Cuki játékrobot tanítja programozni a gyereket

Tud járni, táncolni, és arra is megtanítható, hogy visszahozza a kulcscsomónkat – Marty a gyerekek és a lelkes amatőrök barátja, amely csak akkor kel életre, ha megtanulunk rajta programozni. Egy igazi okosjáték a Kreatív Telenorral közös Next rovatában.

A brit Robotical cég játékrobotja a MIT által kifejezetten gyerekek számára fejlesztett és egyébként ingyenesen elérhető grafikus programozási nyelv, a Scratch segítségével tanít programozni. Ezzel pedig olyan szoftvereket írhatnak egyszerűen, amellyel Marty mozgását irányíthatják - írja a Quartz.

Néhány kattintással és a különböző parancsokat jelentő színes blokkok mozgatásával ugyanis könnyen megszerezhető az első programozási élmény, de a tapasztaltabbak már a Python vagy a Java programozási nyelvet is használhatják a fejlesztéséhez. A wifin keresztül irányítható robot különböző alkalmazásokkal bővíthető, a programozásához pedig számos útmutatót tölthetünk  le a gyártó cég weboldaláról. A kis robotot 3D-nyomtatással készült alkatrészekből kell összerakni, de akinek van otthoni 3D nyomtatója – márpedig ma már mobilra szerelve is bárkinek lehet -, az új elemekkel szabhatja Martyt a vágyott robotformára.

Összerakás után kezdődhet a programozása, akár a világ legolcsóbb, kártya nagyságú Raspberry Pi számítógépén is.  Dr. Alexander Enoch, a robot tervezője szerint ugyanis az volt a legfőbb szempont, hogy egy olyan okosjátékot hozzanak létre, amellyel a gyerekek viszonylag kis pénzből nagy dolgokra képesek – és aminek a szülők is örülhetnek. A januártól  120 dollárért kapható (35 ezer forintért) Martytól ugyanis azt reméli, hogy minél több gyerekkel és amatőrrel sikerül megismertetni a kódolás alapjait, akik akár ennek hatására válnak a jövőben az egyre növekvő számú betöltetlen informatikus állások gazdáivá.

A kódoláshoz szükséges algoritmikai gondolkodás kialakítására már most is találunk néhány ingyenes online játékot (pl. The Foos,  Code Monster, SpaceChem). De a Google Making&Sience projektje is már régóta foglalkozik az embert körülvevő világ digitális megismerési lehetőségeivel. Legutóbbi ingyenesen letölthető Science Journal applikációját például a kísérletező kedvű gyerekeknek fejlesztette, amely a fizikai és természeti jelenségek folyamatait segít nekik megfigyelni, a gyűjtött adatokat pedig értelmezni és a működésükre magyarázatot találni okostelefonjukkal. De hasonló kezdeményezés a Telenor Hipersuli programja is, amely szintén a digitális oktatásra fókuszál, weboldalán több, programozást tanító applikáció is található.

 

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Digital Pharma: gyógyszerkommunikációs konferencia március 1-jén.

Digital Branding Reggeli a Google-lel március 6-án!

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Amit egy hr-esnek a GDPR-ról tudnia kell. Konzultációval egybekötött workshop a Deloitte szakértőivel március 8-án.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől külföldi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 03.09.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Március 21., 09:00

Ismét saleskonferencia április 12-én az Üzlet&Pszichológia és a Kreatív szervezésében.

Kétnapos konferencia az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáiról és kérdéseiről április 26-27-én.