hirdetés
hirdetés
hirdetés

Digitális marketing - tartalmas és szórakoztató brandeket a fogyasztóknak

„A márkáknak a kölcsönzés helyett saját szórakoztatóiparra van szükségük” – állította Doug Scott, az Ogilvy Entertainment senior partnere és ügyvezetője az Advertising Age szaklap által New Yorkban megrendezett Digital Marketing Conference (DMC) című kétnapos szakmai rendezvényen. A konferencián felszólaló szakemberek többsége szerint itt az ideje annak, hogy a márkák ne elsősorban hirdetésekkel, hanem szórakoztató tartalmakkal hódítsák meg a fogyasztókat, ugyanakkor sok formátumnál a hatás gyakran kiszámíthatatlan és bizonytalan.
hirdetés
A konferencia online videóknál használható hirdetéseiről szóló beszélgetésén az ESPN, a Hulu, a Heavy.com, valamint a MediaVest és a Carat médiaügynökségek képviselői cseréltek eszmét arról, hogy milyen formátumok a leghatékonyabbak ezen a hirdetési platformon.

Mint arról a Kreatív nemrég írt,  Magyarországon az online videós hirdetési piac meglehetősen bizonytalan, és úgy tűnik ez az Egyesült Államokban sincs másképp. A legtöbb szakértő szerint ugyanis az online videós hirdetések megítélése nagyon változó: vannak olyanok, melyek irritálják a nézőket, és vannak olyanok, melyek működnek. „Messze vagyunk még attól, hogy pontos tudásunk és definícióink legyenek ezen a téren” – fogalmazott szkeptikusan az AdAge tudósítója, a beszélgetés tanulságait kommentálva.

Egy másik – a kereskedelmi tartalom változó tartalomszolgáltatói és kreatív modelljeit megvitató – kerekasztalbeszélgetésen azt fejtegette Doug Scott, hogy a márkáknak itt az ideje kialakítani a saját szórakoztatóiparukat, ahelyett, hogy az más tartalomelőállítóktól „bérelnék” ezt.

Frank Cooper, a nemrég márkázott közösségi site-ot indító Pepsi marketingért felelős alelnöke szerint ráadásul a márkázott tartalom a tradicionális médiától nem is különül el a fogyasztói piacon, továbbá nem is csak az újonnan felkapott csatornákon lehet közvetíteni.

Ugyanakkor az újmédia mégis kínál olyan lehetőségeket, amit a tradicionális média nem: mint arra Scott rámutatott, például egy egymillió dollárból terjesztett 30 másodperces szpot élettartama körülbelül fél év: egy márkázott tartalom élettartama viszont akár több év is lehet.

A tartalmak online terjesztése szintén sok bizonytalanságot rejt magában: Mike Geiger, a Goodby, Silverstein & Partners interaktív produkciós vezetője szerint nagyon nehéz meghatározni, hogy mi is például egy jó vírusfilm lényege, ráadásul az ügyfelek kívánságai sokszor rendkívül általánosak, csak azért akarnak egy widgetet vagy egy online videót, mert olvastak valamit a widgetekről vagy a YouTube-ról – panaszkodott Geiger. A szakember hozzátette: ennek ellenére az ügynökség még soha nem készített videós anyagot kimondottan a YouTube-ra szánva.

További probléma lehet, hogy ha kiemelkedően sokan tekintenek meg egy vírusfilmet, az sem ad biztos tájékoztatást egy kampány sikeréről, hiszen szinte semmi információja nincsen sem az ügynökségnek sem a hirdetőnek azon kívül, hogy hányan látták a filmet.

A Cadbury Schweppes Americas Beverages például Tay Zonday videó-sztárral készített egy filmet a Cherry Chocolate Dr. Pepper számára, a „Chocolate Rain” címmel. A szpotot  több mint kilencmilliószor nézték meg a YouTube-on, ami a vállalat feltételezése szerint körülbelül hárommillió egyedi látogatót jelentett, azonban azt nem tudni, a célközönségben hogyan szerepelt az üzenet. „Ez így pedig egy nagyon kicsi potenciális elérés” – összegzett Robert Stone, a Cadbury Schweppes interaktív és újmédia igazgatója.
Tófalvy Tamás, kultúrakutató, újságíró
a szerző cikkei

(forrás: AdAge)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Tisztességtelen módon reklámozták a Black Friday-es akciókat. 

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) ötödik alkalommal hirdette meg az Employer Branding Awardot az idei év elején. 

Az EY nemzetközi felmérése szerint a fogyasztók szorongása a korlátozások feloldása után is megmaradt.

A cél az új szlogen bevezetése, a hazai gyártás, illetve a márka és Szikszó város kapcsolatának tudatosítása.

De Bayer Zsolt fröcsögését és a Híradó sajátos szerkesztési gyakorlatát már nem büntette a Médiatanács.

DIGITALIZÁLVA – ÚJ MEGOLDÁSOK SAVE THE DATE 07.23. 14:00

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés