hirdetés
hirdetés
hirdetés

Cannes-i Reklámfesztivál

Digitas London - Cannes-ban toboroz munkatársakat

„Nincs elég emberünk, úgyhogy ha valaki ért a digitális médiához írjon nekem” - fogalmazott kissé ironikusan Norm Johnston, a Digitas London ügyvezető igazgatója a Cannes-i Reklámfesztivál vasárnapi szemináriumán, ahol a digitális ügynökségekre váró feladatokról is beszélt.
hirdetés
„Az interaktív/online ügynökségek előtt fényes jövő áll. Kérdés azonban mit kezdenek ezzel a kedvezményezett helyzettel” - tette fel a kérdést a Cannes-i Reklámfesztiválhoz kapcsoló konferencia első előadója, Norm Johnston, a Digitas London ügyvezető igazgatója a közel ezer főt befogadni képes Debussy terem ötven jelenlévő nézőjének vasárnap reggel 10-kor. A szerény érdeklődés inkább az időzítésnek és nem az előadás színvonalának köszönhető, ebben ugyanis egy korábban kevéssé felhozott témát érintett az előadó.

Szerinte az interaktív/online ügynökségek egyre többször kapnak lehetőséget, hogy a teljes kampányt felügyeljék, egyre többször interaktív oldalról jön a „nagy ötlet”. Mindez a Digitas vezetője szerint azt a veszélyt rejti magában, hogy az interaktív ügynökségek végül ugyanabba a spirálba kerülnek, amiben a tradicionális ügynökségek vannak. „Eladjuk a lelkünket, ha elkezdünk tévészpotokat gyártani?” - kérdezte Norm Johnston. A válasz természetesen „nem”, de ehhez be kell tartani az előadó által felsorolt szabályokat: több „pull” és kevesebb „push” kommunikációra kell törekedni, tartalmat kell adni üzenet helyett, emellett pedig a együttműködésre kell törekedni a kommunikációs ipar egyéb szereplőivel.

A Digitas vezetője őszintén vallott az interaktív/online ügynökségek gyengeségeiről is. Szerinte a stratégiai tervezésben jobbak a tradicionális ügynökségek, de a professzionális reklámgyártásban is, Szerinte ennek elsősorban az az oka, hogy egy digitális kampány sokszor harmad annyi pénzből készül, mint egy darab tévészpot. Nemcsak a pénz kevés, de szakemberből sincsen sok. Norm Johnston szerint az oktatás főként a tradicionális ügynökségeknek termel utánpótlást, pedig az interaktív oldalon van a hiány.

„Az online büdzsék sokszor egyáltalán nem praktikusan folynak el” - hozott fel egy újabb problémát a Digitas ügyvezetője. Szerinte például sok cég feleslegesen sokat áldoz arra, hogy megjelenjen a Second Life-ban, miközben a felhasználók igazából nincsenek is ott. Pozitív példaként a Digitas ügyvezetője az American Expressnek készített The Members Project elnevezésű kampányt említette.

Az előadás természetesen pozitív záró mondatokkal fejeződött be: a digitális ügynökségek mostanra nagyjából egy pályára kerültek a tradicionális ügynökségekkel, annyi a különbség, hogy a digitális ügynökségeknek kicsit nagyobb esélyük van a túlélésre. Az állítások persze főleg a brit és a nyugat-európai, amerikai piacra igazak, Magyarországon még ritka, hogy egy interaktív ügynökség vezessen egy kampányt, és reklámfilmeket készítsen.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Az elismerést Zirig Árpád a Csak az reszel neked almát, aki igazán szeret című publicisztikájáért kapta.

Valótlan tényeket állítottak a termékről. A cég „visszaeső jogsértő" a hatóság szerint.

A Trónok harca előzménysorozat pedig 2022-ben érkezik. Összeszedtük a legfontosabb infókat az HBO amerikai sajtónapjáról.

Rendezők, producerek, operatőrök, vágók, hangmérnökök, fesztiválszervezők és filmforgalmazók is ott vannak már a tagok között.

Az RTL Klub is kapott egy 200 ezer forintos bírságot az NMHH Médiatanácsától.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Gyógyszerkommunikációs konferencia március 12-én!

Az Instagram üzleti használata elméletben és gyakorlatban március 4-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján!

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés