hirdetés
hirdetés
hirdetés

Danone - valótlan tényeket állítanak a bojkottfelhívásban

Ismét terjed az interneten az felhívás, amely a Danone-termékek bojkottjára szólítja fel a címzetteket, mondván: leállt hazánkban a Pilóta-keksz gyártás. A fogyasztói összefogásra buzdító akció már nyáron elkezdődött, akkor a levélben leírt Győri Keksz gyár bezárását a márkatulajdonos több fórumon is cáfolta. Azóta viszont egy fontos változás történt, amit az üzenetek megfogalmazói figyelmen kívül hagytak: a Danone tavaly novemberben eladta kekszüzletágát a Kraftnak.
hirdetés
Elavult információkat tartalmaz a Danone bojkottra felhívó interneten terjedő körlevél, hiszen már nem a Danone Csoporthoz tartozik a kekszgyártás és a hagyományos magyar termékek – Albert keksz, Pilóta keksz, Vaníliás karika – hazai gyártása nem áll le – mondta el a Kreatív Online-nak a Danone pr-ügynöksége, a Noguchi Porter Novelli. Az ügynökséget azért kerestük meg, mert februárban a szerkesztőségünkbe ismét eljutott az az e-mail, amely a Danone termékek vásárlása ellen szólít fel, méghozzá azért, mert információk szerint a győri üzem bezárásával leáll hazánkban a Pilóta-keksz gyártás.

Az egyik kereskedelmi rádió munkatársa és egy egyetemi tanár nevével fémjelzett e-mail nem először bukkan fel, legutóbb ősszel foglalkoztak vele az érintettek. Akkor a Danone és a Győri Keksz honlapjára is felkerült egy közlemény, ami cáfolja a híreszteléseket, például: „a Danone Csoport nem zárta be a győri gyárat, működteti a székesfehérvári üzemet, így a Győri Keksz tovább termeli keksz termékeit Magyarországon”, továbbá „a Danone és a Győri Keksz két különálló jogi személy, a Danone nem tulajdonosa a Győri Keksznek, tehát annak működésébe nem tud és nem is akar beavatkozni”.

A tavaly ősszel és az idén februárban terjedő e-mailek feltehetően azonos tartalmúak, a benne szereplő információk pedig teljesen elavultak, hiszen a Győri Keksz már nem a Danone Csoporthoz tartozik, hanem a Kraft Foods-hoz.

Mint arról korábban beszámoltunk (http://www.kreativ.hu/cikk.php?id=20642) az amerikai Kraft még tavaly júliusban kezdett tárgyalásokat a francia Danone-nal, a keksz, snack és gabonapehely üzletága, a Danone Biscuits megvásárlásáról. Mint megtudtuk: a tranzakció november 30-án lezárult.

A Danone termékeinek vásárlása ellen 2001-ben már elindult fogyasztói akció az interneten. A Kreatív Online híre szerint a Danone és a Győri Keksz akkor úgy reagált, hogy több országos napilapban egész oldalas hirdetést tett közzé „Együtt vagyunk” szlogennel. Ez arra utalt, hogy a győri édességek is részesei a Danone jövőbeni terveinek.

A pr-ügynökségtől úgy értesültünk, hogy a Danone nem indít tájékoztató kampányt annak tisztázására, hogy az keksztermékek már nem hozzá tartoznak. A vállalat a honlapján szereplő közleményen kívül egy standard levelet küld azoknak, akiktől megkapja a fogyasztói összefogásra felhívó – általuk hoaxnak nevezett – körlevelet.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Meghívásos tenderen választották ki az ügynökséget.

36 millió forint lesz a tét a tizedik évadban.

A híres olasz Képtár Black Presence projektje online túrát és más kapcsolódó eseményeket is tervez.

A vírus megtanított minket együttműködni, a Telekom szeretné, ha nem is felejtenénk el ezt. 

A METU 600 hallgatója vett részt saját kutatásukban, ami a kapcsolattartással, fogyasztással és szabadidővel kapcsolatos szokások változására kérdezett rá.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés