hirdetés
hirdetés
hirdetés

Dragan Sakan’55

Dragan Sakan élő legenda. Ahogyan magáról írja: pszichológus, tudós, író, újságíró, filmrendező, dizájner, művész, professzor, üzletember együtt, de egyik sem külön-külön. Született életművész. Íme az életműve, egy könyvben, ahogyan ő látja.
hirdetés

Dragan Sakan tavaly volt 55 éves. Ez csak azok számára meglepő, akik már hallották előadásait vagy találkoztak vele. Szétcigarettázott hang, barázdált arc, akár hetvennek is kinézhetne, de mindig gyönyörű nők veszik körül. Nem véletlen, hogy szerinte a reklám is egy „gyönyörű nő”. Ezt  részletesen kifejti nemrég kiadott életrajzi könyvében.

A szlovén Sakan a New Moment dél-európai ügynökséggel a háta mögött a balkán reklámguruja. Volt már marketingmagazinja (az is New Moment), galériája (New Moment Ideas Galery), egyik alapítója a Golden Drum reklámfesztiválnak, és fenntartja a pirani New Ideas Campust. Minden, amihez nyúl, siker lesz. Láthatóan azt gondolja, mindenhez, ami a reklámhoz kapcsolódik, ő ért a legjobban, és erről szívesen és sokat beszél. Könyvében elmeséli, hogy meghívták az MIT-re előadást tartani, de megüzente, hogy nem ér rá. Csak később jött rá, hogy a világ egyik legjobb egyetemét utasította vissza.

Ha már kiadott egy könyvet (valójában a másodikat, az elsőnek a címe: Pretty Woman, és miről szólna másról, mint a reklámról) elmondja, hogy szerinte mi kell egy jó márkához: I-I-I-I. Érthetőbben: Interaction, Identity, Idea, Image. A kedvenc márkái pedig Zaki és Laki. Nem ismerik egyiket sem? Sakan fiairól van szó. Egyikük követi az ügynökségben, a másik viszont modell lett, és képzeljék, a Playboyban is szerepelt már.
A két fia a kedvenc márkája, és dicsekszik velük a könyvében.

Életrajzi album. Ügynökségi hitvallás. Nagyra sikeredett portfólió. Magamutogatás. Bármi legyen is ez a könyv, a balkáni reklámvilág hálás lehet Dragan Sakannak. Hírüket viszi a világban, iskolát teremt otthon, jó reklámokat csinál. Érdemes beleolvasni, tanulságos.


Galambos Márton

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Tenderajánlást tett közzé a Magyar PR Szövetség, hogy átláthatóbbá és igazságosabbá váljanak az ügynökségi pályázati folyamatok.

A Frank Digital látja el a központi bank idei és jövő évi kommunikációs feladatait. 

Fördős Zé és cimborái karácsonyig térnek vissza.

A magány kap központi szerepet a cég új, Redditre készített amerikai projektjében.

Egy pénzkötegalakú rodeóbikával igyekeznek vonzóbbá tenni a befektetési lehetőségeket a fiatal felnőttek számára.

hirdetés

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről, az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

A GyártásTrend ősszel folytatja országjáró Roadshow-ját, amelynek keretében a gyártó cégek használható tudást kapnak a digitalizációs ipar 4.0 megoldásokról.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

hirdetés
hirdetés