hirdetés
hirdetés
hirdetés

Danone - valótlan tényeket állítanak a bojkottfelhívásban

Ismét terjed az interneten az felhívás, amely a Danone-termékek bojkottjára szólítja fel a címzetteket, mondván: leállt hazánkban a Pilóta-keksz gyártás. A fogyasztói összefogásra buzdító akció már nyáron elkezdődött, akkor a levélben leírt Győri Keksz gyár bezárását a márkatulajdonos több fórumon is cáfolta. Azóta viszont egy fontos változás történt, amit az üzenetek megfogalmazói figyelmen kívül hagytak: a Danone tavaly novemberben eladta kekszüzletágát a Kraftnak.
hirdetés
Elavult információkat tartalmaz a Danone bojkottra felhívó interneten terjedő körlevél, hiszen már nem a Danone Csoporthoz tartozik a kekszgyártás és a hagyományos magyar termékek – Albert keksz, Pilóta keksz, Vaníliás karika – hazai gyártása nem áll le – mondta el a Kreatív Online-nak a Danone pr-ügynöksége, a Noguchi Porter Novelli. Az ügynökséget azért kerestük meg, mert februárban a szerkesztőségünkbe ismét eljutott az az e-mail, amely a Danone termékek vásárlása ellen szólít fel, méghozzá azért, mert információk szerint a győri üzem bezárásával leáll hazánkban a Pilóta-keksz gyártás.

Az egyik kereskedelmi rádió munkatársa és egy egyetemi tanár nevével fémjelzett e-mail nem először bukkan fel, legutóbb ősszel foglalkoztak vele az érintettek. Akkor a Danone és a Győri Keksz honlapjára is felkerült egy közlemény, ami cáfolja a híreszteléseket, például: „a Danone Csoport nem zárta be a győri gyárat, működteti a székesfehérvári üzemet, így a Győri Keksz tovább termeli keksz termékeit Magyarországon”, továbbá „a Danone és a Győri Keksz két különálló jogi személy, a Danone nem tulajdonosa a Győri Keksznek, tehát annak működésébe nem tud és nem is akar beavatkozni”.

A tavaly ősszel és az idén februárban terjedő e-mailek feltehetően azonos tartalmúak, a benne szereplő információk pedig teljesen elavultak, hiszen a Győri Keksz már nem a Danone Csoporthoz tartozik, hanem a Kraft Foods-hoz.

Mint arról korábban beszámoltunk (http://www.kreativ.hu/cikk.php?id=20642) az amerikai Kraft még tavaly júliusban kezdett tárgyalásokat a francia Danone-nal, a keksz, snack és gabonapehely üzletága, a Danone Biscuits megvásárlásáról. Mint megtudtuk: a tranzakció november 30-án lezárult.

A Danone termékeinek vásárlása ellen 2001-ben már elindult fogyasztói akció az interneten. A Kreatív Online híre szerint a Danone és a Győri Keksz akkor úgy reagált, hogy több országos napilapban egész oldalas hirdetést tett közzé „Együtt vagyunk” szlogennel. Ez arra utalt, hogy a győri édességek is részesei a Danone jövőbeni terveinek.

A pr-ügynökségtől úgy értesültünk, hogy a Danone nem indít tájékoztató kampányt annak tisztázására, hogy az keksztermékek már nem hozzá tartoznak. A vállalat a honlapján szereplő közleményen kívül egy standard levelet küld azoknak, akiktől megkapja a fogyasztói összefogásra felhívó – általuk hoaxnak nevezett – körlevelet.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Négyféle csokit olvasztott össze egy táblába az édességgyár, és ezzel nem csak azokra gondolnak, akik Gombóc Artúr nyomdokain járva, minden csokoládét imádnak.

Lassan teljes az idei filmfesztivál programja, és már összeállt a nemzetközi zsűri is.

Őry Eszter két barátjával hozta létre az ArtNeszt, a képzőművészeti ügynökséget.

Urbán Zsolt a HírTV vendége volt, ahol a CBA csak az apropót adta, valójában a fő témát a #loveislove kampány szolgáltatta.

Egy évre szól, de kétszer meghosszabbítható további egy-egy évre.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés