hirdetés
hirdetés
hirdetés

Csökkent az M-RTL bevétele, 3,8 milliárd forint veszteséget termelt tavaly a cég

Az RTL közleménye szerint a cégcsoport egyéb hazai érdekeltségei végül pozitívba húzták a cég tavalyi mérlegét.

hirdetés

Az M-RTL Zrt. nettó árbevétele 2018-ban 32,76 milliárd forint volt (2017-ben 34,2 milliárd forint volt). A csökkenő reklámbevételek mellett emelkedett a vállalat működési költsége, jelentősen megnőttek az igénybe vett szolgáltatások díjai: drágult a vásárolt tartalmak beszerzése, a versenyképesség megtartásának érdekében pedig növelni kellett a saját gyártású tartalmak mennyiségét, miközben emelkedtek azok előállítási költségei is (az igénybe vett szolgáltatások díja 2017-ben 17 milliárd 886 millió forint, 2018-ban 19 milliárd 251 millió forint volt)" – áll az RTL Magyarország által kiküldött közleményben.

„Amíg 2017-ben 2 milliárd 360 millió forintnyi egyéb bevétel – beleértve ebbe egy egyszeri, 2,1 milliárd forintos reklámadó-visszatérítést is – javította az M-RTL Zrt. eredményét, addig 2018-ban 370 millió forint egyéb bevételt realizált a vállalat. További 410 millió forint egyéb ráfordítást jelent, hogy amíg 2017-ben csak fél évig volt a hatályos a reklámadót érintő törvény, az 2018-ban a teljes adóévre vonatkozott. A fentieket figyelembe véve az M-RTL Zrt. 2018-ban 3,8 milliárd forintos veszteséggel zárta az üzleti évet" – olvasható.

Ami a cégcsoport teljes magyarországi érdekeltségét illeti: az RTL Magyarország összesen 8 millió eurós (kb. 2,6 milliárd forintos) nyereséggel zárta az előző üzleti évet (EBITDA) – írja az RTL közleménye, illetve ez az RTL nemzetközi pénzügyi beszámolójából is kiderül (50. oldal). Ez úgy lehetséges, hogy az RTL Magyarországhoz nem Magyarországon jegyzett cégek is tartoznak, amelyek nyeresége végül a hazai cégcsoport eredményét is pozitívba fordították, ezek kilétéről kérdeztük a sajtóosztályt, amint választ kapunk, cikkünket frissítjük.

Hozzáteszik: „Fontos azonban megjegyezni, hogy az RTL Magyarország adatai konszolidáltak, azaz abba a cégcsoport (a kiegészítő melléklet alapján: M-RTL, CLT-UFA, RTL AdConnect, RTL Services, RTL Group Germany, UFA Magyarország, UFA Film & Fernseh - a szerk.) teljes magyarországi bevétele beletartozik." 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A Vodafone Magyarország júliustól az ügyfélszolgálatos kollégái számára is lehetőséget biztosít a folyamatos távmunkára.

Tisztességtelen módon reklámozták a Black Friday-es akciókat. 

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) ötödik alkalommal hirdette meg az Employer Branding Awardot az idei év elején. 

Az EY nemzetközi felmérése szerint a fogyasztók szorongása a korlátozások feloldása után is megmaradt.

A cél az új szlogen bevezetése, a hazai gyártás, illetve a márka és Szikszó város kapcsolatának tudatosítása.

DIGITALIZÁLVA – ÚJ MEGOLDÁSOK SAVE THE DATE 07.23. 14:00

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés