hirdetés
hirdetés
hirdetés

Dirk Gerkens

hirdetés

Dirk Gerkens <i>(Illusztráció: Kovács Lehel)</i>
Dirk Gerkens (Illusztráció: Kovács Lehel)
Jogot és közgazdaságtant tanult, majd 1992-ben a Bertelsmann könyvkiadónál vezérigazgató-helyettes. 1995-ben csatlakozott az RTL-csoporthoz, és két évvel később, a csatorna megalakulásának idején jött Magyarországra, mint vezérigazgató-helyettes. A Frei Tamás álinterjúbotránya miatt 2001-ben lemondott Piller Andrást váltotta a vezérigazgatói székben. Ő vezeti zsinórban negyedik éve a Marketing & Média-szaklap által a hazai média legbefolyásosabb embereiről évente összeállított toplistát. Nem egyszerű közvetítő az anyacég és az itthoni RTL között, stratégiai és programming kérdésekben is mindig ő mondja ki a végső szót. Ajtaja szó szerint mindig nyitva áll a kollégák számára, okos érvekkel mindig meggyőzhető, de cserébe a munkatársaktól is elvárja, hogy a saját területén mindenki képes legyen önállóan, kreatívan cselekedni.

Nem vitás, hogy azért is fontos piaci szereplő, mert hatalmas pénzek felett dönt, ezzel párhuzamosan viszont sikeres kereskedelmi és kommunikációs lépések köthetők a nevéhez. Az ő irányítása alatt lett piacvezető az RTL Klub, és számos, hosszú éveken át sikeresen futó műsor indult be 2001 óta, például a Mónika Show, a Legyen Ön is milliomos!, vagy a Való Világ (ami roppant sikeres válaszlépés volt a Tv2 Big Brother-adaptációjára).

Mit tanulhatunk tőle?

Hogyan kell megújítani egy hirdetési rendszert és kialakítani egy sokcsatornás tévétársaság működési modelljét.

Kiváló szakembergárdával veszi körül magát, elég, ha csak a régi nagy nevekre, Kolosi Péter programigazgatóra vagy Kotroczó Róbert hírigazgatóra gondolunk, no meg arra, hogy míg a csatornánál többé-kevésbé állandó a vezetőség, addig például a Tv2 vezérkarában meglehetősen magas a fluktuáció. Gerkens vezetéséhez (és Steve Varcoe, akkori kereskedelmi vezető nevéhez) köthető továbbá az SAP (csatorna-átlagáras rendszer) bevezetése 2003-ban, amelynek segítségével az addig stagnáló árak emelkedni kezdtek, valamint az RTL-közeli a kábelcsatornák sales house-ba szervezése is.

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Az M1-esen, az országhatárnál tettek ki tájékoztató táblákat a horrorkaravánok sofőreinek.

Az Extreme Digital egy rakás szendvicssütőt is kipörgetett a Videó Infó 1 segítségével.

Nem lenne jó, ha ezek útjába állna az orrdugulás – üzeni a Rhinospray új kampánya.

Hamarosan már nemcsak a Telenor MyTV-sek nézhetik a RTL Magyarország prémiumplatformját.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés