hirdetés
hirdetés
hirdetés

Danone - valótlan tényeket állítanak a bojkottfelhívásban

Ismét terjed az interneten az felhívás, amely a Danone-termékek bojkottjára szólítja fel a címzetteket, mondván: leállt hazánkban a Pilóta-keksz gyártás. A fogyasztói összefogásra buzdító akció már nyáron elkezdődött, akkor a levélben leírt Győri Keksz gyár bezárását a márkatulajdonos több fórumon is cáfolta. Azóta viszont egy fontos változás történt, amit az üzenetek megfogalmazói figyelmen kívül hagytak: a Danone tavaly novemberben eladta kekszüzletágát a Kraftnak.
hirdetés
Elavult információkat tartalmaz a Danone bojkottra felhívó interneten terjedő körlevél, hiszen már nem a Danone Csoporthoz tartozik a kekszgyártás és a hagyományos magyar termékek – Albert keksz, Pilóta keksz, Vaníliás karika – hazai gyártása nem áll le – mondta el a Kreatív Online-nak a Danone pr-ügynöksége, a Noguchi Porter Novelli. Az ügynökséget azért kerestük meg, mert februárban a szerkesztőségünkbe ismét eljutott az az e-mail, amely a Danone termékek vásárlása ellen szólít fel, méghozzá azért, mert információk szerint a győri üzem bezárásával leáll hazánkban a Pilóta-keksz gyártás.

Az egyik kereskedelmi rádió munkatársa és egy egyetemi tanár nevével fémjelzett e-mail nem először bukkan fel, legutóbb ősszel foglalkoztak vele az érintettek. Akkor a Danone és a Győri Keksz honlapjára is felkerült egy közlemény, ami cáfolja a híreszteléseket, például: „a Danone Csoport nem zárta be a győri gyárat, működteti a székesfehérvári üzemet, így a Győri Keksz tovább termeli keksz termékeit Magyarországon”, továbbá „a Danone és a Győri Keksz két különálló jogi személy, a Danone nem tulajdonosa a Győri Keksznek, tehát annak működésébe nem tud és nem is akar beavatkozni”.

A tavaly ősszel és az idén februárban terjedő e-mailek feltehetően azonos tartalmúak, a benne szereplő információk pedig teljesen elavultak, hiszen a Győri Keksz már nem a Danone Csoporthoz tartozik, hanem a Kraft Foods-hoz.

Mint arról korábban beszámoltunk (http://www.kreativ.hu/cikk.php?id=20642) az amerikai Kraft még tavaly júliusban kezdett tárgyalásokat a francia Danone-nal, a keksz, snack és gabonapehely üzletága, a Danone Biscuits megvásárlásáról. Mint megtudtuk: a tranzakció november 30-án lezárult.

A Danone termékeinek vásárlása ellen 2001-ben már elindult fogyasztói akció az interneten. A Kreatív Online híre szerint a Danone és a Győri Keksz akkor úgy reagált, hogy több országos napilapban egész oldalas hirdetést tett közzé „Együtt vagyunk” szlogennel. Ez arra utalt, hogy a győri édességek is részesei a Danone jövőbeni terveinek.

A pr-ügynökségtől úgy értesültünk, hogy a Danone nem indít tájékoztató kampányt annak tisztázására, hogy az keksztermékek már nem hozzá tartoznak. A vállalat a honlapján szereplő közleményen kívül egy standard levelet küld azoknak, akiktől megkapja a fogyasztói összefogásra felhívó – általuk hoaxnak nevezett – körlevelet.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A hagyományos íznél édesebb New Coke csak 79 napot ért meg 1985-ben, annyira gyűlölték Amerikában. A sorozat 1985-ben játszódó folytatása miatt újra felélesztik a receptet.

Az MTÜ Budapesten kezdte a bemutatást, elmennek az összes nagy borvidékre.

A Punkt szerkesztőinek célja, hogy kritikusan reagáljanak a hazai és külföldi színtér aktuális történéseire.

A fürdőszoba felszereléseket forgalmazó cég meghívásos tenderen választotta ki az ügynökséget.

A vállalat kerekasztal-beszélgetésen viszi tovább a párbeszédet, ami az anyák napi reklámjuk kapcsán elindult.

hirdetés

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés