hirdetés
hirdetés
hirdetés

Csak Simicska-cégek az MTVA tenderén

A Publimont és a Mahir Cityposter indult a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) közterületi reklámkampányok szervezésére kiírt hirdetmény nélküli tárgyalásos tenderén. A közbeszerzést végül a Publimont nyerte meg alacsonyabb ajánlatával.

hirdetés

A Publimont nyerte meg az MTVA hirdetmény nélkül induló, tárgyalásos közbeszerzését – írja a K-Monitor korrupciófigyelő blog a Közbeszerzési Értesítőre hivatkozva.

A Fidesz gazdasági háttérembereinek mondott Simicska Lajos és Nyerges Zsolt érdekeltségébe tartozó Publimont ellenfele a kapcsolt vállalkozásain keresztül szintén Simicska-érdekkörbe tartozó Mahir Cityposter volt. Az eredményhirdetés szerint a Publimont ajánlata 2 millió 916 ezer, míg a Mahir Cityposteré 3 millió 298 ezer 800 forint volt, így az alacsonyabb összeget ajánló Publimonttal kötöttek szerződést nettó 20 millió forintra.

A meghívást július 2-án küldték meg a kiválasztott ajánlattevőknek, a szerződést pedig augusztus 10-én meg is kötötték. A hirdetmény nélküli kiírást azzal indokolta az MTVA, hogy a keretösszeg a közbeszerzési értékhatár, vagyis 25 millió forint alá esik.

A Publimont nem először nyert meg az MTVA által kiírt hirdetmény nélkül induló közbeszerzést. Az Átlátszó.hu tavaly novemberben írta meg, hogy az MTVA 2011. szeptember 19-én kötött szerződést a Publimonttal és a száz százalékos Simicska-tulajdonú Euro Publicityvel közterületi reklámok elhelyezésére. Igenám, csakhogy míg az eredeti kiírás 24 millió 960 ezer forintról szólt, így nem kellett nyílt eljárást kiírni, a szerződés módosítása már 104 millió 560 ezer forintról szólt.

Akkor azzal indokolták a szerződésmódosítást, hogy az eredetileg becsült mennyiséggel és keretösszeggel nem tudták volna teljesíteni a szerződés célját. Csakhogy az ajánlattételben ugyanazok a megajánlott mennyiségek szerepeltek, mint amennyit az MTVA kért, ezt pedig az Átlátszó úgy magyarázta, hogy az alacsony keretösszeg kiírása csupán arra volt jó, hogy a nyílt közbeszerzést elkerüljék, valójában előre tudták, hogy a reális összeg meghaladja a 100 millió forintot.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Indul az HBO Max globális kiterjesztése, ennek részeként az HBO márka alatt Európában futó D2C-szolgáltatások is egységes ernyő alá kerülnek.

Az idei év tökéletes választás a poklok urának, jól is érzik magukat együtt. 

Ebben az évben a döntőbe jutott 47 pályamű közül a legtöbb döntős a Társadalmi célú kampányok – CSR - Márkák, vállalatok /doing good kategóriában született.

Eltűnt az Index impresszumából az Ivermektin nevű vegyületet a koronavírusra hatásos gyógyszerként feltüntető Molnár Dávid neve.

A discovery+ globális terjesztése 25 országban indul, a Discovery márkáinak és partnereinek – például a BBC, az A&E és a Group Nine – több mint 55 ezer epizódjával és az Eurosport tartalmaival, köztük az olimpiai közvetítésekkel.

hirdetés
hirdetés

Felfrissített kategóriarendszerrel a Kreatív digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye 2020-ban! Célunk megtalálni a legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és online megoldásokat a magyar piacról idén is!