hirdetés
hirdetés
hirdetés

Öt kategória, 14 hazai shortlistes

Hivatalosan is kihirdették a 17. Golden Drum reklámfesztivál első öt kategóriájának shortlistjét. Design & art kategóriában az Ogilvy két munkája is bejutott, összesen így már 14 döntős magyar munka várja a végső eredményeket. A Genius Loci plakátverseny legjobbjai között nincs magyar.

hirdetés

Szerda délután a szervezők hivatalosan is kihirdették az idei Golden Drum reklámverseny öt kategóriájának – a pr, az interaktív, a média, az interaktív és a design & art kategóriák – döntős listáját. Azt már korábban megtudtuk, hogy a pr és az interaktív kategóriában négy, illetve öt, a média és az integrált kategóriában pedig kettő, illetve egy hazai nevezés döntőbe jutott, ehhez csatlakozott még a design & art direction kategóriában két print az Ogilvytől.

Ahogy azt mind a szakemberek, mind pedig a Kreatív munkatársai megjósolták, van esély arra, hogy az Ogilvy két Mattel Hot Wheels-es munkája, leginkább a Police ticket díjat nyerjen – még ha a kampánnyal nem is igen találkoztunk a mindennapjainkban. A jóslat beteljesülésének meglett az alapja: a sajtó, outdoor és art & design mezőnyben nevezett Police ticket ugyanis shortlistes lett az utóbbiban – a sajtó és az outdoor shortlistek majd csak pénteken derülnek ki.

Mattel Hot Wheels: Police Ticket
Mattel Hot Wheels - Police ticket

Ugyanebben a kategóriában döntőbe jutott az Ogilvytől a WWF Panda Bike is, amelyet még outdoor kategóriában is nevezett az ügynökség, ezzel az Ogilvy 18 nevezéséből a pr-ben döntős Habitat Reserved kampányával együtt már három döntőbe jutott.

WWF Panda Bike
WWF Panda Bike

Az első öt kategória teljes shortlistjének birtokában látható, hogy nem csak a Golden Drumon az elmúlt években produkált teljesítményünkhöz, de más országokhoz képest is jól állunk. Pr-ben például az összes 21 döntős hely közül négy-néggyel nekünk és a lengyeleknek van a legtöbb, minket pedig az osztrákok és a törökök követnek három-három shortlistessel. Érdekes, hogy a tavaly a dobverők jórészét bezsebelő cannes-i győztesek idén sokkal kevesebb nevezéssel indultak Portorozsban – a shortlisten egyetlen „nyugati” munka van Nagy-Britanniából, – ezzel úgy tűnik, pr kategóriában a kelet- és közép-európai ügynökségek visszahódították a terepet.

Az interaktív kategóriában 200 nevezésből 57 jutott a döntőbe, amiből öt a mienk. Ezzel szintén a lengyelekkel együtt állunk a listán, itt azonban megelőz minket Izrael hét döntőssel, Oroszország és Hollandia pedig hat-hattal. Médiában szintén Izrael vezet: a 45 döntősből kilenc az övék, hat az oroszoké, öt pedig az ukránoké. A magyar nevezők közül ebben a mezőnyben kettő van versenyben. Kettő a mienk a design & art direction kategória 34 shortlistes munkájából is, ezen a pályán, ahogy Cannes-ban is, Portorozsban is a németek a királyok. Nekik tíz nevezésük került a design & art direction kategória döntőjébe, őket az oroszok követik öttel.

A reklámkampánynak elnevezett integrált kategóriában idén 120 nevezésből 27-et választott be a legjobbak közé a Golden Drum zsűrije – köztük egy magyar munkát, a médiában is shortlistes Zebrafestet, amelyet az ACG nevezett, de a dicsfény a kampányban együttműködő Y&R-t és a Wellt is illeti. Integrálásban még mindig úgy tűnik, a nyugati ügynökségek a jobbak – legalábbis a lehetőségeik – ezen a shortlisten ugyanis ők dominálnak. Az USA a shortlistes helyek majdnem egyötödét, összesen ötöt szerzett meg, négy döntős helyet kapott Franciaország, hármat-hármat pedig Nagy-Britannia, Svájc és Lengyelország.

Az ügynökségi verseny mellett megszületett a Genius Loci, Portorozs és Pirán szelleméről szóló plakátverseny shortlistjei is, amin azonban sajnos nem arattunk sikert. Itt a 243 nevezésből 26 lett döntős, de a 13 magyar munkából egy sem jutott be.

Az összes és a döntőbe jutott nevezések száma kategóriánként
Kategória Összes Döntős
Pr 89 21
Interaktív  200  57
Média  235  45
Reklámkampány 120
 27
Design & art direction
 182  34
Genius Loci 243 26
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Szép nagy kötött Lidl-logó virít rajta sárgán.

A hírportál arról ír, hogy a részvényeket egyszerűen lehívták, mivel az Indexet működtető Magyar Fejlődésért Alapítvány jelentős összeggel tartozott az Indamedia-csoportnak.

Médiatervezéssel és -vásárlással bízta meg a fagyasztott ételeket árusító Aviko a Cafét.

A Diageo 2030-ig egyebek mellett el szeretné érni a zéró szén-dioxid kibocsátást is.

A kampánnyal arra szeretnék felhívni a figyelmet, hogy a gyerekek számára nem a szüleik neme fontos, hanem az, hogy szeressék egymást. Rendhagyó kampánybejelentő. 

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Meghosszabbított nevezési határidő: 2020. november 27.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

A HR és a vezetés szerves része, hogy értsük a munkavállalóban végbemenő folyamatokat. Webináriumunkon azok a szolgáltatók mutatják be gyakorlati megoldásaikat, akik egy szervezet emberi működésével kapcsolatos kérdésekre adnak válaszokat. HR-eseknek ingyenes!

Felfrissített kategóriarendszerrel a Kreatív digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye 2020-ban! Célunk megtalálni a legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és online megoldásokat a magyar piacról idén is!

hirdetés
hirdetés