirdetés
hirdetés
hirdetés

Dragan Sakan’55

Dragan Sakan élő legenda. Ahogyan magáról írja: pszichológus, tudós, író, újságíró, filmrendező, dizájner, művész, professzor, üzletember együtt, de egyik sem külön-külön. Született életművész. Íme az életműve, egy könyvben, ahogyan ő látja.
hirdetés

Dragan Sakan tavaly volt 55 éves. Ez csak azok számára meglepő, akik már hallották előadásait vagy találkoztak vele. Szétcigarettázott hang, barázdált arc, akár hetvennek is kinézhetne, de mindig gyönyörű nők veszik körül. Nem véletlen, hogy szerinte a reklám is egy „gyönyörű nő”. Ezt  részletesen kifejti nemrég kiadott életrajzi könyvében.

A szlovén Sakan a New Moment dél-európai ügynökséggel a háta mögött a balkán reklámguruja. Volt már marketingmagazinja (az is New Moment), galériája (New Moment Ideas Galery), egyik alapítója a Golden Drum reklámfesztiválnak, és fenntartja a pirani New Ideas Campust. Minden, amihez nyúl, siker lesz. Láthatóan azt gondolja, mindenhez, ami a reklámhoz kapcsolódik, ő ért a legjobban, és erről szívesen és sokat beszél. Könyvében elmeséli, hogy meghívták az MIT-re előadást tartani, de megüzente, hogy nem ér rá. Csak később jött rá, hogy a világ egyik legjobb egyetemét utasította vissza.

Ha már kiadott egy könyvet (valójában a másodikat, az elsőnek a címe: Pretty Woman, és miről szólna másról, mint a reklámról) elmondja, hogy szerinte mi kell egy jó márkához: I-I-I-I. Érthetőbben: Interaction, Identity, Idea, Image. A kedvenc márkái pedig Zaki és Laki. Nem ismerik egyiket sem? Sakan fiairól van szó. Egyikük követi az ügynökségben, a másik viszont modell lett, és képzeljék, a Playboyban is szerepelt már.
A két fia a kedvenc márkája, és dicsekszik velük a könyvében.

Életrajzi album. Ügynökségi hitvallás. Nagyra sikeredett portfólió. Magamutogatás. Bármi legyen is ez a könyv, a balkáni reklámvilág hálás lehet Dragan Sakannak. Hírüket viszi a világban, iskolát teremt otthon, jó reklámokat csinál. Érdemes beleolvasni, tanulságos.


Galambos Márton

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Csúszik az engedélyezési folyamat, de idén még jók vagyunk.

Stáb nélkül, teljesen egyedül kellett lefotóznia magát.

A távmunkában dolgozó kommunikációs dolgozók számára. Mindkettő használata ingyenes.

Nem tudták azonosítani az emberi méltóság megsértésének tényálladékát a kormánypárti hírtelevízió anyagában.

Az edzőtermek zárva, a kültéri sportolás tűrt, de nem támogatott, és vannak, akik ennek ellenére sem adják fel. 

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne ad

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! A Kreatív szaklap először szervezi meg a Best of Best.net & Lollipop workshopot, amelyen az ügynökségek bemutatják a két versenyen legeredményesebben szereplő kampányaikat.

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: június 3.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre!

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! ÚJ IDŐPONT HAMAROSAN!

hirdetés
hirdetés