hirdetés
hirdetés
hirdetés

Döntős magyar reklám az Epicán

Döntőbe jutott a DDB Volkswagennek készített reklámja az Epica reklámversenyen.

hirdetés

Döntőbe jutott a DDB reklámügynökség Volkswagen Caddy márkának készített Optikai csalódás című nyomtatott reklámja az Epica reklámverseny Automotive & Accessories kategóriájában, de végül nem nyert. A három döntőbe jutott aklotás közül a zsűri egy francia Fiatnak készített reklámot tartott a legjobbnak. A DDB-s reklám még esélyes az ezüst-, vagy a bronz díjra. Erről a verseny lezárása után a pontszámok alapján döntenek. 

A zsűrizés kedden kezdődött, akkor a közel harminc európai reklámszakmai szakújságíróból álló zsűri elkezdte végégnézni az előzsűri által már megszűrt (ezen az előszűrésen esett ki a hazai nevezések jeletős része) több száz reklámot különböző kategóriákban.

A zsűrizés gépi szavazással történt, egy-egy reklámot 1-10-ig tartó skálán lehetett értékelni. Az összes kategória értékelése után, csütörtök este a zsűri összesítette az eredményeket. Ha egy kategóriában egy alkotás kiemelkedően sok pontot kapott, akkor az automatikusan kategóriagyőztes lehet, ha nincs ilyen, akkor az a legtöbb pontot kapó alkotások jutnak döntőbe. Tegnap éjjel fél 2-re összeállt a döntősök listája. Ez az a lista, amire a 26 nevezett magyar reklámból egyedül a DDB-s munkának sikerült felkerülnie.

Az Epica zsűrizés pénteki utolsó, mai napján a zsűri a döntősök listájáról kiválasztja az egyes kategóriák győzteseit, ez már nem gépi szavazással történik, a döntéseket néha hosszas vita előzi meg. A kategóriagyőztesek kiválasztása után a zsűri eldönti mely alkotások kapják a fődíjakat, nyomtatott, filmes és interaktív kategóriában. A zsűrizési folyamat lezárása után a szervezők egy-két héten belül döntenek az ezüst és a bronz díjakról a pontszámok és a kategória mezőnye alapján.

Az Epica 2010. eredményei este 10-re várhatóak!

A döntőbe jutott reklám: Volkswagen Caddy, Drops

 

A döntőbe jutott reklám: Volkswagen Caddy, Cube

 

A nyertes reklám: Fiat GPS, Falgs/Lebanon, Marcel Paris

 

A nyertes reklám II.: Fiat GPS, Falgs/India, Marcel Paris

 

Szintén a kategóriában döntőbe került: Mercedes Benz, Marilyn and Albert,width

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Hozzászólások (7 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Bármennyire is furcsán hangzik, de az ezüst és a bronz díj nem feltétlenül jelenti azt, hogy az alkotás felkerült a döntősök listájára.
A zsűrizés során kategóriánként megy a szavazás (1-10 között). Minden reklám kap egy értéket, általában az átlag 5-6 közöttit. Aztán jön az összesítés, ha
van a kategóriában egy alkotás ami kiemelkedően sok pontot kap, mondjuk 8,05, és az utána következő mondjuk 5,61, akkor a 8.05-ös automatikusan kategóriagyőztes.
Ha nincs ilyen - a DDB-s reklám esetében ez volt- akkor kat legjobb 2-5 alkotása jut a döntőbe. Ekkor a zsűri újra megnézi ezt a 2-3 alkotást és dönt arról, ki nyeri a
kategóriát. Ezüstről, bronzról nem dönt a zsűri. A verseny lezárulta után, tehát mondjuk ezen a héten az Epica szervezői áttekintik az összes kategóriát és
megnézik mely alkotások kaptak magas pontszámot/hogy alakultak az adott kategória eredményei, és ez alapján a második legjobbnak ezüstöt adnak (van hogy többnek is, ha
azonosak a pontszámok),és az ezek után jövőknek pedig bronzot. Az Epicán az ezüst és a bronz kiosztása sokkal inkább versenydiplomácia, ösztönző, hogy legyen jövőre
is nevezés.
válasza hozzászólásához
#
De jó, hogy feltetted helyettem (is) ezt a kérdést, mert egyelőre még nem sikerült megfejtenem, bevallom :)))
válasza hozzászólásához
#
Ettők még elmagyarázhatnád mert nem értem, de lehet csak szombat van :-)
válasza hozzászólásához
#
köszi!
#
Find your way everywhere in the world
#
Nincs meg esetleg nagyobb változatban a nyertes? Nem tudom elolvasni, és így nem igazán értem, de lehet, hogy csak péntek van...
#
Régen volt ilyen? 2009-ben bronz DDB, 2007 bronz Leo, 2006 bronz Leo, DDB, ezüst Saatchi, 2006 ezüst Y&R.
hirdetés
hirdetés

Indul az HBO Max globális kiterjesztése, ennek részeként az HBO márka alatt Európában futó D2C-szolgáltatások is egységes ernyő alá kerülnek.

Az idei év tökéletes választás a poklok urának, jól is érzik magukat együtt. 

Ebben az évben a döntőbe jutott 47 pályamű közül a legtöbb döntős a Társadalmi célú kampányok – CSR - Márkák, vállalatok /doing good kategóriában született.

Eltűnt az Index impresszumából az Ivermektin nevű vegyületet a koronavírusra hatásos gyógyszerként feltüntető Molnár Dávid neve.

A discovery+ globális terjesztése 25 országban indul, a Discovery márkáinak és partnereinek – például a BBC, az A&E és a Group Nine – több mint 55 ezer epizódjával és az Eurosport tartalmaival, köztük az olimpiai közvetítésekkel.

Felfrissített kategóriarendszerrel a Kreatív digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye 2020-ban! Célunk megtalálni a legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és online megoldásokat a magyar piacról idén is!

hirdetés
hirdetés