hirdetés
hirdetés
hirdetés

Csökkent az M-RTL bevétele, 3,8 milliárd forint veszteséget termelt tavaly a cég

Az RTL közleménye szerint a cégcsoport egyéb hazai érdekeltségei végül pozitívba húzták a cég tavalyi mérlegét.

hirdetés

Az M-RTL Zrt. nettó árbevétele 2018-ban 32,76 milliárd forint volt (2017-ben 34,2 milliárd forint volt). A csökkenő reklámbevételek mellett emelkedett a vállalat működési költsége, jelentősen megnőttek az igénybe vett szolgáltatások díjai: drágult a vásárolt tartalmak beszerzése, a versenyképesség megtartásának érdekében pedig növelni kellett a saját gyártású tartalmak mennyiségét, miközben emelkedtek azok előállítási költségei is (az igénybe vett szolgáltatások díja 2017-ben 17 milliárd 886 millió forint, 2018-ban 19 milliárd 251 millió forint volt)" – áll az RTL Magyarország által kiküldött közleményben.

„Amíg 2017-ben 2 milliárd 360 millió forintnyi egyéb bevétel – beleértve ebbe egy egyszeri, 2,1 milliárd forintos reklámadó-visszatérítést is – javította az M-RTL Zrt. eredményét, addig 2018-ban 370 millió forint egyéb bevételt realizált a vállalat. További 410 millió forint egyéb ráfordítást jelent, hogy amíg 2017-ben csak fél évig volt a hatályos a reklámadót érintő törvény, az 2018-ban a teljes adóévre vonatkozott. A fentieket figyelembe véve az M-RTL Zrt. 2018-ban 3,8 milliárd forintos veszteséggel zárta az üzleti évet" – olvasható.

Ami a cégcsoport teljes magyarországi érdekeltségét illeti: az RTL Magyarország összesen 8 millió eurós (kb. 2,6 milliárd forintos) nyereséggel zárta az előző üzleti évet (EBITDA) – írja az RTL közleménye, illetve ez az RTL nemzetközi pénzügyi beszámolójából is kiderül (50. oldal). Ez úgy lehetséges, hogy az RTL Magyarországhoz nem Magyarországon jegyzett cégek is tartoznak, amelyek nyeresége végül a hazai cégcsoport eredményét is pozitívba fordították, ezek kilétéről kérdeztük a sajtóosztályt, amint választ kapunk, cikkünket frissítjük.

Hozzáteszik: „Fontos azonban megjegyezni, hogy az RTL Magyarország adatai konszolidáltak, azaz abba a cégcsoport (a kiegészítő melléklet alapján: M-RTL, CLT-UFA, RTL AdConnect, RTL Services, RTL Group Germany, UFA Magyarország, UFA Film & Fernseh - a szerk.) teljes magyarországi bevétele beletartozik." 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A szezon eddigi legváratlanabb ünnepi szpotját szállította a norvég posta.

A #KoccintsAszuval kampány idei célja, hogy ne csak édes, hanem sós fogások mellé is kerüljön aszú a poharakba.

 A Heineken Hungária emellett a jövő évi foci-Eb partnere is lesz.

Ezzel promózzák a márka új, ingatlan-üzletágát. Az Umbrella végezte a kampány gyártását.

A lap szerzője prostituáltakhoz hasonlítja a drageket.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Meghosszabbított nevezési határidő: 2019.12.06.

hirdetés
hirdetés