hirdetés
hirdetés
hirdetés

Internet Hungary

Csapataink harcban: magyar webes cégek külföldön

Véget nem érő téma: hazai online cégek és tartalmak esélyei a nemzetközi környezetben is globális cégek tevékenysége a magyar piacon. Tudósítás az Internet Hungary-ről
hirdetés

Továbbra is forró téma a magyar tartalomszolgáltatók és általában a magyar netes cégek helyzete nemzetközi összehasonlításban, illetve az, hogy a globális cégek milyen üzletpolitikát folytatnak a magyar piacon. Amiről korábban Fischer András (ex-Origo) és Peresztegi Zoltán (Google) beszélgetett áprilisban a Nagy Kreatív Napon, és amiről pár hete Miskolczi Csaba (Blogter) írt a Kreatív Online-on, továbbra is beszédtéma az online médiapirban dolgozók számára.

A platform a lényeg?
Az Internet Hungary 2009-es kiadásán a fent említett Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselője, Ervan Pouliquen-nel a Microsoft Advertising Közép-Kelet európai vezetőjével és Marcel Vass-sal beszélgetett, aki az Etarget képviseletében ült a színpadon. A beszélgetést Kálmán Olga vezette, aki teljesen felkészületlenül ült ki a színpadra, kezdetben olyan kérdéseket tett fel az ott ülőknek, amelyekkel nemcsak magát hozta zavarba, de az asztalnál ülőket és a közönséget is.

Peresztegi és Pouliquen egyetértett abban, hogy Magyarországon elsősorban a jól képzett szakemberek kreativitását tudják felhasználni, és mindketten a platformfejlesztést hozták fel példaként, amikor azt ecsetelték, hogy ezek olyan új lehetőségek, amelyek más - akár magyar - feljesztők számára is alapot nyújthatnak sikeres üzleti megoldások beindításához.

Lényegtelen, hol indult a cég
A rákövetkező előadáson Mester Sándor, a Bors kereskedelmi igazgatója hazai cégek képviselőivel beszélgetett ugyanerről a témáról, illetve arról, hogy nekik milyen tapasztalatokat szereztek, amikor kiléptek a megszokott magyarországi közegükből.

Halácsy Péter, a Prezi.com egyik alapítója elsősorban azt emelte ki, hogy teljesen más munkakultúrával kell szembesülnie azoknak, akik külföldön is sikert szeretnének elérni. A Magyar Telekom által alapított Kitchen Budapestből kinőtt cég képviselője elmesélte, hogy éppen a napokban nyitnak irodát San Francisco-ban, és a legszokatlanabb dolog, amit tapasztal, amikor kockázati tőkebefektetőkkel tárgyalnak, az a folyamatos számonkérés, amit támasztanak velük szemben.

Fehér Gyulának, a Ustream képviselőjének hasonló tapasztalatai vannak befektetőikkel. A 14 millió dolláros befektetéssel indult vállalkozás sikeres indulásához szerinte az is nagyban hozzájárult, hogy a céget az Egyesült Államokban alapították, ami nagy könnyebbség akkor, amikor befektetőket keres egy induló cég. Elmondása szerint a Ustream esetében semekkora jelentősége nem volt annak, hogy Magyarországról indultak.

Kovi eszközváltást sürget a felnőtt tartalomiparban
Amikor Mester a beszélgetés résztvevőit a bevételek alakulásáról kérdezte, Halácsy és Fehér arról beszél, hogy egyelőre jól vannak a befektetők által adott pénzzel, de keresik azokat a lehetőségeket, amelyek már bevételt is hoznak.

Az asztalnál ülő Kovi, pornó felnőtt tartalmat gyártó producer-rendező, a goldengate.hu főszerkesztője pedig arról beszélt, hogy oldalaikból befolyó bevételek jelentős része az előfizetésekből folyik be, amelyek egyelőre sms-eken keresztül folynak be, aminél sokkal jobb volna, ha ez banki átutalással történne meg, de ez a váltás csak lassan történik.

Folyamatos élő tudósításmorzsák Tihanyból a Kreatív twitter-csatornáján: twitter.com/kreativmag

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Budapesti járókelők csendesíthetik le a zabolátlan gépeket.

A Peugeot új, elektromos e-208 modelljéhez ötletes kültéri reklámot készített a francia BETC és a Clear Channel közterületi reklámcég.

A Café PR két elismerést húzott be, az LA Communications egyet.

A Republic Group feladata a márkapozicionálás és az online kommunikációs stratégia kialakítása lesz.

hirdetés
hirdetés

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!