hirdetés
hirdetés
hirdetés

Danone - valótlan tényeket állítanak a bojkottfelhívásban

Ismét terjed az interneten az felhívás, amely a Danone-termékek bojkottjára szólítja fel a címzetteket, mondván: leállt hazánkban a Pilóta-keksz gyártás. A fogyasztói összefogásra buzdító akció már nyáron elkezdődött, akkor a levélben leírt Győri Keksz gyár bezárását a márkatulajdonos több fórumon is cáfolta. Azóta viszont egy fontos változás történt, amit az üzenetek megfogalmazói figyelmen kívül hagytak: a Danone tavaly novemberben eladta kekszüzletágát a Kraftnak.
hirdetés
Elavult információkat tartalmaz a Danone bojkottra felhívó interneten terjedő körlevél, hiszen már nem a Danone Csoporthoz tartozik a kekszgyártás és a hagyományos magyar termékek – Albert keksz, Pilóta keksz, Vaníliás karika – hazai gyártása nem áll le – mondta el a Kreatív Online-nak a Danone pr-ügynöksége, a Noguchi Porter Novelli. Az ügynökséget azért kerestük meg, mert februárban a szerkesztőségünkbe ismét eljutott az az e-mail, amely a Danone termékek vásárlása ellen szólít fel, méghozzá azért, mert információk szerint a győri üzem bezárásával leáll hazánkban a Pilóta-keksz gyártás.

Az egyik kereskedelmi rádió munkatársa és egy egyetemi tanár nevével fémjelzett e-mail nem először bukkan fel, legutóbb ősszel foglalkoztak vele az érintettek. Akkor a Danone és a Győri Keksz honlapjára is felkerült egy közlemény, ami cáfolja a híreszteléseket, például: „a Danone Csoport nem zárta be a győri gyárat, működteti a székesfehérvári üzemet, így a Győri Keksz tovább termeli keksz termékeit Magyarországon”, továbbá „a Danone és a Győri Keksz két különálló jogi személy, a Danone nem tulajdonosa a Győri Keksznek, tehát annak működésébe nem tud és nem is akar beavatkozni”.

A tavaly ősszel és az idén februárban terjedő e-mailek feltehetően azonos tartalmúak, a benne szereplő információk pedig teljesen elavultak, hiszen a Győri Keksz már nem a Danone Csoporthoz tartozik, hanem a Kraft Foods-hoz.

Mint arról korábban beszámoltunk (http://www.kreativ.hu/cikk.php?id=20642) az amerikai Kraft még tavaly júliusban kezdett tárgyalásokat a francia Danone-nal, a keksz, snack és gabonapehely üzletága, a Danone Biscuits megvásárlásáról. Mint megtudtuk: a tranzakció november 30-án lezárult.

A Danone termékeinek vásárlása ellen 2001-ben már elindult fogyasztói akció az interneten. A Kreatív Online híre szerint a Danone és a Győri Keksz akkor úgy reagált, hogy több országos napilapban egész oldalas hirdetést tett közzé „Együtt vagyunk” szlogennel. Ez arra utalt, hogy a győri édességek is részesei a Danone jövőbeni terveinek.

A pr-ügynökségtől úgy értesültünk, hogy a Danone nem indít tájékoztató kampányt annak tisztázására, hogy az keksztermékek már nem hozzá tartoznak. A vállalat a honlapján szereplő közleményen kívül egy standard levelet küld azoknak, akiktől megkapja a fogyasztói összefogásra felhívó – általuk hoaxnak nevezett – körlevelet.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

27 év után decemberben jön az utolsó szám a magazinból.

A brit áruházlánc a karácsony és fennállása 100. évének alkalmából játszott el a Vissza a jövőbe ötletével.

Míg a ruhahajtogató technikái mindenkit lenyűgöznek, az új projektje nem aratott osztatlan sikert.

Mindegy is voltaképp, hogy mit reklámoz a videó.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Milyen forradalmi lehetőségeket jelentenek az új technológiák? Milyen lesz az életünk 10 vagy 50 év múlva? Ezekre a kérdésekre keressük a választ szeptember 27-én, a MOST Fórumon.(x)

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

hirdetés
hirdetés