hirdetés
hirdetés
hirdetés

Csúnyán mellélőtt a Dove legutóbbi hirdetésével

A Dove szépségipari márka törölte a közösségi médiába szánt hirdetését, amelyen egy színes bőrű nő látható, aki mután leveszi a barna pulóverét, hirtelen egy fehér pólós, fehér bőrű nővé változik át. Az internet népe szerint ez leplezetlen rasszizmus, és bár kétlem, hogy a Dove-nál a fehér hatalom hívei dolgoznának, az biztos, hogy ízléstelen és átgondolatlan akcióról van szó.

hirdetés

A Dove a felháborodott kommentek hatására elismerte, hogy mellélőttek a hirdetéssel ("missed the mark"), ugyanakkor ez a védekezés önmagában is sokaknál kiverte a biztosítékot, mondván, hogy megpróbálják kicsinyíteni a hibát.

Az azóta törölt hirdetést Naomi Blake, egy amerikai beauty blogger osztotta meg, azzal akérdéssel egyetemben, hogy vajon fel lennénk-e háborodva, ha mindez fordítva lenne a képeken? Választ is adott rá: "Nem lennénk, és ez a lényeg. Mit mond Amerika a fekete embereknek? Azt, hogy a bőrszínünk alapján vagyunk megítélve, és ebbe beletartozik az is, hogy mi számít gyönyörűnek ebben az országban". 

A képek egy 3 másodperces kis Facebook-videóból származnak, amit a Dove az amerikai egységük Facebook-oldalára posztolt ki, és egy közleményben utólag elismerték, hogy megsértették a színes bőrű nőket, amiért elnézést kérnek. Így folytatják: "[a video] nem a valódi szépség sokszínűségét mutatja be, amely pedig nagyon fontos a Dove számára, és a hitvallásunk alapját képezi, és nem lett volna szabad megtörténnie".

Késő volt már azonban minden, amint ezt az a több mint 3000, többségében felháborodott hangnemű Facebook-komment is mutatja, sokan pedig a Dove-termékek bojkottjára hívták fel az embereket. 

A Twitteren pedig több poszt is a régi, 30-40-es évek rasszista reklámjaival vetette össze a hirdetést. Legutóbb a Nivea volt kénytelen visszahívni egy közel-keleti piacra szánt reklámot, amely White Is Purity szlogennel hirdette a krémet.

Innen.

(forrás: Adweek.com)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Hajós Balázs 30 országért és 15 csatornamárkáért felel Budapestről.

Ellátogattunk a mozis kereskedőház hagyományos ügyfélmozizására.

Ötmilliót gyűjtöttek. Október 23-ról már tudósít a merce.hu.

Október 20. az új határidő.

Bővül a rádiós közönségmérés 2017 őszétől.

hirdetés

A verseny célja díjazni azokat a kommunikációs megoldásokat, melyek támogatják és elősegítik, hogy egy vállalat termékét vagy szolgáltatását egy másik vállalatnak értékesítse. Díjátadó: október 17.

Meghosszabbított nevezési határidő: október 20. A verseny célja: kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok díjazása.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Díjátadó: 10.25. Kapunyitás: 19 óra

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Díjátadó: 10.26. kapunyitás: 19 óra

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 27.

Workshop az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendeletéről, közismertebb nevén a GDPR-ról november 10-én.

Facebook és Instagram hirdetések kezelése a gyakorlatban november 16-án.

Prizma Kreatív PR Díj díjátadó: november 22. Helyszín: Akvárium Klub

Minden gallérhoz másképp kell szólnunk HR-eseként? Kiderül a november 21-i workshopunkon, ahová kék gallérosokra specializálódott HR-eseket várunk.

Hr-esként Ön hol nézi meg először egy jelölt profilját? És kiről mit árul el az adatlapja? És azt vajon tudja, hogy a jelöltek hol és hogyan keresnek a legaktívabban munkát? Workshopunkon mindenre választ kap.

A Kreatív hagyományos éves konferenciáján ismét a pr-szakma előtt álló legaktuálisabb kihívásokat járjuk körbe. Időpont: november 23.

hirdetés
hirdetés