hirdetés
hirdetés
hirdetés

Internet Hungary

Csapataink harcban: magyar webes cégek külföldön

Véget nem érő téma: hazai online cégek és tartalmak esélyei a nemzetközi környezetben is globális cégek tevékenysége a magyar piacon. Tudósítás az Internet Hungary-ről
hirdetés

Továbbra is forró téma a magyar tartalomszolgáltatók és általában a magyar netes cégek helyzete nemzetközi összehasonlításban, illetve az, hogy a globális cégek milyen üzletpolitikát folytatnak a magyar piacon. Amiről korábban Fischer András (ex-Origo) és Peresztegi Zoltán (Google) beszélgetett áprilisban a Nagy Kreatív Napon, és amiről pár hete Miskolczi Csaba (Blogter) írt a Kreatív Online-on, továbbra is beszédtéma az online médiapirban dolgozók számára.

A platform a lényeg?
Az Internet Hungary 2009-es kiadásán a fent említett Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselője, Ervan Pouliquen-nel a Microsoft Advertising Közép-Kelet európai vezetőjével és Marcel Vass-sal beszélgetett, aki az Etarget képviseletében ült a színpadon. A beszélgetést Kálmán Olga vezette, aki teljesen felkészületlenül ült ki a színpadra, kezdetben olyan kérdéseket tett fel az ott ülőknek, amelyekkel nemcsak magát hozta zavarba, de az asztalnál ülőket és a közönséget is.

Peresztegi és Pouliquen egyetértett abban, hogy Magyarországon elsősorban a jól képzett szakemberek kreativitását tudják felhasználni, és mindketten a platformfejlesztést hozták fel példaként, amikor azt ecsetelték, hogy ezek olyan új lehetőségek, amelyek más - akár magyar - feljesztők számára is alapot nyújthatnak sikeres üzleti megoldások beindításához.

Lényegtelen, hol indult a cég
A rákövetkező előadáson Mester Sándor, a Bors kereskedelmi igazgatója hazai cégek képviselőivel beszélgetett ugyanerről a témáról, illetve arról, hogy nekik milyen tapasztalatokat szereztek, amikor kiléptek a megszokott magyarországi közegükből.

Halácsy Péter, a Prezi.com egyik alapítója elsősorban azt emelte ki, hogy teljesen más munkakultúrával kell szembesülnie azoknak, akik külföldön is sikert szeretnének elérni. A Magyar Telekom által alapított Kitchen Budapestből kinőtt cég képviselője elmesélte, hogy éppen a napokban nyitnak irodát San Francisco-ban, és a legszokatlanabb dolog, amit tapasztal, amikor kockázati tőkebefektetőkkel tárgyalnak, az a folyamatos számonkérés, amit támasztanak velük szemben.

Fehér Gyulának, a Ustream képviselőjének hasonló tapasztalatai vannak befektetőikkel. A 14 millió dolláros befektetéssel indult vállalkozás sikeres indulásához szerinte az is nagyban hozzájárult, hogy a céget az Egyesült Államokban alapították, ami nagy könnyebbség akkor, amikor befektetőket keres egy induló cég. Elmondása szerint a Ustream esetében semekkora jelentősége nem volt annak, hogy Magyarországról indultak.

Kovi eszközváltást sürget a felnőtt tartalomiparban
Amikor Mester a beszélgetés résztvevőit a bevételek alakulásáról kérdezte, Halácsy és Fehér arról beszél, hogy egyelőre jól vannak a befektetők által adott pénzzel, de keresik azokat a lehetőségeket, amelyek már bevételt is hoznak.

Az asztalnál ülő Kovi, pornó felnőtt tartalmat gyártó producer-rendező, a goldengate.hu főszerkesztője pedig arról beszélt, hogy oldalaikból befolyó bevételek jelentős része az előfizetésekből folyik be, amelyek egyelőre sms-eken keresztül folynak be, aminél sokkal jobb volna, ha ez banki átutalással történne meg, de ez a váltás csak lassan történik.

Folyamatos élő tudósításmorzsák Tihanyból a Kreatív twitter-csatornáján: twitter.com/kreativmag

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Új betűtípust kapott az operációs rendszer, aminek a következő verziója már nem édességről kapja a nevét.

Egy cipősdobozba sűrítette az ikonikus pillanatokat a márka új reklámfilmje.

Célzott ajánlók segítik a könnyebb tájékozódást a megújult oldalon.

Az önirónián és mémeken szocializálódott Instagram generációt célozza a meki új kampánya.

A cég végre megerősítette a pletykákat: tényleg lesz külön „hírek” szekció az appban, és azt valódi újságírók töltik majd meg.

hirdetés
hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.